De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Een model weatheren (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=21540)

eyckles 30-10-2013 12:12

Een model weatheren
 
Hallo iedereen,

Ik zit er aan te denken om de SLS te weatheren, zodat die eruit ziet na 8uur race ofzo. Enig idee hoe ik dit moet aanpakken? Heb dit nog nooit gedaan. Alvast bedankt.

lightair 30-10-2013 13:52

hey eyckles

in een nummer van art of modeling wordt er een porsche onder handen genomen.

misschien ben je daar wat mee?

als ik thuis ben zal ik het nummer eens opzoeken.

gr

eyckles 30-10-2013 16:38

Bedankt voor de reactie. Ik denk dat ik dat nummer ook liggen heb. Das die witten met blauwe strepen dacht ik.

lightair 30-10-2013 20:10

Ik dacht het ook der wordt vooral gewerkt met pastelpoeders voor de remstof denk ik...
Ik hoop dat je er iets mee bent als je eraan begint volg ik het alleszins.
Ik heb het altijd al willen proberen maar de kans op mislukking is te groot me dunkt..
Ik ben alleszins benieiwd :)
Gr

VSB 31-10-2013 19:07

als je gaat werken met poeders moet hij wel mat afgelakt zijn denk ik.

Rocknrolla 01-11-2013 18:12

Beetje jammer dat je hem eerst met 2K aflakt om hem vervolgens te gaan weatheren. :confused:

Maar het is jouw model natuurlijk. ;)

eyckles 02-11-2013 02:45

Langs de ene kant vind ik het ook spijtig, maar ik heb te maken gehad met de wet van murphy. De body is per ongeluk op de grond gevallen, met als gevolg dat op sommige plaatsen de lak een beetje beschadigd is :( Daarom heb ik besloten om de body nog een beetje verder te beschadigen en te verweren en te maken zoals hij geeindigd is op de 24H van Spa.

lightair 02-11-2013 08:46

De uitegelezen kans om u eens goed te laten gaan :) een geluk bij een ongeluk zeggen ze dan :) kijk er naar uit om de weathering te volgen. Waar ga je dit posten?
Gr

eyckles 02-11-2013 14:32

Quote:

Originally Posted by lightair (Post 279910)
De uitegelezen kans om u eens goed te laten gaan :) een geluk bij een ongeluk zeggen ze dan :) kijk er naar uit om de weathering te volgen. Waar ga je dit posten?
Gr

Juist daarmee dat ik het eens ga proberen. Ik ga wel eerst eens een proefstukje weatheren natuurlijk.

Rocknrolla 02-11-2013 14:59

Quote:

Originally Posted by eyckles (Post 279909)
Langs de ene kant vind ik het ook spijtig, maar ik heb te maken gehad met de wet van murphy. De body is per ongeluk op de grond gevallen, met als gevolg dat op sommige plaatsen de lak een beetje beschadigd is :( Daarom heb ik besloten om de body nog een beetje verder te beschadigen en te verweren en te maken zoals hij geeindigd is op de 24H van Spa.

Oei, das minder. Maar inderdaad een geluk bij een ongeluk.
Ben wel benieuwd wat je er van gaat maken, een geweatherd model is altijd knap natuurlijk.

Vergeet zeker niet te vermelden hoe je te werk gaat, mocht ik in de toekomst ook eens gaan weatheren. :rolleyes:

VSB 03-11-2013 11:58

Toen ik voor de eerste keer wheaterde heb ik ook alles weer opnieuw gedaan, zie Peugeot 205.

Voordeel was dat ik alles met enamel wheaterde en omdat de verf zo ver verdund word je met een enkele veeg met white spirit terug bijna alles afkrijgt en opnieuw kan beginnen.


All times are GMT +2. The time now is 07:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.