![]() |
2005 Mégane Trophy
In de schaduw van de WS gaat zoals bekend de nieuwe Mégane trophy van start.
Renaud Kuppens heeft getekend bij Thierry Boutsen Racing. Eerstdaags de eerste tekeningen van de wagen op www.renaudkuppens.be Het is normaal gezien voor TBR de bedoeling om 2 wagens in te zetten. Eventuele kanshebber was M. Goossens. Weet niet in hoeverre dit nog een kanshebber is. Nog wat meer info (pdf is klein beetje verouderd) dus aan kalender enzo geen aandacht besteden. http://www.renaudkuppens.be/pdf/mt.pdf |
Dat circuit in Bilbao slaat alles, dat moeten we zien. Een circuit over een rivier......een unicum.
Heb je toevallig al meer zicht op het eventuele deelnemersveld? Er gaan (gingen ?) geruchten dat het niet zo lekker liep met de aanmeldingen. Project-timing van zo'n weekend ziet er ook leuk uit........ |
Quote:
|
Het standaard programma ziet er ook niet slecht uit, oa Renault F1 demonstratie! Alleen vind ik dat ze op zondag nog wel een raceke meer hadden kunnen plannen precies :confused: en geen warm-up meer voor de World Series ??
De premies bij de Méganes lijkt me ook wel voldoende te zijn, of komt bij mij misschien zo over omdat ik maar weinig bedragen van premies weet eigenlijk. Ben heel benieuwd wie we in deze cup zoal gaan te zien krijgen. Maar ik acht de kans dat Marc Goossens rijdt toch maar klein. |
Quote:
|
Oran Park ;)
|
Van een andere rijder weet ik op t ogenblik dat hij gaat meerijden.
Mike Parisy (Vainqueur de la coupe de France SSFFSA en 2004) http://perso.wanadoo.fr/olmolt/mpsite/pages/news01.htm |
Voormalig Renault Clio V6 en ETCC team Oregon gaat waarschijnlijk ook meerijden in deze nieuwe Cup.
http://www.racingworld.it/etcc/notiz...?idtitolo=0879 |
Volgens auto Hebdo Sport zijn er 15 wagens reeds verkocht en worden er 25 gemaakt door Renault-sport
|
|
Volgens ne kerel op ten/tenths zijn er 20 wagens verkocht en geraken de andere 5 wagens die gebouwd worden zeker verkocht
al een lijst met de mogelijke deelnemers Epsilon-Euskadi Alfredo Mostajo Antonio Aristi David Izaguirre Team Elías Marc Carol Luis Miguel Porfesa Santi Porteiro Jr. TBR Renaud Kuppens ? Racing For Belgium Philip Jacobs ? ? Oregon ? Mike parisy (weet niet bij welk team) Bron: ten/tenth forum |
Als ik dit hier zo lees gaan de Europeese weekends van Renault een deftig Belgische tintje krijgen dit seizoen.
In de World Series is er KTR en heel mss nog een Belgische piloot. Bij de Mégane's is er al zeker Kuppens en komt ook Racing for Belgium met enkele wagens op de proppen. Het zou me verbazen dat daar geen twee of meer Belgen in zullen gaan rijden. Verder hebben we dan ook nog Bertrand Baguette in de Eurocup FR2000. Hopelijk horen we dan ook af en toe eens ons Belgische volksleid en onze vlag wapperen op het podium tijdens de Renault Days. |
Wim Coekelbergs, de teambaas van Racing for Belgium, zou zelf ook rijden.
|
http://www.renaudkuppens.be/albums/m...coopmegane.gif
Definitieve versie - wat denken jullie laat je reactie op www.renaudkuppens.be mvg Manu |
Burger King heeft meer smaak ;) :D Wat betreft de kleurtjes, het contrast tussen zwart-rood-geel had wat harder gemogen en iets minder wit en oranje. Mijn persoonlijke smaak ;) Qua looks blijf ik de Megane een voltreffer vinden ondanks dat het een Silhouette is.
