De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Algemeen en vraagbaak (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Lasbagetten (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20083)

Loeten 06-11-2010 16:49

Lasbagetten
 
Nu heb ik wel een hele rare vraag zeker...

Daarnet begon ik met volle moed terug aan de Ferrari 308 GTB. Vooral omdat ik in Nieuwgein een reeds verbrede versie heb aangekocht... Mijn versie die ik al had staan was de small one van Revell. Daar moeten andere velgen onder (van white metal - Big Model). De bevestigingen van de oude velgen zijn van plastic en dus niet zo stevig. Bovendien is dat buisje te dik (3 mm ipv 2 mm). Nu kocht ik daarnet in de Delva een pakje lasbagetten omdat ik al enkele malen las (van lezen dus) dat dit wel vaker gebruikt wordt. Maar nu zit ik in de problemen: hoe knip of snij je die dingen op maat want mijne tang (niet mijn ex :+) geraakt daar dus niet door... Moet ik nog kosten gaan maken?

Alvast merci !!

The creative explorer 06-11-2010 17:45

slijpschijf op een dremeltje? of anders een ijzerzaagje? Ik ken die bagetten niet, maar ik denk dat met bovenstaande wel moet lukken.

Doc 07-11-2010 00:35

nieuwe tang aanschaffen, de mijne knipt ze wel perfect door.:)

Nismo 07-11-2010 21:45

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by Doc (Post 262893)
nieuwe tang aanschaffen, de mijne knipt ze wel perfect door.:)

Een goede kniptang doet wonderen, daarna nog wat bijvijlen en klaar is....
Zo eentje ligt normaal gezien toch in elke gereedschapskist;

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1289159016

racer 07-11-2010 22:37

Koop een kniptang van Facom en je hebt levenslange garantie.

Sennake 08-11-2010 07:35

Dat van die kniptangen is allemaal wel waar, maar je gaat mij niet wijsmaken dat ze een lasbaget of gelijk welke ijzerdraad mooi recht afknippen, dus een slijpschijfje is zeker ook een optie, omdat je dat toch nodig hebt om de afgesneden kant mee recht te slijpen. Ikzelf gebruik het slijpschijfje met diamantschijf zowel om te snijden als om te rechten.

Nismo 08-11-2010 12:22

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 262944)
Dat van die kniptangen is allemaal wel waar, maar je gaat mij niet wijsmaken dat ze een lasbaget of gelijk welke ijzerdraad mooi recht afknippen, dus een slijpschijfje is zeker ook een optie, omdat je dat toch nodig hebt om de afgesneden kant mee recht te slijpen. Ikzelf gebruik het slijpschijfje met diamantschijf zowel om te snijden als om te rechten.

Zeker niet, daarom dat je ook een vijl moet hebben, indien er geen dremel of dergelijke voorhanden is.

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 262927)
Een goede kniptang doet wonderen, daarna nog wat bijvijlen en klaar is....

.................................................. ......


Sennake 08-11-2010 12:55

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 262953)
Zeker niet, daarom dat je ook een vijl moet hebben,...

Oeioei, da's wel vermoeiend hoor ;) Nie vergeten dat ik aan de Staat werk eh ;)

Dominique 08-11-2010 14:10

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 262954)
Oeioei, da's wel vermoeiend hoor ;) Nie vergeten dat ik aan de Staat werk eh ;)

De woorden staat en werk in één zin? Contradictio in terminis, volgens mij.

:saythat:

The creative explorer 08-11-2010 15:01

Als je bij de staat 'werkt', krijg je toch alleen maar aanwezigheidspremie?


:D

Loeten 08-11-2010 19:06

Ik weet niet welke lasbagetten ik dan vast heb, maar daar raak je dus echt niet door met zo een gewone tang hoor. En dat was een nieuwe... Ok, ik ben maar gewoon om krijtjes vast te houden, maar daaraan kan het nu ook weer niet liggen e. Trouwens, sinds de vakantie schrijf ik zelfs gewoon met mijn vingers wegens digitaal bord gekregen (woehoe !!)

Anyway... Een dremel is mij voorlopig te duur... Dat ijzerzaagje maakt zelfs geen kras op die baget...

