Ik ben niet 100% zeker of het wel veilig is om ovenreiniger te gebruiken op resin onderdelen. Een en ander hangt waarschijnlijk af van de samenstelling van de resin. Ik riskeer het in ieder geval niet, en houd het op mijn vuile olie.
|
Quote:
Herinner u mijn resin Panoz van een goed jaar geleden : http://www.sennake.be/moca_belg_lemans_2003/12_02.jpg |
Mmmm, klopt. Vergeten. Het komt er dus op aan om zo weinig mogelijk fouten te maken als je met resin bezig bent. ;) Want er is precies niet veel ruimte om nog iets recht te zetten.
|
Eventjes klein beetje off topic... hoe broos is resin eigenlijk? Breekt en barst het echt zo rap?
G. |
PU breekt niet zo erg snel.
Oude polyester resin kit des te sneller ! @sennake : heb je die Panos nog goed gekregen , anders wil ik wel proberen. heb al gekkere dingen gedaan !:eek: |
Misschien is het interessant om een aparte topic te starten over de behandelingen van resin in het algemeen? Wat er mogelijk is, maar vooral wat net niet ...
|
Quote:
|
Quote:
Er is echt geen proberen aan hoor, want niet alleen is de body in verschillende stukken gesprongen (dat zou nog te repareren zijn) maar bovendien zijn ze ook "gesmolten" en daardoor sterk vervormd. Niets aan dit onderdeel is nog recht. Vandaar ook mijn handdoek die ik in de rind geworpen heb door een nieuwe body te bestellen... |
@sennake:
heb je 'm nog ? lijkt me wel een uitdaging ! wil gerust proberen ( met milliput kan je wonderen doen hé ( kan alleen niet garanderen of het er ooit van komt !:eek: Ik heb zelfs nog kits in de steigers staan sinds ...... 20jaar !):p |
Thanks voor deze topic...
Ik vroeg me gewoon af hoe broos het was omdat één van m'n volgende projecten een 996GT3RS is... misschien wel voor één of andere fia GT race bij mij thuis :gas: ... En omdat de basis een Tamiya GT3 is met een resin transkit voor de RS. Zou de resinbumper bij een tik van een andere auto onmiddelijk barsten? G. |
Quote:
M.a.w. : geen idee eerlijk gezegd. |
Quote:
Als je het wil proberen, puur voor jezelf, mag je van mij de ontplofte body wel hebben natuurlijk. |
Quote:
|
Quote:
|
Om het probleem van resin te kennen is het beter om snel even op de site van Voss Chemie te kijken over de samenstelling.
Het zijn 2 soorten samengestelde vloeistoffen die na samenvoegen van de juiste hoeveelheden een chemische reaktie teweegbrengen die na enkele minuten resulteerd in een gegoten onderdeel. De mensen die regelmatig met resin werken, weten dat je de mengbeker (plastiek) niet kunt vasthouden van de warmte als de reaktie bezig is. De warmte is ook de reden dat men sommige mallen maar een aantal keren kan gebruiken en andere dan weer een 50 tal keren. Het is ten stelligste afgeraden deze onderdelen te gebruiken voor raceonderdelen. Heb verschillende modellen die ik regelmatig uitleen voor persvoorstellingen en dergelijke aan teams en sponsers, na iedere uitleenbeurt zijn er brokken. |
All times are GMT +2. The time now is 21:19. |