De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   54th Swedish Rally - 11 tem 13 feb 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9968)

Guido 04-02-2005 18:36

54th Swedisch Rally - 11 tem 13 feb 2005
 
Laat ik de thread van Zweden dan maar beginnen met de WRC's die op de entrylist staan. Het zijn er een pak. In totaal nemen er 74 equipes deel. Ongeloogelijk hoeveel privé-teams of semi-fabrieksteams er deelnemen met een WRC

Een overzichtje :eek:

Ford Focus - 8 stuks (van verschillende jaartallen)
Subaru Impreza - 5 stuks (ook verschillende jaartallen)
Mitsubishi Lancer - 4 stuks
Peugeot 307 - 3 stuks
Skoda Fabia - 3 stuks
Citroën Xsara - 2 stuks
Toyota Corolla - 1 stuk
Peugeot 206 WRC - 1 stuk


1 LOEB Sébastien - ELENA Daniel Citroën Xsara WRC A8
2 DUVAL François - PREVOT Stéphane Citroën Xsara WRC A8
3 GARDEMEISTER Toni - HONKANEN Jakke Ford Focus WRC A8
4 SOLBERG Henning - MENKERUD CATO Ford Focus WRC A8
5 SOLBERG Petter - MILLS Philip Subaru Impreza WRC A8
6 SARRAZIN Stéphane - GIRAUDET Denis Subaru Impreza WRC A8
7 GRONHOLM Marcus - RAUTIAINEN Timo Peugeot 307 WRC A8
8 MARTIN Markko - PARK Michael Peugeot 307 WRC A8
9 ROVANPERA Harri - PIETILAINEN Risto Mitsubishi Lancer WRC A8
10 GALLI Gigi - D'AMORE Guido Mitsubishi Lancer WRC A8
11 EKSTRÖM Mattias - BERGMAN Stephan Skoda Fabia WRC A8
12 TUOHINO Janne - MARKKULA Mikko Skoda Fabia WRC A8
14 WARMBOLD Antony - ORR Michael Ford Focus WRC A8
15 ATKINSON Chris - MACNEALL Glenn Subaru Impreza WRC A8
16 PAASONEN Jani - VAINIKKA Jani Skoda Fabia WRC A8
17 KRESTA Roman - TOMANEK Jan Ford Focus WRC A8
18 SOHLBERG Kristian - LINDSTRÖM kaj Ford Focus WRC A8
19 CARLSSON Daniel - ANDERSSON Mattias Peugeot 307 WRC A8
20 RÄDSTROM Thomas - SKALLMAN Jörgen Subaru Impreza WRC A8
21 JOHANSSON Tobias - FLÖENE Ola Subaru Impreza WRC A8
22 PYKÄLISTÖ Juuso - OVASKAINEN Mika Ford Focus WRC A8
23 HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo Ford Focus WRC A8
24 LATVALA Jari-Matti - ANTTILLA Miikka Toyota Corolla WRC A8
25 WALFRIDSON Stig-Olov - BÄCKMAN Lars Mitsubishi Lancer WRC A8
26 SCHIE Thomas - BERGSTEN Göran Ford Focus WRC A8
27 DALSJÖ Rune - PETTERSEN kjell Mitsubishi Lancer WRC A8
74 TRACEY George - ANDERSSON Maria Peugeot 206 A8

jurgen 04-02-2005 19:34

ook nog george tracey met een 206 WRC

Guido 04-02-2005 19:58

Quote:

Originally posted by jurgen
ook nog george tracey met een 206 WRC
Idd, goed opgelet! ;)

Op Rally-Live staat ie te boek als een 206 A6, dus ik dacht dat het ging om een S1600 versie.

