De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Vraagbaak voor beginners... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6834)

PorscheGT 04-01-2004 01:23

Vraagbaak voor beginners...
 
@Sennake : ik zou de volgende vakantie zo erges een bouwpakket wat je in de broux in hasselt kan kopen maken ... met wat voor iets zou ik zo als eerste model moete make wa is zo het gemakelijkste ??? :D

Sennake 04-01-2004 01:26

Dat is een moeilijke vraag...

Maar mijn ervaring is het dat de dozen van Tamiya sowieso het beste passen en de plannen zijn het duidelijkst uitgelegd, ook welke kleuren je elk onderdeel moet verven en zo...

Daarom zou ik je aanraden om eens een Tamiya bouwdoos aan te schaffen in schaal 1/24. De keuze is daar zeer ruim en de kwaliteit van de dozen is top. Neem geen te moeilijke om te beginnen, ga voor iets eenvoudigs (niet teveel decals en zo, begin met een straatversie). Je vindt wel iets naar je goesting.

PorscheGT 04-01-2004 01:51

maar een zeer dom vraag verf moet je die appart kopen of zit die erbij?? en zie je op de doos indien dan ja welke verf je nodig hebt want je kan moeilijk helemaal naar huis gaan als je van ver komt en dan helemaal trug gaan voor verf te kopen...

HHugo 04-01-2004 10:47

Verf is niet inclusief maar staat op het bouwplan in de doos vermeld: even vragen aan de kassa of je ze mag openmaken...

PorscheGT 04-01-2004 12:15

ah... merci voor den uitleg HHugo en Sennake als ik er een maak zal ik foto's posten dan kunde da beoordelen he :D

jos 04-01-2004 12:39

als je rallywagens wilt maken zou ik beginnen met een subaru wrc of een totota corolla wrc

PorscheGT 04-01-2004 12:44

ok.. maar ik ga toch gelijk sennake zei met een straatversie beginnen op internet heb ik wat rondgezocht en er zijn toch wat auto's bij die er makelijk uitzien en mss daarna en moeilijkere maar het enigste bouwpakket wat ik ooit gemaakt heb is een boeing 747 van british airways... dus veel ervaring is er nog niet(ik ben er ook nog maar 14 he :D)

Dragonfly 04-01-2004 15:15

Ik zou met e revell kitje beginne is ni te duur en sommige zijn wel goed van kwaliteit!

PorscheGT 04-01-2004 15:19

weet er nog iemand buiten tamiya nog zeer goede merken???

jos 04-01-2004 16:10

Revel ????

Dragonfly 04-01-2004 16:20

hasegawa , fujimi , AMT , UT-models

PorscheGT 04-01-2004 19:10

Quote:

Originally posted by Dragonfly
Ik zou met e revell kitje beginne is ni te duur en sommige zijn wel goed van kwaliteit!
ja ik heb ooit eens zo een starters kitje voor kinderen van bernd schneider gemaakt ma das een click systeem dus niet echt bouwen :D ik heb er toch 20volle minuten aan gewerkt toen om de wielen recht te krijgen :D

Ottooke 04-01-2004 20:46

Mijn allereerste kit was een Austin Mini van Heller op schaal 1/43. De verf en de lijm had ik zelf moeten kopen. Op de doos staat: 52 stukken, 8+. Misschien te gemakkelijk voor jou. :) In de beginjaren heb ik een aantal AMT en Revell modellen gebouwd. Dat was goed te doen.

Guido 04-01-2004 21:51

Alle hierboven genoemde merken, zijn voor de iets gevorderde modelbouwer, zeker geen slechte merken.
Echter als je de fijne kneepjes onder de knie wil krijgen is het aan te raden een merk te kopen waar je je kan concentreren op de kneepjes en waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over de uitlijning, de ophanging recht of krom, bijwerken van zetels etc.etc. Dan blijft er maar 1 over: Tamiya. Eerst leren gaan, dan pas lopen ;)

Welk specifiek model je nu als eerste moet bouwen, wel dat kunnen wij niet voor jou bepalen. Veel hangt immers af van je eigen voorkeuren en interesses... Ik kan zeggen, koop een BMW Z3, maar als je dat nu een lelijk ding vind, zou het natuurlijk te zot zijn om daar mee te beginnen.

Tot de makkelijkere kits in het Tamiya gamma zou ik rekenen, precies, die Z3, de SLK, Porsche Boxster, Honda S2000, Toyota Celica (nieuw model), VW Beetle, VW Golf. Kortom de gewone straatauto's. In een later stadium zou je dan met racers kunnen beginnen, decals enz. ;)

PorscheGT 04-01-2004 22:49

in de broux kan je nu al een mistsu wrc van makinen kopen waar verf en borsteltjes bijzitten voor 34€ van revell.. zoiets ga ik doen eerste denk k...


All times are GMT +2. The time now is 17:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.