Of heb ik fout gekocht dan? Er staat op het etiket iets van "toevoeg - staal" Dat zal het probleem zijn zeker??

Alvast merci voor de hulp (en het leuke randgesprek :+ hihi)

Doc 08-11-2010 21:14

Quote:

Originally Posted by Loeten (Post 262968)
Of heb ik fout gekocht dan? Er staat op het etiket iets van "toevoeg - staal" Dat zal het probleem zijn zeker??

Daar heb je het probleem al. De lasbagetten die wij gebruiken heeft op het etiket staan toevoeg - plastiek.:+

Nismo 09-11-2010 01:19

Quote:

Originally Posted by Loeten (Post 262968)
Ik weet niet welke lasbagetten ik dan vast heb, maar daar raak je dus echt niet door met zo een gewone tang hoor. En dat was een nieuwe... Ok, ik ben maar gewoon om krijtjes vast te houden, maar daaraan kan het nu ook weer niet liggen e. Trouwens, sinds de vakantie schrijf ik zelfs gewoon met mijn vingers wegens digitaal bord gekregen (woehoe !!)

Anyway... Een dremel is mij voorlopig te duur... Dat ijzerzaagje maakt zelfs geen kras op die baget...

Of heb ik fout gekocht dan? Er staat op het etiket iets van "toevoeg - staal" Dat zal het probleem zijn zeker??

Alvast merci voor de hulp (en het leuke randgesprek :+ hihi)

Die ik gebruik zijn van koper, dus prima te knippen en ook ideaal om te solderen.
Dus toevoeg-plastiek zoals die van Doc zijn dus niet goed wegens smeltgevaar bij solderen.:p


Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 262954)
Oeioei, da's wel vermoeiend hoor ;) Nie vergeten dat ik aan de Staat werk eh ;)

Oei, gij zijt er ook zo ene die tot 17 uur moet daar zijn en al om 16 uur thuis is.:saythat:

racer 09-11-2010 14:11

4 Attachment(s)
Als je een dremel wil kopen zou ik devolgende aanbevelen.

Het merk is Velleman.

www.velleman.eu

PRIJS:58€
Met lerarenkaart kan je daar nog eens 20% korting vanaf krijgen als het lukt.

Features
digital readout of the rotation speed setting
Specifications
contains:
electric drill: 10000-32000 rpm / with on/off switch
flexible shaft: ideal attachment for precise, detailed work or hard to reach places
sanding bands: 38 pcs
grinding wheels: 12 pcs
flapwheel: 1 pc
felt wheels: 5 pcs
rubber emery wheel: 1 pc
cloth wheel: 1 pc
pointed felt wheel: 1 pc
polishing compound: 1 pc
regular cut-off wheels: 36 pcs
heavy-duty cut-off wheels: 30 pcs
collets: 4 pcs
rubber grinding wheels: 4 pcs
sanding shanks: 2 pcs
mandrels for wheels: 4 pcs
diamond cutters: 7 pcs
HSS cutters: 2 pcs
fibreglass cut-off wheels: 5 pcs
dressing stone: 1 pc
wrench: 1 pc
HSS twist drills: 6 pcs
grinding wheels with shank: 10 pcs
brushes: 9 pcs
electric drill: 1 pc
power supply: 230VAC/50Hz
power consumption: 160W
protection class: II
rotation speed: 8000 ~ 35000 RPM
noise pressure level: 77dB(A)
vibration ratings: 2.11m/s²
length: 230mm
weight: 540g
chuck capacity: 2.4 and 3.2mm spindles
dimensions mounted grinding wheel: max. Ø 10 x 15mm





Om een rolkooi te maken zijn er plastic staafjes te verkrijgen die je in alle vormen kan plooien zonder dat ze breken,zeer gemakkelijk te vijlen zijn en zeer goed plakken met secondelijm.
Waarom nog met koperen lasbagetten rolkooien solderen?

Loeten 09-11-2010 18:58

Het is niet voor mijn rolkooien hoor. Die maak ik ook met plastic buisjes. Het is voornamelijk voor de assen op mijn Ferrari. De velgen zijn van white metal en dus is dat plastic buisje niet stevig genoeg, mijns inziens dan...


All times are GMT +2. The time now is 06:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.