De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Gumball 3000 in 2005 - protest (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9165)

Pascal 01-10-2004 23:50

Gumball 3000 in 2005 - protest
 
In navolging van de discussie inzake het ongeval van Willaert, waarvoor Heydens in voorhechtenis heeft gezeten en waarover elders op het forum een discussie loopt, wil ik eens iets anders aan de kaak stellen. Let op ik neem hierin geen stelling in aangaande de positie van Heydens, laat dat duidelijk zijn.

De Gumball 3000. De 7° editie (van 14 tot 22 mei 2005) van deze (illegale) rally doet namelijk in 2005 België aan en heeft bovendien een aankomstplaats in Brussel. Ik denk dat ik jullie niet moet overtuigen van het crimineel gedrag van sommige deelnemers aan deze rally. De organisatoren gaan vrijuit want hun reglement is sluitend. Ze zeggen dat het geen snelheidsrally is en dat de deelnemers zich aan de wegcode van de respectievelijke landen dienen te houden.

Wordt het niet stilaan tijd dat autosportminnend Vlaanderen hiertegen een soort van actie onderneemt. Jan publiek zal, indien er in deze "wedstrijd" iets foutloopt opnieuw de vinger opsteken naar DE AUTOSPORT. Dat er iets foutloopt is nog niet gezegd maar één ding is zeker : DE media zal het evenement zeker in beeld brengen, met alle gevolgen van dien...

Ikzelf heb reeds een mail gestuurd naar zowel de Federale als Vlaamse minister van verkeer. Hierop werd echter nog niet geantwoord.

Een bekommerde autosportfan...

C U

marcel 01-10-2004 23:56

ik ben ook wel vierkant tegen de Gumball Rally...
het zijn misschien droom-wagens enzo, maar het gedrag van die mensen is echt om misselijk van te worden. ik heb nog foto's gezien van een van de vorige edities, en op één daarvan lag een vrachtwagen op zijn zij. het onderschrift was: collateral damage, met een smiley achter. dat je je eigen leven riskeert, daar moei ik mij niet mee, maar laat anderen daar buiten.

FIRE 02-10-2004 13:03

Re: Gumball 3000 in 2005 - protest
 
Quote:

Originally posted by Pascal
Wordt het niet stilaan tijd dat autosportminnend Vlaanderen hiertegen een soort van actie onderneemt. Jan publiek zal, indien er in deze "wedstrijd" iets foutloopt opnieuw de vinger opsteken naar DE AUTOSPORT. Dat er iets foutloopt is nog niet gezegd maar één ding is zeker : DE media zal het evenement zeker in beeld brengen, met alle gevolgen van dien...
Is inderdaad geen slecht idee dat je vooraf aan deze "wedstrijd" in de diverse media duidelijk laat merken dat dit geen autosport is. Bij een ernstig ongeval hoef je dan niet achteraf duidelijk te maken dat je tegen deze "races" bent.

Mark 02-10-2004 13:12

Re: Gumball 3000 in 2005 - protest
 
Quote:

Originally posted by Pascal
Wordt het niet stilaan tijd dat autosportminnend Vlaanderen hiertegen een soort van actie onderneemt. Jan publiek zal, indien er in deze "wedstrijd" iets foutloopt opnieuw de vinger opsteken naar DE AUTOSPORT.
100% mee akkoord..............maar is dit niet de uitgelezen kans voor RACB Sport in België en de KNAF in Nederland om zich profileren in de pers als een degelijke en veilige organisatie die opkomt voor de autosport? Im mijn ogen wel................

De publieke opinie via "DE media" een beetje proberen te manipuleren moet lukken.

gti-r 02-10-2004 13:25

Laat die laagvliegers het eens bewijzen op zolder als ze komen we zullen het dan eens zien wat ze waard zijn

FIRE 02-10-2004 13:35

Re: Re: Gumball 3000 in 2005 - protest
 
Quote:

Originally posted by Marshal
100% mee akkoord..............maar is dit niet de uitgelezen kans voor RACB Sport in België en de KNAF in Nederland om zich profileren in de pers als een degelijke en veilige organisatie die opkomt voor de autosport? Im mijn ogen wel................

De publieke opinie via "DE media" een beetje proberen te manipuleren moet lukken.

Ik denk inderdaad dat hier een taak is weggelegd voor de autosportbonden RACB en KNAF.


Een tijd geleden waren in Nederland (en Belgie?) illegale stratenraces populair, heeft toen de KNAF ook de publiciteit gezocht?