Op de "Officiell Anmälingslista" staat ie correct als A8 aangeduid. Het zal dan met de blauwe 206 zijn, ex-Kronos. (zie ook mijn sig :D)

gwyllion 10-02-2005 12:53

Het sneeuwt dan toch in Zweden :applaus:

WRC - Het sneeuwt in Zweden (pitstop.tv)

Maar volgens wrc.com niet genoeg om sneeuwbanken te vormen waar de wagens tegen kunnen rijden om sneller door de bochten te gaan :(

gwyllion 10-02-2005 12:58

Enkele tijden van de shakedown staan op wrc.com:
Quote:

Leading Uddeholm Swedish Rally shakedown times
1 Gardemeister (Ford) 1m59.6s
2 Johanssen (Subaru) 1m59.7s *
3 Solberg (Subaru) 2m00.0s
4 Gronholm (Peugeot) 2m00.0s
5 Loeb (Citroen) 2m01.2s
6 Ekstrom (Skoda) 2m01.3s
7 Galli (Mitsubishi) 2m03.7s
8 Duval (Citroen) 2m04.7s
9 Rovanpera (Mitsubishi) 2m05.5s
10 Sarazzin (Subaru) 2m08.0s
* denotes privateer entry
Op www.swedishrally.com staat een andere top 5: Kristian Solberg is even snel als Gardemeister gegaan.

Luigi 10-02-2005 13:17

Bwa, naar het schijnt sneeuwt het nu nog dus dat komt wel goed. Er is nog tijd tot 9.00u morgen om sneeuwbanken te vormen. Nog ne hele nacht sneeuwen en vriezen en da wordt ne ouderwetse Swedish rally!

Guido 10-02-2005 13:18

het is inderdaad een zachte winter in Zweden, heb het enkele weken geleden zelf nog ondervonden.

Ik verwacht een nog openere strijd zonder die duivelse sneeuwbanken.

Rallyloverke 10-02-2005 13:21

Huudo, je zegt "duivelse sneewbanken", maar zijn er geen specialisten die de sneeuwbanken gebruiken om op de weg te blijven. Daar waar ze normaal ver uit de bocht zouden gaan, "leunen" ze dan even tegen de sneeuwbanken aan.

kulgan 10-02-2005 13:24

Ben ook van mening dat die sneeuwbanken meer voordeel geven...
Het zal een aartsmoeilijke rally worden: sneeuw, gravel, ijs en dit alles door elkaar...

Rallyloverke 10-02-2005 13:25

Zó mag Gardemeister een heel weekend rijden :)

Guido 10-02-2005 14:08

Ze bieden inderdaad een voordeel als je ze juist weet te gebruiken, maar het kan ook anders uitpakken natuurlijk, vandaar duivels ;)

gwyllion 10-02-2005 14:39

De vorige shakedown tijden waren blijkbaar maar voorlopig. De shakedown is nu volledig afgerond.

Quote:

1. Solberg Subaru 1:56.7
2. Loeb Citroën 1:57.2
3. Duval Citroën 1:57.9
4. Kresta Ford 1:58.2
5. Paasonen Skoda 1:58.5
6. Gardemeister Ford 1:59.6
= Solberg Ford 1:59.6
= Sohlberg Ford 1:59.6
9. Grönholm Peugeot 2:00.0
10. Galli Mitsubishi 2:00.4
11. Tuohino Skoda 2:00.7
12. Ekström Skoda 2:01.3
13. Rovanpera Mitsubishi 2:02.6
14. Martin Peugeot 2:04.4
bron: pitstop.tv

gwyllion 10-02-2005 14:46

Quote:

Originally posted by gwyllion
Het sneeuwt dan toch in Zweden :applaus:

Het is maar een dun laagje (5 cm) :(

kulgan 10-02-2005 15:42

op wrc.com staan de finale tijden van de shakedown..
Solberg is snelste en duval derde...

Nu is Gardemeister pas 11de....
Huudo, misschien toch je prono wat aanpassen :D

Rallyloverke 10-02-2005 15:51

:) Huudo , je hebt m'n chrono gekopieerd en gepaste ? :)

Guido 10-02-2005 17:04

Quote:

Originally posted by Johan
:) Huudo , je hebt m'n chrono gekopieerd en gepaste ? :)
:eek: neen, toch niet. Da's wel puur toeval. Had een beetje naar de eerste tijden hier gekeken.

