De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   BGTC 2009, de eerste af- en aanmeldingen............. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17926)

BSOT 12-12-2008 22:27

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 240917)
Begrijp totaal niet waarom je deze vraag stelt?
Tuurlijk is de 24 uren een open wedstrijd,alvast véél opener als vorige 2 edities, en tuurlijk maakt deze deel uit van het kampioenschap. Er worden voor de vaste deelnemers namelijk dubbele punten verdiend dus begrijp totaal niet wat je wilt suggereren hoor?

Ach neen?
Dus volgens jou is een "open 24H" en "deel uitmakend van een kampioenschap" hetzelfde? Is 24H Dubai dan hetzelfde als 24H Zolder? Ik dacht van niet. Suggereer ik iets Viper? Ik stel gewoon een vraag en jouw antwoord is niet juist. Je zal de komende dagen wel horen waarom dit zo belangrijk is :)

Viper GTS-R*** 12-12-2008 22:41

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 240918)
Ach neen?
Dus volgens jou is een "open 24H" en "deel uitmakend van een kampioenschap" hetzelfde? Is 24H Dubai dan hetzelfde als 24H Zolder? Ik dacht van niet. Suggereer ik iets Viper? Ik stel gewoon een vraag en jouw antwoord is niet juist. Je zal de komende dagen wel horen waarom dit zo belangrijk is :)

24H zolder is onderdeel van de serie BGTC.
24H Dubai is onderdeel van de serie 24Hours.

Tuurlijk zit er een verschil in de beide, met open bedoel ik dat niet alleen het vaste type wagen van de serie mag rijden maar ook anderen. Zie niet in wat hier verkeerd is gezegd door mij? Als je GT3, GT Specials (oud belcar wagens) Touring en Silhouette toelaat mag je daar toch over spreken. (over een open wedstrijd).

Als jij kunt aantonen dat ik heb gezegd: 'open 24h' en 'deel uitmaken van kampioenschap' hetzelfde is chapau, maar dat lijkt mij niet zijn geweest te zijn!

Tuurlijk zijn er nog duizenden vragen, maar jouw nr. 10 lijkt me totaal zinloos.

Belle 12-12-2008 23:24

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 240913)
Portugal

Dat is vrij ver...

Portugal is precies 'populair' op vlak van autosport volgend seizoen. LMS en Fia GT brengen er ook al een bezoekje.

Raceboy 12-12-2008 23:38

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 240921)

Portugal is precies 'populair' op vlak van autosport volgend seizoen.

Bij SRO ;)

Dries DS 12-12-2008 23:45

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 240919)
Tuurlijk zijn er nog duizenden vragen, maar jouw nr. 10 lijkt me totaal zinloos.

Helemaal niet, daar draait het em o.a. om... Een 'open' race is echt wel iets anders dan een 'race, deel uitmakend van een kampioenschap'. Trouwens, over het woord 'zinloos' gesproken... Bekijk eens effe jouw eigen posts her en der... Hebben die posts steeds zin? Zonder een steen te willen werpen naar jou persoonlijk (ik weet ook wel dat je voort gaat op sites, geruchten en perspersonen die schrijven in functie van een opdrachtgever - het is ooit zelfs mijn eigen taak geweest om die persberichten te schrijven, dus alle begrip is er) mag er gerust gezegd worden dat de echt interne keuken van een kampioenschap niet uitgesmeerd wordt op een forum. Geen enkel kampioenschap, geen enkele organisator zal dit doen. Hoogstens info waar iedereen mee gediend is, in eerste instantie de rijders/teams zelf, uitzonderlijk een reactie van iemand van een organisatie... Wees blij dat die persoon/organisatie nog reageert, er zijn anderen die ondertussen al genoeg de schelp toegetrokken hebben, ze weten überhaupt best waarom ze het doen. Een ondergang van een serie zal nooit door de organisator op een forum geplaatst worden ;) . Met DSMEC krijg je een open communicatie, nooit eerder gezien in een Belgische serie. No hard feelings, jouw reactie is ergens gegrond, iedereen heeft het recht op een eigen mening. Begrijp ik en wordt gewaardeerd.

