De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Daytona 24 uur 2005, The race of champions. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9690)

Mark 20-12-2004 13:55

Gisteren een race van de Japanse GT's op Fontana in de States, ze waren maar 5 sec. sneller dan DP's van het Grand-Am. Dat valt me hartstikke mee................

Overigens een startveld van meer dan 30 DP's voor de 24 uur van Daytona behoord tot de mogelijkheden. De dollars van de Familie France zullen allicht een handje helpen ;) Na een neerwaarste spiraal gaat het dit jaar weer een stuk beter met de 24 uur. De categorie GT in het Grand-AM begint ook aardig aan te zwellen. Tussen de 50 en 60 als totaal deelnemers aantal is reeël te noemen op dit moment.

Mark 22-12-2004 13:52

De kwaliteit van de piloten blijft maar stijgen en stijgen. Op autosport.nl lezen we dat Patrick Huisman waarschijnlijk van start gaat in de 24 uur van Daytona voor het team van Synergy Racing. Aanvalswapen? Een Doran-BMW, Huisman zal eerst aan een test deelnemen.

Dat Porsche bezig is om een van de Fabcars van Brumos te onderzoeken en daar waar mogelijk verbeteringen aan te brengen is reeds bekend. Dat het serieus is bij Porsche blijkt uit het feit dat "fabrieks koppel" Sascha Maassen en Lucas Luhr (N-GT kampioenen 2004) van start gaan in een van de Brumos Fabcar Porsches.

De fabriekscoureurs Mike Rockenfeller, Timo Bernhard, Romain Dumas hebben ook een vliegticket op zak voor Daytona. Leuk stuk je op theracesite.com

FIRE 22-12-2004 19:04

Gaat Lammers eigenlijk ook nog rijden tijdens de 24-uren van Daytona?

Mark 24-12-2004 22:23

Yeps, de volgende toch wel bekende naam die een test heeft gedaan met een DP wagen is Marc Goossens. Voor het Orbitt Racing legde hij een test af in de Riley-Pontiac met het oog op een eventuele deelname aan de 24 uur van Daytona.

e.e.a. volgens http://www.pitstoptv.be

Dat deelnemersveld van de Daytona 24 uur 2005 gaat toch wel een hele mooie richting uit ;)

Mark 27-12-2004 15:23

Het gaat een echte race of champions worden op 5/6 februari in Daytona. Volgens een artikel op www.autosport.nl staat een heel peleton topcoureurs in de startblokken.

NASCAR: Kurt Busch, Matt Kenseth, Greg Biffle, Tony Stewart,
Jimmy Johnson, Jamie McMurray, Bobby en Terry Labonte

Champcar: Tracy, Bourdais, Da Matta, Teameigenaar Paul Newman (ver over de 70!), Scott Dixon, Darren Manning

IRL: Dan Wheldon en Dario Franchitti

Echter het grote nieuws: het debuut van de C6R, althans het is de verwachting dat hij gaat deelnemen aan de 24 uur. Mocht dat zo zijn dan kunnen we eens kijken wat het verschil is tussen een DP-wagen een "GT1".

Meer zal duidelijk worden tijdens de 3-daagse test van 7 tot 9 januari op Daytona.

Werner333 27-12-2004 16:53

Ik ga die 24 uur van Daytona toch eens terug op mijn lijstje moeten zetten blijkbaar. :)

Mark 28-12-2004 12:58

De eerste Belgische deelnemer is bekend, Marc Sluszny zal van start gaan op de Porsche met nummer 63. Deze wagen zal ingezet worden door "The Racer's Group", bij één wagen zal het niet blijven. Dit team zal in totaal zes! Porsche GT3 cups inzetten.

Teammaten van Sluszny zijn: Derek Clark, Pat Flanagan en Dave Master. Voor mij onbekende namen.

De overige informatie van de 5 wagens van de "The Racer's Group" is hier te vinden.

Autofan 28-12-2004 21:31

Marc Goossens gaat toch ook deelnemen met Jim Matthews dacht ik?