Rallyloverke 11-02-2005 09:37

Toch verbaast het me een beetje dat er niet méér zijn die Gardemeister in hun Top-3 hebben staan. De Focus is toch vrij snel dacht ik en Gardemeister wordt toch wat onderschat dacht ik. Ik hoop dat je top-3 uitkomt Huudo :D

Thomaske 11-02-2005 09:56

Zeker wordt Gardemeister onderschat op een ondergrond zoals Zweden. Ik heb hem ook niet in mijn top-drie staan maarja. Gardemeister kan een hele mooie lijnen zoeken in de sneeuw. Dit ben ik te weten gekomen door de verslagen van de wintertesten van de Focus.

Mvg

kulgan 11-02-2005 10:41

Quote:

Originally posted by Johan
Toch verbaast het me een beetje dat er niet méér zijn die Gardemeister in hun Top-3 hebben staan. De Focus is toch vrij snel dacht ik en Gardemeister wordt toch wat onderschat dacht ik. Ik hoop dat je top-3 uitkomt Huudo :D
baaah, derde is goed genoeg voor mij :D

juist tussentijden eens bekeken op wrc.com voor kp1:

galli, carlsson, paasonen gaan goed mee vooraan..
Zal wel te wijten zijn aan het feit dat die later gestart zijn...

gwyllion 11-02-2005 11:09

Quote:

Originally posted by Johan
Toch verbaast het me een beetje dat er niet méér zijn die Gardemeister in hun Top-3 hebben staan. De Focus is toch vrij snel dacht ik en Gardemeister wordt toch wat onderschat dacht ik. Ik hoop dat je top-3 uitkomt Huudo :D
Die jaar wordt door M-Sport geen nieuwe homologatie aangevraagd van de Ford Focus. In de loop van het seizoen zal dit hen zeker parten spelen, aangezien ze geen grote updates kunnen doorvoeren.

Gardemeister is 13de op SS1 (20 sec trager dan Solberg) :( Hij moet natuurlijk 2de starten achter Loeb, wat een nadeel kan zijn.

Rallyloverke 11-02-2005 11:31

Inderdaad, de eerste starters hebben wel een nadeel dacht ik tov de nakomers.

gwyllion 11-02-2005 11:46

Split times kan je niet meer bekijken, tenzij WRC+ hebt (kost geld) :mad:

Solberg lijkt ook de snelste te zijn op SS2. Een mooie start.

gwyllion 11-02-2005 12:34

Gronholm neemt de leiding na een knaltijd op SS3. Gronholm, Loeb en Solberg binnen 2 tienden.

Galli blijft verdomd snel (zeker in vergelijking met de eerste Mitsubishi rijder Rovanpera) en Carlsson heeft pech en verliest een minuut.

gwyllion 11-02-2005 13:01

De Skodas doen het zeer goed op de eerste 3 proeven: Ekstrom 7, Tuohino 8 en Paasonen 9. Ze blijven zelfs voor het legertje Fords, maar dat kan allemaal snel veranderen.

Rallyloverke 11-02-2005 13:31

Duval kan mijns insziens toch wel goed volgen. Hopelijk blijft hij dit weekend wel op de baan.

Luigi 11-02-2005 14:13

Duval is bezig aan een slimme rally denk ik. Al wat telt is finishen dus geen risico's nemen en profiteren van uitvallers gedurende het weekend.

Sennake 11-02-2005 14:14

Quote:

Originally posted by gwyllion
Split times kan je niet meer bekijken, tenzij WRC+ hebt (kost geld) :mad:
Ik heb juist £39.99 betaald (da's een goei €60 zeker?) voor een gans jaar rallyplezier. En de radio WRC heb ik er ook nog gratis bij :)

Ik vind dat een verantwoorde investering. Vooral omdat ik meer naar WRC "luister" terwijl ik aan het modelbouwen ben dan dat ik op het scherm zit te kijken...

Luigi 11-02-2005 14:59

Da is zeker de moeite maar gij hebt visa of iets dergelijks. Ikke nie :'( :(

Sennake 11-02-2005 17:10

Ik vreesde dat Loeb niet mee zou kunnen met de Scandinaven, maar in SS6 plakt hij Gronholm toch 2,7 seconden aan zijn broek :) Hij kan dus toch mee :)

Sennake 11-02-2005 17:18

Kan het closer? Na SS 06 neemt Solberg de leiding met de ongelofelijke voorsprong van 0,1 seconden!!!

gwyllion 11-02-2005 17:19

Sinds de service gaan de Fords een stuk beter. Met andere banden gestart aan de 2de run van de proeven?