Viper GTS-R*** 13-12-2008 00:48

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 240923)
Helemaal niet, daar draait het em o.a. om... Een 'open' race is echt wel iets anders dan een 'race, deel uitmakend van een kampioenschap'. Trouwens, over het woord 'zinloos' gesproken... Bekijk eens effe jouw eigen posts her en der... Hebben die posts steeds zin? Zonder een steen te willen werpen naar jou persoonlijk (ik weet ook wel dat je voort gaat op sites, geruchten en perspersonen die schrijven in functie van een opdrachtgever - het is ooit zelfs mijn eigen taak geweest om die persberichten te schrijven, dus alle begrip is er) mag er gerust gezegd worden dat de echt interne keuken van een kampioenschap niet uitgesmeerd wordt op een forum. Geen enkel kampioenschap, geen enkele organisator zal dit doen. Hoogstens info waar iedereen mee gediend is, in eerste instantie de rijders/teams zelf, uitzonderlijk een reactie van iemand van een organisatie... Wees blij dat die persoon/organisatie nog reageert, er zijn anderen die ondertussen al genoeg de schelp toegetrokken hebben, ze weten überhaupt best waarom ze het doen. Een ondergang van een serie zal nooit door de organisator op een forum geplaatst worden ;) . Met DSMEC krijg je een open communicatie, nooit eerder gezien in een Belgische serie. No hard feelings, jouw reactie is ergens gegrond, iedereen heeft het recht op een eigen mening. Begrijp ik en wordt gewaardeerd.

Wel eerlijk gezegd denk ik dat we allebei het 'open race' anders interpreteren.
Jij hebt het over een alleenstaande race, niet opgenomen in een kampioenschap zoals BGTC. Iets in het genre van Dubai anno 2006 het geval was, kon je rijden en waren geen punten van toepassing in één of andere serie. Bij mij deed die 'open race' meer spreken over je race open stellen voor meerdere deelnemers aan de hand van het reglement zo weizigen dat er meerdere en verschillende soorten type race wagens kunnen deelnemen. Dit wat dus nu het geval is en we ALLEN blij mee zullen zijn.

Als dit ons 'communicatie' probleem/foutje was, dan denk ik Dries dat het hiermee opgelost is. Moest het hier helemaal niet over gaan volgens jou dan zullen we verder moeten typen maar denk niet dat dat nodig zal zijn :)

Groet,
Thomas.

Dries DS 13-12-2008 09:21

Communicatiestoornis opgelost ;)

In heel het Belgian GT verhaal (of beter gezegd: de "soap" omtrent dit kampioenschap) vallen me toch bepaalde zaken op:

22/10/2008 - La Dernière Heure - "Patricia Indekeu nous confie les nouveautés attendues pour 2009...

SORTIE À OSCHERSLEBEN : le meeting traditionnel à l'étranger devrait se courir fin juin à Oschersleben en lever de rideau du FIA GT.

24 HEURES OPEN HORS CHAMPIONNAT : les 24H de Zolder qui doivent trouver une nouvelle date pour ne pas tomber en concurrence avec le Grand Prix de Belgique de F1 ne feront a priori plus partie du championnat Belgian GT ...
"

"Oschersleben" werd plots "Jarama", "niet deel uit makend van het kampioenschap" wordt plots "Het hoogtepunt van het seizoen blijft dus de 24 Hours of Zolder... Natuurlijk scoren enkel de deelnemers aan het Belgian GT Championship punten... Ook zijn er dubbele punten te verdienen, met name het dubbel van een meeting met twee wedstrijden van één uur of maximaal veertig eenheden..."

Weet men bij Belgian GT überhaupt nog wel wat een degelijke communicatie is?
Ofwel zwijgt men tot men alles zeker weet (en dan brengt men het nieuws goed gestructureerd en eenzijdig naar buiten), ofwel gaat men de mist in (zoals hier dus het geval is). Jammer, heel jammer...