|
Quote:
|
Knappe bak & livery! Zwart ipv wit had in mijn ogen de kers op de taart geweest. Maar deze is ook al erg knap !
|
Circuit Bilbao
http://www.renault-sport.fr/fr/Image..._tcm2-5576.jpg http://nodo018.bankhacker.com/pueblo...s/00006231.jpg dit is de eerste brug op dat circuit daar in Bilbao dit is de brug die schuin afbuigt. (gaat precies een tunnel effect geven)http://www.renaudkuppens.be/pics/megane/pe.jpg |
:crazy:
|
Quote:
|
Net als met de World Series wagen, heeft ook Renault Sport gisteren met de Mégane Trophy getest op Paul Richard.
Stèphane Ortelli was de tester van dienst, er werden nog enkele aerodinamische delen getest en positief beoordeeld. Verder hebben ze nog aandacht besteed aan koeling systemen, want de temperaturen zouden daar nog hoog in oplopen. http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-7393.jpg Gisteren waren er een 40 tal piloten en teambazen aanwezig, om Stèphane Ortelli aan het werk te zien in z'n Mégane. Verder vermeld men nog dat er al 30! :eek: wagens verkocht zijn!!! De teams zouden komen uit: Spain, Holland, Belgium, Italy, Andorre, Portugal, France, Germany, Austria and Czech Republic. Iemand enig idee welk het Nederlands team is dat gaat deelnemen in de Mégane trophy? Bleekemolen? Stoppen zij niet in de Posche cup? |
Quote:
Kan me niet voorstellen dat Bleekemolen in deze Cup gaat rijden nu in Nederland ook en Porsche Cup gestart wordt (overigens rijdt men in Nederland met "oude" model). |
Vinden jullie ook niet dat die Mégane zééér laag bij de grond hangt? Volgens mij krijg je daar geen vinger meer tussen.
Hiermee over de curbs en de stukken vliegen er af! Ik zie het al voor mij in Zolder, op het hobbelige gedeelte aan het kanaal of door de "put" in de Villeneuve. |
Quote:
Wat betreft Nederlandse teams? Eens kijken.........Verschuur als trouwe Renault klant kan een van de kandidaten zijn. Wellicht een van de grote voormalige Alfa 147 teams? Het team van Kessler/Simons (HSF logistics) heeft in het verleden bewezen grote aankopen te kunnen doen. Denk aan de investering voor één jaar V8Star en het jaar daarop Porsche Supercup ;) Beetje speculaas allemaal....... |
Quote:
Het zelfde crash-boom-bang verwacht ik ook in de eerste ronden van de Eurocup FR2000 in Zolder. Hoe dat veld met tieners de eerste ronde door de chicane en de Villeneuve gaat geraken... :cool: zet de safety car en de depaneur al maar klaar... ;) |
Quote:
|
Er bestaat een kans dat we Jan Heylen terug gaan zien in de Megane Throphy 2005. Tevens zijn er onderhandelingen met een F3 motoren fabrikant voor de rol als testpiloot.
2005 is een overgangsjaar, het doel? DTM in 2006..........met de Ster als het even kan. Er schijnen nog wat contacten te zijn ;) Overigens zijn ze heel wat van plan bij Racing For Belgium, behalve Jacobs en Coekelbergs bestaat de mogelijkheid tot een 3de en 4de wagen. Kandidaten? De eerder genoemde Heylen, Heydens en nog een onbekende buitenlander............. Toch leuk nieuws op www.turbomagazine.be |
Quote:
|
Quote:
Hebben de meer frequente autosport lezers de 2 Porsche's onlangs nog tekoop zien staan? |
Quote:
|
Quote:
|
Zou me ook niets verbazen als Bleekemolen deze "oude" Porsches gaat runnen voor een ander team (zoals Verschuur ook doet).
|
Gisteren heeft het ontwikkelings team van Renault Sport de allerlaatste drie daagse testsessie afgerond. Er werd met de Mégane gereden op het circuit van Vallelunga in Italië, zoals steeds was Ortelli de man achter het stuur.