De Mitsubishi is echt wel snel in de handen van Galli: hij heeft de scratch op SS6 :eek: Wat gaat dat wel niet geven met actieve differentielen?!

Sennake 11-02-2005 17:37

Na dag 1 ziet de voorlopige tussenstand er dus zo uit :

http://www.depaddock.eu/sennake/zweden2005_01.jpg

Opvallend zijn de 4 verschillende wagens in de top 4 en de sterke prestatie van Galli. En alles is nog mogelijk voor de toppers.

Dag 2 zal zoals gewoonlijk wel enkele slachtoffers eisen... (in de goede zin van het woord eh ;) )

Sennake 11-02-2005 17:40

Quote:

Originally posted by gwyllion
Sinds de service gaan de Fords een stuk beter. Met andere banden gestart aan de 2de run van de proeven?

Op radio WRC heb ik gehoord dat het grote probleem het ontbreken van sneeuw is. Maar dan weer net niet genoeg om andere banden te steken. Als je dus op sneeuwbanden een SS moet rijden in een groot gedeelte gravel, zijn al je spijkers weg tegen dat je op de sneeuw tercht komt. Dat heeft Ford misschien als eerste op een goede manier opgevangen?

Juha 11-02-2005 17:48

Quote:

Originally posted by Sennake
Als je dus op sneeuwbanden een SS moet rijden in een groot gedeelte gravel, zijn al je spijkers weg tegen dat je op de sneeuw tercht komt.
Meestal zijn dat Monte Carlo toestanden, maar nu dus ook in Zweden.

Maar het belangrijkste voor mij: Solberg op 1. :D

Kan er trouwens iemand de topictitel eens veranderen in Swedish? ;)

Sennake 11-02-2005 17:53

Quote:

Originally posted by Juha
Kan er trouwens iemand de topictitel eens veranderen in Swedish? ;)
U vraagt, wij draaien :)

Overigens is er vandaag nog wel een sprint-special te rijden die ik even over het hoofd gezien had. Aangezien de verschillen zo klein zijn aan de top kan de tussenstand na dag 1 er toch nog iets anders gaan uitzien. Ik ben benieuwd.

gwyllion 11-02-2005 18:21

Quote:

Originally posted by gwyllion
Sinds de service gaan de Fords een stuk beter. Met andere banden gestart aan de 2de run van de proeven?
Ze hebben bij Ford de afstelling van de achterophanging wat gewijzigd en nu lijkt het dus beter. De Focus schoof heel de tijd weg waardoor men niet rechtdoor kon rijden.

gwyllion 11-02-2005 18:52

Quote:

Originally posted by Sennake
Overigens is er vandaag nog wel een sprint-special te rijden die ik even over het hoofd gezien had. Aangezien de verschillen zo klein zijn aan de top kan de tussenstand na dag 1 er toch nog iets anders gaan uitzien. Ik ben benieuwd.
Gronholm is eerste na de eerste dag met 2 tienden voorsprong op Solberg.

Sennake 11-02-2005 19:04

Quote:

Originally posted by gwyllion
Gronholm is eerste na de eerste dag met 2 tienden voorsprong op Solberg.
Idd, Solberg had slechts 0,1 seconden voorsprong op Gronholm vóór de sprint, en aangezien hij 0,3 seconden langzamer gereden heeft dan Gronholm neemt die nu de leiding over met 0,2 seconden. M.a.w. : ze straten morgen "tijdsgelijk". Kan nog spannend worden.

Mark 11-02-2005 19:36

Quote:

Originally posted by Sennake

Dag 2 zal zoals gewoonlijk wel enkele slachtoffers eisen... (in de goede zin van het woord eh ;) )

In WRC Prono-land kent men geen vrienden, een keiharde strijd zal het worden:D

Guido 12-02-2005 00:09

Als ik me niet vergis staan zowel Gronholm, Solberg en Galli op Pirelli's. Me dunkt dat Pirelli het juiste rubber mee naar Zweden heeft genomen. ;)


All times are GMT +2. The time now is 11:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.