De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Tyrrell 020 - S. Nakajima - Tamiya 1/20 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=22132)

Wanneke 15-10-2016 22:58

Tyrrell 020 - S. Nakajima - Tamiya 1/20
 
2 Attachment(s)
Na de Sauber van Kobayashi blijven we nog even bij de Japanners, deze keer is het de beurt aan Nakajima en zijn Tyrrell 020:

Attachment 33362

De 'Braun Tyrrell Honda 020' werd gebruikt in 1991 door Satoru Nakajima en Stefano Modena. Onder de motorkap zat een V10-Honda motor en de auto reed op Pirelli rubber. Een tweede plaats door Modena tijdens de GP van Canada was het beste resultaat van het team dat jaar. Nakajima's beste resultaat was een vijfde stek tijdens de GP van Amerika.

Het model zelf nu. Zoals wel vaker het geval is, zal ik ook dit model met de motorkap dicht bouwen. Verder ga ik ook niet echt iets toevoegen. Hier en daar enkele PE-schroeven en een aantal kabeltjes die in het echt ook zichtbaar waren.

Begonnen ben ik met het passen van de voornaamste carrosserie onderdelen. Deze lijken goed te passen zoals op onderstaande foto te zien is:

Attachment 33361

Dat was het tot zover. Ik weet dat ik in het verleden al enkele keren een thread ben opgestart, maar na verloop van tijd vergat om deze verder te updaten, mijn excuses daarvoor.
Ik ga deze keer echt mijn best doen, maar een gewaarschuwd persoon is er twee waard.

gert mertens 21-10-2016 12:17

Beste Wannes,

Heel erg mooie auto !
Wit en zwart,prachtig om te doen !
Maak er iets van.

Grtz,
G ;)

Wanneke 26-12-2016 21:23

2 Attachment(s)
Kleine update:
De laatste week heb ik het stoeltje onder handen genomen. De ingegoten gordels werden weggeschuurd. (eerste keer dat ik dit gedaan heb) Dat zag er dan zo uit:

Attachment 33609


Vervolgens kreeg de kuip zijn kleur en werden gordeltjes geďnstalleerd.
Attachment 33610

Next-up het aanbrengen van decals en eventueel de bodemplaat bewerken met isolatiemateriaal (sigarettenfolie)

Sennake 27-12-2016 17:21

Zeer mooi gedaan! En de gordels zijn nog correct aangebracht ook ;) Dat doet me plezier ;)

gert mertens 28-12-2016 00:25

Hej Wannes,

Voor een eerste keer ziet er da goe uit éh !
en zeg nu zelf ,het geeft toch voldoening éh als je zelf dingen kan aanpassen...Toch ?
Ook de gordels zien er goe uit al heb ik toch een kleine bemerking.
Kan je die "draden" niet wa bijknippen -bijsnijden- aan de zijkant?
Je kan dit makkelijk doen met een scherp mes of eventueel een schaartje of nagelknipper.
Het is een kleine moeite in vergelijking tot wat je met de stoel hebt gedaan en gaat "properder" zijn.
Blijven gaan éh !

Grtz,
G ;)

Wanneke 28-12-2016 19:34

@Gert: het is inderdaad wel fijn om zo eens iets anders te doen dan voorheen. over die draadjes heb je 100% gelijk! Deze zijn ondertussen weggeknipt. Foto's volgen later.

Wanneke 13-05-2017 13:39

3 Attachment(s)
Zoals beloofd eindelijk terug een update van deze thread. Na een drukke periode heb ik de voorbije 2 weken terug wat tijd gevonden om te bouwen.
Enkele maanden terug werd de Tyrrell in zijn kleur gezet. Dit liep echter redelijk fout door volgens mij een te lage temperatuur in mijn spuitkot. Gevolg waren een aantal doffe plekken in de lak die niet weg te krijgen waren. Na een aantal pogingen gaf ik het op en de Tyrrell belandde in een bak Dasty.
Nu, 4 maand later werd de slechte lak volledig weggeschuurd en werden enkele gaten terug opgevuld. Na een laagje primer en een schuursessie, ziet de Tyrrell er als volgt uit:

Attachment 34217

Attachment 34218

Doordat ik niet verder kan met de motor zolang de body niet in zijn kleur staat, heb ik werk gemaakt van de rest van de cockpit. Het grootste deel van het dashboard kreeg een aantal schakelaartjes en ook het stuurtje werd onder handen genomen.

Attachment 34219

Next-up, primer en lak!

Tot de volgende!

EtronQuattro07 15-05-2017 00:22

Hey Wannes .

mooie bouw niet echt mijn favoriet ik heb wel een vraagje wat is er met het stuurwiel gebeurt licht de verf een beetje dik en welke kabels ga je gebruiken om te detailleren grts Dieter .

Wanneke 15-05-2017 22:37

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by EtronQuattro07 (Post 286912)
ik heb wel een vraagje wat is er met het stuurwiel gebeurt licht de verf een beetje dik en welke kabels ga je gebruiken om te detailleren grts Dieter .

Hey Dieter,
Op het stuurwiel heb ik een mix van bloem en verf gezet. Dit om het stuur een beetje structuur te geven en alzo een soort van mousse na te bootsen. Op de foto lijkt het dikker dan in het echt.
Op 1 kabel in de cockpit na, leg ik enkel de kabel die op onderstaande foto is aangeduid. Dit omdat ik de motorkap toch ga vastlijmen.

Attachment 34228

EtronQuattro07 16-05-2017 09:12

Hey Wannes ,

Mooi zo de luchtslang opheffen auto doe zo verder grts Dieter.

Mario 16-05-2017 13:12

ander mooi resultaat (als ik het me nog goed herinner) een tweede plaats op de grid voor Modena bij de GP van Monaco
tijdens de wedstrijd ging de auto wel stuk

Tyrrell had in '89 en, vooral, '90 hoge ogen gegooid met hun door Harvey Postlethwaite ontworpen auto en voor '91 hoopten velen dat Tyrrell die trend zou doorzetten omdat ze de beschikking kregen over de kampioenschapsmotor
niets bleek minder waar
daar waar de voorganger licht, lenig aerodynamisch was, deed de Honda-motor deze troeven grotendeels te niet met een grote desillusie tot gevolg in het seizoen '91
jammer

eyckles 17-05-2017 01:46

Weeral goe bezig e maat. Mocht je nog wat referentie foto's nodig hebben, dan kan je hier terecht:

http://www.museumcollection.co.jp/ga.../020/index.htm

Wanneke 30-05-2017 23:44

Minder goed nieuws deze keer. De Tyrrell staat terug in de kast na opnieuw problemen met de verf. Deze keer wou de grondlaag niet goed hechten op bepaalde plaatsen. Hoe meer ik schuurde, hoe erger het werd. Wachten op een bezoek aan de garage voor een verse dosis remolie dus... Ondertussen ben ik wel iets nieuws gestart, daarover later meer.

EtronQuattro07 31-05-2017 21:12

Hey maatje,

Ik zie dat je problemen hebt met de verf das nie luek ik begrijp dat eens autolak proberen ik kom de 17 de juni tot dan grts Dieter .

coco 04-06-2017 23:38

hey Wannes ,
Je was anders goed bezig . Welke primer heb je gebruikt ?

coco


All times are GMT +2. The time now is 07:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.