De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Zolder 24 Hours............de aanloop (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19767)

Razornord 23-08-2010 12:09

Kan iemand nu eens een paar voorbeelden aanhalen want hier heeft niemand iets aan! Er mag kritisch gekeken worden maar enkel als er één of andere argumentatie bij komt kijken.

Rob 23-08-2010 12:19

bij mijn weten zijn er tijdens de 24uur (daar gaat deze thread toch over) door de baanposten geen noemenswaardige fouten gemaakt. Dus om daar nu op te gaan kappen...

guntha 23-08-2010 12:22

Quote:

Originally Posted by Razornord (Post 261157)
De Clio laat ook maar erg weinig plaats en hij schuift zelfs nog op naar de buitenkant zodat de Porsche nergens meer heen kan.

Over deze crash kan nog veel gezegd worden. Het is allemaal niet zo simpel.
De rijder van de porsche is zelf zijn fout komen toegeven. Dit kan eenmaal gebeuren inde 24uren. Ze willen allemaal zo snel mogelijk voorbij een tragere auto.

JCE.72 23-08-2010 12:22

Quote:

Originally Posted by Razornord (Post 261157)
De Clio laat ook maar erg weinig plaats en hij schuift zelfs nog op naar de buitenkant zodat de Porsche nergens meer heen kan.

Da's een mening die ik helemaal deel. De Porsche gaat misschien wel snel naar rechts maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat als de Clio niet van zijn lijn afwijkt het een gevalletje close racing was geweest en er dan niets aan de hand zou zijn. Enfin soit... blijft een race incident zoals er zoveel gebeuren, een geluk dat er geen gekwetsten te betreuren waren.

Rob 23-08-2010 12:28

Quote:

Originally Posted by DDD (Post 261148)
dag allemaal,
ik reageer normaal nooit op een forum maar wil nu mijn gedacht eens zeggen.
die code 60 moeten ze verbieden wagens rijden te traag dus de temperatuur van de motor te hoog
die helden met hun jeepje moeten ze de kosten van al wat ze kapot trekken is doen betalen en hun een cursus laten volgen in sleeptechnieken
de regelementen zijn er voor iedereen dus laat ze iedereen maar toepassen sommige marshals staan daar maar voor piet snot en kennen der niets van (er zijn ook bekwaame hoor ).de 12 en 10 uren afschaffen en alles naar de 24 u geen goed gedacht nog meer clio situaties ?
met vriendelijke motorsport groeten hop naar de volgende race .

Ik reageer normaal ook nooit op posts van gefrustreerde mensen, maar ik heb een ideetje. Als we nu eens de code 60 en safety car helemaal afschaffen, dan loopt de motortemp niet zo hoog op, de helden van de jeep staan er toch met hun zwaailichten dus de piloten zullen wel zien dat er iets gebeurd is zeker, voor de veiligheid van de marchalls moeten we het ook niet doen, die zijn er toch genoeg, ander en beter!

ChrisD 23-08-2010 12:44

Neen, we gooien er gewoon telkens de rode vlag in ... :no:

Kunnen diegenen die onmisbaar zijn op het circuit rustig en veilig hun werk doen. En kunnen ze op hun gemak kijken hoe ze een wagen los trekken of hoe de piloot veilig uit de wagen kan gehaald worden of op hun gemak de baan borstelen/brokstukken verwijderen, ...


Als alle piloten nu eens de bedoeling van de gele vlag snapten, moesten er geen opties zijn zoals een "code 60 vlag" ... :confused:

Bart.Vandecavey 23-08-2010 13:02

Quote:

Originally Posted by Razornord (Post 261152)
Wilt ge aan de minder alwetenden even uitleggen waar deze uitval op slaat?

