De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   zoek auto's 1/43 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19543)

Luc VDC 01-03-2010 18:33

zoek auto's 1/43
 
Hello iedereen,
Ik zoek voor m'n collectie te completeren van alle auto's welke ik ooit bezat volgende merken en modellen in formaat 1/43 :
Renault 5GT TURBO (blauw) (vond deze al in het wit maar ik bezat die in het meest voorkomende blauwe kleur)
Lotus Elan Turbo .... dit is de versie welke uitkwam eind de jaren 90.
Ik bezat een blauwe en daarna een geel exemplaar, de blauwe heb ik gevonden maar ik zoek dus nog een gele (mustard yellow)
Lotus Elise 111R (= dus de nieuwste versie) in Aubergine kleur (= een soort metalique purper)
Peugeot 405 ....Diesel in Bordeaux kleur, de 405 16T is courant te vinden, ik zoek dus een "banale" 405
Ford Fiesta 3 deurs in Bordeaux kleur jaar 2002-03
Groeten
Luc Vdc

Nismo 02-03-2010 00:47

Neem eens een kijkje bij Armand-Modelcars in Sittard, deze staat alom bekend door de zeer vele modelen en merken in diverse schalen, waaronder 1/43 toch zowat zijn handelsmerk is. Ook de prijs daar valt best mee in vergelijking met sommige anderen.

www.armand-modelcars.nl

Luc VDC 02-03-2010 14:47

@ Nismo,
bedankt voor tip, helaas hebben ze niets bruikbaars voor mij... enkel vond ik een model welke ik helaas veel duurder kocht via Ebay.
Groeten
Luc Vdc

Sennake 02-03-2010 20:35

Als je alleen het model zoekt in de juiste kleur, vrees ik dat je erg teleurgesteld zal zijn, want de meeste diecast schaalmodellen worden op 1 à 2 kleurvarianten geleverd, meer niet. Als je het basismodel kan vinden (in gelijk welke kleur) is het voor een beetje ervaren modelbouwer/diecast ombouwer een koud kunstje om hem in een andere kleur te spuiten ;)

Sennake 02-03-2010 20:43

Quote:

Originally Posted by Luc VDC (Post 256460)
Renault 5GT TURBO (blauw) (vond deze al in het wit maar ik bezat die in het meest voorkomende blauwe kleur)

Nog niet gevonden.

Quote:

Originally Posted by Luc VDC (Post 256460)
Lotus Elan Turbo .... dit is de versie welke uitkwam eind de jaren 90.
Ik bezat een blauwe en daarna een geel exemplaar, de blauwe heb ik gevonden maar ik zoek dus nog een gele (mustard yellow)

Nog niet gevonden.

Quote:

Originally Posted by Luc VDC (Post 256460)
Lotus Elise 111R (= dus de nieuwste versie) in Aubergine kleur (= een soort metalique purper)

Heb ik op Ebay gevonden.


Quote:

Originally Posted by Luc VDC (Post 256460)
Peugeot 405 ....Diesel in Bordeaux kleur, de 405 16T is courant te vinden, ik zoek dus een "banale" 405

Heb ik op Ebay gevonden.

Quote:

Originally Posted by Luc VDC (Post 256460)
Ford Fiesta 3 deurs in Bordeaux kleur jaar 2002-03

Heb ik op Ebay gevonden.

Doc 02-03-2010 22:27

renault 5 gt turbo

http://www.modelkits.be/main.php?act...iO30=&pagina=2

De Lotus kan ik ook niet vinden

Luc VDC 03-03-2010 10:17

@ Sennake
Dank ik ga eens snuisteren op ebay.
@ Doc
Die Renault 5 GT Turbo had ik al gezien, maar mist de typische flankstryping (grijs wit met de letters in rood GT Turbo) en is bovendien donkerder blauw.
Misschien wil ik het onmogelijke en zal mij desnoods neerleggen bij het witte exemplaar met de perfecte stryping.
Dedankt voor de moeite en de antwoorden aan beiden, is héél tof!
Groeten
Luc Vdc

Luc VDC 05-03-2010 10:00

Hello,
Ondertussen heb ik zowat alles gevonden behalve:
Een Peugeot 405 Diesel in kleur bordeaux met zo'n onnozel achterspoilertje zoals gebruikelijk was die tijd.(ik heb die laten verwijderen en had dit bij aankoop afgedwongen.)
Die Peugeot heb ik tegengekomen in de sportieve versie 405 T16 en in het knalrood, weet iemand waar ik mijn gewenst model kan vinden, desnoods met spoiler ?
Ook zoek ik: een kleine camionette van Daihatsu (lengte was ongveer 4 m.) welke destijds een pittig 3 cylinderke had, naar schatting reeds 25 jaar geleden, is ook onvindbaar.
En als laatste had ik gedurende een korte periode een tweedehands Mazda stationwagen, het type weet ik niet meer, naar schatting moet dit model nu een 30 jaar oud zijn en de kleur was een zacht geel.
Dus nog deze 3 modellen en gans mijn collectie is kompleet, werkelijk alle auto's welke ik in m'n leven ooit bezat.
En ja, hoe ouder m'n wordt hoe groter de collectie niet ?:eek:
Groeten
Luc Vdc


All times are GMT +2. The time now is 19:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.