De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Community-forum (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   fotografie (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7978)

Sleepy Dude 04-05-2004 21:17

fotografie
 
Ik vraag mij af of het mogelijk is om de tijdelijke afsluiting aan de buitenkant van de 1ste linkse niet vervangen kan worden door een lagere. Die plaats is een van de weinige waar je als hobbyfotograaf een mooi zicht hebt.Ik vind het dus erg jammer dat de mogelijkheden om mooie foto's te maken op deze manier deftig beperkt worden. :frusty:

Nicki_Mks 04-05-2004 21:29

Ik denk niet dat iemand het hier oneens mee kan zijn. Om dan nog te zwijgen van wat er vorig weekend (25/4) gebeurd is: op die afsluiting hing over tientallen meters NISSAN-reclame op ooghogte, waardoor ook fototoestelloze toeschouwers er niets meer aan hadden. Toen deze door de mensen iets lager gehangen werd, kwam men ze tijdens de race pertinent nog meer in de weg hangen...

On topic: dat was samen met de Villeneuve de beste plaats van het circuit voor close ups. Tijdens de laatste 24u maakte ik er mijn beste foto's. Maar dat is de prijs die we moeten betalen voor de motocross... :(

Nicki

Edit: bij nader inzien heb jij het over de buitenzijde. Dat is inderdaad hetzelfde verhaal, maar daar is de veiligheid toch wel een bijkomend probleem.

Sleepy Dude 04-05-2004 21:33

Iedereen een perspasje aanvragen misschien?

fast freddy 04-05-2004 22:44

met perspassjes gooien ze jammer genoeg niet in de belcar, waar je wel mooie close ups kan trekken is aan de bolderbergbocht(beter bekent als de rea).
Er was vorig vaar een viptent van de yariscup die haar terras had in het stukkje gras aande binnekant van het aansnijden van de rea,en zelfs na veel aandringen bij een van die obers daar mocht ik nog niet binnen.
maar de yaris cup is nu weg, dus ook de viptent!En de rea is vrij om prachtige foto's tijdens de belcar te trekken

Mark 04-05-2004 22:55

Re: fotografie
 
Quote:

Originally posted by Sleepy Dude
Ik vraag mij af of het mogelijk is om de tijdelijke afsluiting aan de buitenkant van de 1ste linkse niet vervangen kan worden door een lagere.
Mail eens naar Circuit Zolder?

Tipje, neem eens een klein trapje mee............dan kun je over zowat het hele circuit zonder draad foto's maken. Is weliswaar enig sjouwwerk maar mooie foto's komen nu eenmaal niet vanzelf ;)

Op Spa heb je geen trap nodig, wel goede schoenen. Op de achterzijde van het circuit liggen pareltjes van hot-spots.

laurent 04-05-2004 23:00

en gaten in de draad :-)

Nicki_Mks 04-05-2004 23:01

Re: Re: fotografie
 
Quote:

Originally posted by Marshal
Tipje, neem eens een klein trapje mee............dan kun je over zowat het hele circuit zonder draad foto's maken.
Is dat toegelaten?

Mark 04-05-2004 23:05

Re: Re: Re: fotografie
 
Quote:

Originally posted by Nicki_Mks
Is dat toegelaten?
Jazeker, waarom niet. Zelfs complete bouwstellingen ;) Kijk maar eens op de Kemmel tijdens de F1 op Spa.

gti-r 05-05-2004 00:53

op de F1 nemen wij zo een laddertje dat je kan ombouwen tot stelling is wel wat sjouwen maar het zicht is top ;)

Pascal 05-05-2004 00:59

Quote:

Originally posted by fast freddy
met perspassjes gooien ze jammer genoeg niet in de belcar,
Nee ?????
Als ik zo eens rondkijk, zie ik bijna iedereen met een perspasje of oranje vestje rondlopen. Soms stel ik me daar toch vragen bij.

C U

laurent 05-05-2004 01:28

Same here Pascal.
Ik dacht dat je minstens 1 moest zijn om de pitstraat in te kunne, maar k zie mensen van jonger rondlopen met een oranje vestje :s

gekada 05-05-2004 08:24

Welke criteria worden gehanteerd bij het aanvragen cq afgeven van die perspasjes?? Dat is een vraag die men zo te zien/lezen nogal eens graag beantwoord zou willen hebben...
Dus: wanneer krijg je een pasje én wanneer niet? Wat moet je ervoor doen en voor hebben aan media activiteiten? En waar moet je een en ander ter discussie stellen om een pasje te krijgen???

Mistery 05-05-2004 08:58

Circuit Zolder heeft dit jaar toch drastisch ingegrepen in het aantal Media Accreditaties dat werd toegezegd. Om te oordelen over welke maatstaven er gebruikt worden, zijn de mensen van Circuit Zolder zelf het best geplaatst. Wel kan ik zeggen dat journalisten, die door de RACB (of buitenlandse gelijkaardige instanties) geaccrediteerd zijn, logischerwijze ook een accreditatie van Circuit Zolder kunnen bekomen. Daarnaast kunnen ook persverantwoordelijken van teams, die effectief publiceren en hun nieuws naar alle media verspreiden, ook geaccrediteerd worden.
Positief is, dat men Zolder ook "open" staat tegenover de "nieuwe media", zijnde het internet en aanverwante. Maar persoonlijk denk ik, dat het vrij normaal is dat men niet zomaar aan om het even welke amateurfotograaf een persaccreditatie zal verstrekken. En als een gevorderde amateurfotograaf, zoals Sennake bvb, die zijn foto's publiceert via een geaccrediteerde journalist of een geaccrediteerde persverantwoordelijke, dan toch over een perspasje beschikt, lijkt dit me echter wel vrij normaal. Zeker als in het geval van de betrokken persoon je ook nog kan refereren naar publicaties in o.a. P-magazine, Ché, Autokrant e.d. . Trouwens, hoeveel jaren heeft Sennake voorheen foto's genomen "van achter den draad" ? Dit om maar één voorbeeld te geven, zonder twijfel zijn er ook nog andere voorbeelden, het ene al relevanter dan het andere...

Sennake 05-05-2004 09:08

Quote:

Originally posted by Mistery
Trouwens, hoeveel jaren heeft Sennake voorheen foto's genomen "van achter den draad" ?
Ongeveer 30 jaar ;)

Mark 05-05-2004 12:43

Dan blijf ik er nog steeds bij dat er teveel oranje hesjes worden uitgedeeld. Het kan toch niet zo zijn dat een 18 of 19 jarige met een pocketcamera een oranje hesje mag dragen.

In Nederland zijn de regels flink aangescherpt nadat er tijdens DTM weekends meer Nederlandse pers als toeschouwers aanwezig waren op de desbetreffende evenementen. De KNAF heeft samen met DAPA (Dutch Autosport Press Asociation) een lijst opgesteld van mensen die accreditatie waardig zijn. Heel wat internet-cowboys zijn nu weer gewoon toeschouwer :D

Weet trouwens iemand of er zoiets bestaat als een belgische versie van de DAPA?


All times are GMT +2. The time now is 18:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.