Scapa 02-10-2004 17:07

Toch heel simpel om dit op te lossen. Je weet waar ze naartoe gaan voor ze in Brussel arriveren en zit de wegen naar Brussel gewoon vol met alle flitwagens die we in België hebben. Levert de staatskas nog goed wat geld op en zo kan de rest van de bevolking ongestoord ff gas geven :D

Baron 02-10-2004 17:41

Quote:

Originally posted by Scapa
Toch heel simpel om dit op te lossen. Je weet waar ze naartoe gaan voor ze in Brussel arriveren en zit de wegen naar Brussel gewoon vol met alle flitwagens die we in België hebben.
Mee akkoord. Maar het punt is, zoals Pascal zegt, dat er vanuit de autosportwereld zelf op geanticipeerd moet worden. Er moet duidelijk gemaakt worden dat heel dat Gumball-wanspektakel niets met autosport te maken heeft. Want als er iets misloopt zal de algemene pers alles weer op een hoopje gooien en die "autosportgekken" met de vinger wijzen.
Circuit Zolder heeft in ieder geval al het slechte voorbeeld gegeven. Tijdens de voorbije 24 Uren van Zolder werd er in de paddock reclame gemaakt voor de Gumball. :no:

Raceboy 02-10-2004 17:50

Ah jij ziet evenementenbureau Zolder nog als een onderdeel van de autosport?
Maar je hebt wel gelijk ze moeten daar geen reclame voor maken. En Flitsen die mannen? Dan betalen die hun boeten en ze rijden nog wat harder door om de verloren tijd in te halen.

FIRE 02-10-2004 17:51

Quote:

Originally posted by Scapa
Toch heel simpel om dit op te lossen. Je weet waar ze naartoe gaan voor ze in Brussel arriveren en zit de wegen naar Brussel gewoon vol met alle flitwagens die we in België hebben. Levert de staatskas nog goed wat geld op en zo kan de rest van de bevolking ongestoord ff gas geven :D
Die deelnemers hebben er schijt aan dat ze 1000€ boete moeten betalen.

A.J. 02-10-2004 17:58

Awel, als ik de centen had zou ik nog zelfs durven deelnemen met mijne Kangoo :D

Pascal 02-10-2004 18:56

Quote:

Originally posted by Baron
Mee akkoord. Maar het punt is, zoals Pascal zegt, dat er vanuit de autosportwereld zelf op geanticipeerd moet worden. Er moet duidelijk gemaakt worden dat heel dat Gumball-wanspektakel niets met autosport te maken heeft. Want als er iets misloopt zal de algemene pers alles weer op een hoopje gooien en die "autosportgekken" met de vinger wijzen.
Circuit Zolder heeft in ieder geval al het slechte voorbeeld gegeven. Tijdens de voorbije 24 Uren van Zolder werd er in de paddock reclame gemaakt voor de Gumball. :no:

Het is eigenlijk beiden :

- de autosportoverheden dienen een standpunt in te nemen
- de Vlaamse, Waalse en federale overheden dienen op te treden

De modale burger zal dit evenement zonder meer linken met autosport. Dit idee moet uit de wereld geholpen worden. De vraag is natuurlijk : hoe doe je dat ????

De respectievelijke regionale en federale overheden dienen ook op te treden onder andere inzake verkeersveiligheid. Het gaat niet op dat elke Belgische burger astronomische boetes dient te betalen en dat deze heren met dikke auto's en dito portefeuilles zich op onze wegen kunnen komen amuseren.

Flitsen op het hele traject is geen oplossing. Stel je voor dat een deelnemer enkele kilometers nadat hij geflitst werd een dodelijk ongeval veroorzaakt.

@ A.J. deelnemen met de Kangoo kan. Zo neemt er al enkele jaren na elkaar iemand deel met een rasechte 2 PK en hebben er vorig jaar enkelen deelgenomen met een gehuurde Winnebago (mobilhome).

Nog even dit : om een eenvoudige, regionale rittensport of rally te organiseren dienen de organisatoren allerlei vergunningen aan te vragen, waar ze steeds meer en meer moeite mee krijgen. Hoe doet de organisator van de Gumball dit dan ????

C U

Nicki_Mks 03-10-2004 19:45

Re: Gumball 3000 in 2005 - protest
 
Quote:

Originally posted by Pascal
Ikzelf heb reeds een mail gestuurd naar zowel de Federale als Vlaamse minister van verkeer.
Helemaal mee eens. Als er een petitie komt of zo, laat ons iets weten.

The Interceptor 03-10-2004 22:00

Quote:

Originally posted by gti-r
Laat die laagvliegers het eens bewijzen op zolder als ze komen we zullen het dan eens zien wat ze waard zijn
Ik heb me laten wijsmaken dat voormalig wereldkampioen F1 Damon Hill daar ook al enkele malen aan heeft meegedaan :confused: Al kan ik dit zelf niet bevestigen, want heb in der tijd die reportage op TV niet gezien en voor de rest ook weinig over gelezen of gehoord. Als (ex)-fan en zijn familiale situatie een beetje kennende, kan ik er toch moeilijk inkomen waarom net hij hieraan meedoet. Tenzij er echt veel geld mee te verdienen valt.

Eygmar 03-10-2004 22:04

Laat die laagvliegers het eens bewijzen op zolder als ze komen we zullen het dan eens zien wat ze waard zijn
heeft met een van onze wagens al eens op zolder gereden en draaide vrij goede tijden ;)


All times are GMT +2. The time now is 17:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.