Ik denk dat dit over het geval met de McDo Porsche is. Maakt spin, ze trekken hem uit het grind maar niet aan de sleepoog maar aan de uitlaat. Resultaat:
uitlaat stuk
motor stuk
motorsteunen stuk

marcel 23-08-2010 13:07

als dat klopt, dan is dat toch idd een ferm geval van onbekwaamheid met zware gevolgen.

maar veralgemenen is nooit goed, het is niet omdat 1 iemand zo'n blunder begaat dat heel de ploeg van marshalls onbekwaam is he. en misschien als de RACB zijn marshalls beter soigneert, dat ze meer bekwame mensen gaan kunnen aantrekken?

soit, spijtig dat er met zo'n klein deelnemersveld niet wat zuiniger omgesprongen kan worden met de auto's die er zijn

Mattiallemakki 23-08-2010 14:04

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 261169)
Ik denk dat dit over het geval met de McDo Porsche is. Maakt spin, ze trekken hem uit het grind maar niet aan de sleepoog maar aan de uitlaat. Resultaat:
uitlaat stuk
motor stuk
motorsteunen stuk


Mocht het bovenstaande correct zijn dan mag er wel iets van gezegd worden maar wel op een andere manier.
Als er in de eerste post al meteen melding van was gemaakt er misschien meer begrip geweest. Alhouwel de uitspatting nergens op slaat.

Het is trouwens best knap om een knoop om een hete uitlaat vast te maken.

jeep 23-08-2010 17:35

Quote:

Originally Posted by DDD (Post 261148)
dag allemaal,
ik reageer normaal nooit op een forum maar wil nu mijn gedacht eens zeggen.
die code 60 moeten ze verbieden wagens rijden te traag dus de temperatuur van de motor te hoog
die helden met hun jeepje moeten ze de kosten van al wat ze kapot trekken is doen betalen en hun een cursus laten volgen in sleeptechnieken
de regelementen zijn er voor iedereen dus laat ze iedereen maar toepassen sommige marshals staan daar maar voor piet snot en kennen der niets van (er zijn ook bekwaame hoor ).de 12 en 10 uren afschaffen en alles naar de 24 u geen goed gedacht nog meer clio situaties ?
met vriendelijke motorsport groeten hop naar de volgende race .

Ik ben absolut geen marchal of iemand die op het jeepje zit.
Van die motor temperatuur heb je volledig gelijk. Van het slepen ken ik het juiste verhaal niet. Maar de positie van het sleepoog kon ook wel een beetje beter gekozen worden... de peil wijst recht op de uitlaat volgens mij. Indien men de sleepkabel correct aanbrengt loop je nog risico om het uitlaatsysteem te beschadigen.

Luuk S 23-08-2010 18:54

Heeft er iemand foto's van 'de kont' van de Mc Donalds Porsche, liefst vóór en na de versleping?
Kunnen we allemaal eens kijken hoe die eruit zien en daarna verder discussiëren.

Sir Kwietje 23-08-2010 19:02

Quote:

Originally Posted by Luuk S (Post 261189)
Heeft er iemand foto's van 'de kont' van de Mc Donalds Porsche, liefst vóór en na de versleping?
Kunnen we allemaal eens kijken hoe die eruit zien en daarna verder discussiëren.

Foto van op donderdag
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._6934783_n.jpg

Luuk S 23-08-2010 19:49

Ik moet zeggen dat ik geen grote 911-kontjes kenner ben, maar dat oog zit m.i. bij de 55 wel een beetje op een rare plaats;

http://www.24hoursofzolder.com/nl/picture/1416/ lijkt me met het oog op sleepschade veiliger.

PatrickF1tje 23-08-2010 21:38

Zo de marshalls zijn weer afgezeken laten we het nu over de rijders hebben.

Hun rijvaardigheden tijdens een gele vlag of sterker nog tijdens een SafetyCar.

Ik zou zeggen kijk naar de filmpjes en rijders denk dan maar eens na over hoe je omgaat met deze situatie.

Indien zij niet inzien dat er niet voor niets geel, rood, SC of code 60 op een post hangt en daar geen respect voor hebben, zouden ze toch maar beter eerst alle koersen stil moeten leggen voor de marshalls tot actie overgaan.
http://www.autosport.nl/news/21158/c...vakiaring.html

Raceboy 23-08-2010 21:40

Quote:

Originally Posted by Luuk S (Post 261195)

http://www.24hoursofzolder.com/nl/picture/1416/ lijkt me met het oog op sleepschade veiliger.

probleem is dat je op die positie trekt aan één kant van de wagen. Daardoor kan je de wagen dan weer scheef door de bak trekken. Het slimste is gewoon niet in het grind rijden dan gaan ze het minste schade hebben.


All times are GMT +2. The time now is 01:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.