Voor het eerst heeft er ook iemand anders gereden met de Mégane V6, nl. niemand minder dan onze landgenoot Radermecker! Blijkbaar werd Radermecker uitgenodigd door Renault Sport? Is Radermecker dan ook een mogelijke Belg in de Mégane Trophy voor her komend seizoen? Bij TBR? Bij Belgium Racing? De productie van al de onderdelen is nu gestart, binnen twee weken zouden de teams de eerste wagen moeten ontvangen. Op 7 en 8 april is het dan zover met de eerste colleciteve testen. EDIT: (na video op pitstop.tv) Volgens de video op pitstop.tv zou Radermecker budget aan het zoeken zijn om teammaat te worden van Kuppens bij TBR. ALS dit zou doorgaan, dan hebben ze bij TBR wel een dreamteam denk ik! Twee toppers in één team, dan kunnen ze bv bijde hun settings uitwisselen en zo een ultieme setup maken... En in de proffesionele structuur van Boutsen kan dit moeilijk anders als goede resultaten opleveren... Is er nu al meer bekend over deelnemers van buitelandse teams en piloten?? heeft er iemand de link naar het topic op 10/tens? |
Jan Heylen zou blijkbaar ook in deze serie aantreden :confused: (turbomagazine.be, in het stuk over Radermecker)
|
16 Maart presentatie TBR in Waterloo - het zou kunnen dat Renaud Kuppens een testsessie in Frankrijk inwisselt voor eentje op zolder
|
Er is een lichte hertekening van het testprogramma van de Renault Mégane trophy
er zal nu op 21 april getest worden in Dijon en 25 en 26 April op francorchamps (maar dit laatste is nog te bevestigen) Dus de meganes zullen een week de belgische circuits inpalmen :) |
Quote:
Duid dit al op productie achterstand van de Mégane bolides? Ik vrees van wel? Toch wel zeer opmerkelijk dat Renault Sport weer gaat collectief testen op circuits waar nadien niet op gaat geraced word... :rolleyes: Als je voor Paul Rchard kiest kan je nog zeggen "ja, daar is de luxe mss groot voordeel". Een testdag in Lemans zou logischer zijn dan een test in Dijon. Dat ze mogelijk naar Spa komen testen, daar zal ik maar niet over klagen zekers... ;) Is er al meer duidelijkheid over de line-up bij racing for Belgium? |
Er zijn 38 (!) inschrijvingen.
Equipe Verschuur heeft 2 wagens ingeschreven voor Frans Verschuur en Bernhard ten Brinke. Volledig artikel: http://www.autosport.nl/actueel/news...28&bericht=240 |
Quote:
Op de site van Renault Sport staat een volledige lijst: Quote:
- Santiago Porteiro (nr24) die gaat rijden voor het team van z'n Papa Portiero. Santiago heeft de afgelopen drie jaren zo hier en daar een een race mee gereden in de World Series en hij heeft daar nooit één punt gescoord... ...hij is dan ook het school voorbeeld van een paydriver. ;) (Z'n jongere broer Felix Portiero daarentegen is een top piloot in hart en nieren en zou volgens mij wel eens onderweg kunnen zijn naar een schitterend World Series seizoen) - Jean-Christophe Ravier (nr27) is zeker een goede piloot, hij reed dan ook in 2003 en 2004 constant in de top 6 in het sterke WS veld. Maar nu gaat hij met z'n vertrouwd epsilon team dus weg uit de eenziters, en het dus wagen in deze toerisme/cup wagen. Zou hij z'n hoop hebben opgegeven naar de hoogste serie in de éénzitterij...? Onder vlag van Racing For Belgium zien we Michel Heydens, Jan Heylen en Wim Coekleberg als line-up. Zijn deze drie namen dan ook al écht officieël verbonden met Racing for Belgium?? Dan ben ik alvast benieuwd wat Heylen gaat presteren en deze sterke cup serie... Wel opvallend dat er nog een hoop zitjes vrij zijn bij Spaanse en Franse teams die zicht "goed hebben voorzien" met tot zelfs 4 wagens! |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 08:58. |