The Interceptor 29-12-2004 01:08

Quote:

Originally posted by Autofan
Marc Goossens gaat toch ook deelnemen met Jim Matthews dacht ik?
Is nog niet zeker hoor. Hij mag dan wel getest hebben afgelopen week, maar zolang er geen contract is, geen zekerheid. Maar de mogelijkheid is zeker bestaande. Ik zou het alvast graag zien doorgaan!

FIRE 30-12-2004 15:58

Quote:

Originally posted by The Interceptor
Is nog niet zeker hoor. Hij mag dan wel getest hebben afgelopen week, maar zolang er geen contract is, geen zekerheid. Maar de mogelijkheid is zeker bestaande. Ik zou het alvast graag zien doorgaan!
Volgens lmsr.net is het rond, zie: http://www.lmsr.net/goossens.html

Mark 30-12-2004 19:45

Quote:

Originally posted by Mark
Deze wagen zal ingezet worden door "The Racer's Group", bij één wagen zal het niet blijven. Dit team zal in totaal zes! Porsche GT3 cups inzetten.

We zullen er maar 8 stuks van maken! Ditmaal geen Porsches maar een tweetal Riley's - Pontiac DP's. De coureurs op die twee DP's zijn niet mis. We gooien er weer eens wat dikke namen in: o.a. Jörg Bergmeister, Oliver Gavin, Max Papis, Buddy Rice (Indy 500 winnaar 2004). "The Racers Group" gaat wel een samenwerking aan met een ander team,Krohn Racing , voor de inzet van die twee wagens. Meer info

Overigens zien we good old Roberto Moreno ook terug tijdens de 24 uur van Daytona. Voor "Spirit of Daytona" gaat hij zijn kunsten vertonen.

Die startlijst gaat iets worden waar je je vingers bij af kunt likken ;)

FIRE 30-12-2004 19:57

Quote:

Originally posted by Mark
gaat wel een samenwerking aan met een ander team,Krohn Racing , voor de inzet van die twee wagens. Meer info

Is dit het team van de Krohn-Barbour Lambo's?


Quote:

Originally posted by Mark
Die startlijst gaat iets worden waar je je vingers bij af kunt likken ;)
Inderdaad

Ik ben geen echte liefhebber van de wagens maar deze volle startvelden kunnen mooie races opleveren.

Mark 30-12-2004 20:02

Quote:

Originally posted by FIRE
Is dit het team van de Krohn-Barbour Lambo's?

Wel de Krohn, niet de Barbour ;) Waar Dickie B. is gebleven is mij niet bekend.

Quote:

Barbour has joined with Texas businessman Tracy Krohn to form Krohn-Barbour Racing and the team will campaign a pair of the new Lamborghini Murcielago R-GT entries in the ALMS. ALMS Site 2004

FIRE 30-12-2004 20:11

Dus Krohn zien we niet meer terug in ALMS komend seizoen (de Lambo's hebben ze een tijd terug al afgedankt)?

Mark 31-12-2004 19:21

De lijst met startnummers voor het seizoen Grand Am 2005 is hier te vinden . We tellen nu al 74 wagens over de verschillende categoriën. Dat wil dus niet zeggen dat dia allemaal van start gaan in de 24 uur........maar wel een zeer groot aantal.

Op de lijst staan 33 DP wagens vermeld..........er zouden dus weleens 25-30 van dergelijke wagens van start kunnen gaan in de 24 uur.

Amerikanen zijn gek van cijfers en statistieken, je kunt zelfs de demografische gegevens van Fans en Deelnemers terugvinden.

Klik hier voor de Deelnemers.

opmerkelijk:
Gemiddelde leeftijd coureur: 45.2 jaar ..... lijken wel youngtimers :D

Klik hier voor de Fans
opmerkelijk: De gemiddelde leeftijd van de fans is nog ouder namelijk: 46.8 jaar


All times are GMT +2. The time now is 03:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.