Coach Ep 13-12-2008 13:21

Als ik de zaken goed lees, zijn dus alle toerwagens (uit diverse series, BTCS, DSMEC, etc.) + silhouettes uit de BTCS toegelaten tot de 24 uren. Hoe zit het met de GT deelnemers uit de DSMEC? Dit zullen vast niet allemaal voormalige Belcar wagens zijn die als Specials kunnen deelnemen. Dus toch een schifting in het DSMEC veld? :confused:

Mark 13-12-2008 13:27

Quote:

Originally Posted by Coach Ep (Post 240929)
Hoe zit het met de GT deelnemers uit de DSMEC? Dit zullen vast niet allemaal voormalige Belcar wagens zijn die als Specials kunnen deelnemen. Dus toch een schifting in het DSMEC veld? :confused:

Er zal wel een "vage" guest GT klasse voorzien zijn ;) En zoniet, bij deze dan de oplossing voor het vraagstuk :)

Verbaas me trouwens over de berichten van de laatste 2 dagen op de diverse sites. Even afwachten hoe bepaalde organisaties de komende dagen reageren en dan gaan we eens onze mening ventileren :D

Baron 14-12-2008 01:42

Na dit prachtige staaltje 'Communicatie hoe het niet moet', kan ik alleen maar het volgende besluiten : Wat een zielig zootje amateurs daar bij SRO. :frusty:

BSOT 14-12-2008 17:34

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 240930)
Er zal wel een "vage" guest GT klasse voorzien zijn ;)

Wees daar maar zeker van. Zo een klasse waar men alle rijdende chicanes in steekt uit de andere kampioenschappen ;)

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 240930)
Verbaas me trouwens over de berichten van de laatste 2 dagen op de diverse sites. Even afwachten hoe bepaalde organisaties de komende dagen reageren en dan gaan we eens onze mening ventileren :D

Ik denk dat het verstandigste is om helemaal niet te reageren Mark.

Wie tussen de lijnen door het persbericht leest (het gecorrigeerde welliswaar, de eerste Franstalige was te gek voor woorden) weet eigenlijk nu al perfect welke wagens ze willen en welke niet.

fenixracing 14-12-2008 19:16

Ik begrijp niet waarom er nog altijd zoveel wordt geklaagt.
De belcar is nu eenmaal verandert. Zij mogen tog kiezen wat ze willen of niet willen. Ze proberen het tog aantrekkelijker te maken.
En de 24hr zijn tog al voor een groot deel open dus, mogen we niet klagen.

Thomaske 14-12-2008 19:49

Even off topic gaan.

Heb ik vorig jaar iets gemist in het BGTC? Volgens Peter Baert reed er vorig jaar een Xbow mee in het BGTC en krijgen we er dit jaar er misschien weer één te zien. Zeker in Nederland.
Bron: PB tijdens ROC

Volgens mij gewoon een verspreking van Peter maar het zou wel leuk zijn als er een team op de propen moest komen met deze bolide!

Ook hoop ik de Lotus 2 Eleven weer aan de start te zien.

Mvg

RKG 14-12-2008 23:22

Ik denk dat PB zich vergist heeft met de Lotus 2-Eleven.

christophe 15-12-2008 13:10

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 240916)
1/ Welke zijn de minimum normtijden voor de Toerismewagens?

2/ Uiteraard mogen deelnemers uit de DSMEC toch met hun VAS licentie rijden :) Of niet?

3/ Uiteraard dienen deze geen rookie test meer af te leggen :) Of niet?

4/Toerismewagens/gastwagens ook verplicht op Michelin te rijden?

5/ Wat als mijn bandenmaat niet in het overzicht staat van toegelaten bandenmaten.

6/ Wat als ik banden bestel, betaal, en dan blijkt dat ik de minimum normtijd niet haal? Lever ik deze dan gewoon terug in bij Michelin?

7/ Welke is de prijs om als gastwagen deel te nemen?

8/ Mag ik met mijn diesel tanken voor de box?

9/ 4 platiniums op een 120d, moet kunnen hé want BTCS en DSMEC teams nemen geen punten en komen volgens mij uit in een gastklasse.

10/ Is de 24H van Zolder nu een open wedstrijd of maakt deze deel uit van het BGTC 2009 kampioenschap.

Dit zijn enkel de vragen die ons het laatste uur bereikten en er komen er zeker nog.

Dries, maak je toch niet zo druk man, dit is toch voor ons teams een vooruitgang.
Precies of bij jullie is dit alles wat jij nu als vraag stelt zo doorzichtig.

European Formula Racing.


All times are GMT +2. The time now is 10:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.