De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   touring cup en media aandacht (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8718)

pudding1 26-07-2004 15:52

Dat bedoel ik nu net!

Ieder jaar is het duurder en duurder om nog mogen mee te rijden, en zolder doet er net NIETS aan om de ZTC te promoten.

Voor de Belcar is er ieder jaar een Race dat men x aantal vrijkaarten langs alle mogelijke kanalen naar ieders hoofd gooit.
Waarom dit ook niet voor de ZTC ?


Uiteraard is dit een heel ander kampioenschap, maar het lijkt mij nogal fel dat men de ZTC ergens op datums zet die nog net vrij zijn en nog snel even wat inschrijvingsgeld opstrijkt.

Pat 03-08-2004 21:06

ZTC heeft inderdaad last van wat bloedarmoede. Volgens mijn bescheiden mening te wijten aan twee gegevens.

Ten eerste de 95db regel, waar niet veel aan te doen is.

Ten tweede het totaal gebrek aan promotie en "exposure" in
de media.
Vooral dit tweede gegeven zorgt ervoor dat het enorm moeilijk wordt sponsors warm te maken. Wij proberen volgend jaar zelf deel te nemen en moeten de mensen naar wie wij stappen voor de nodige fondsen steeds weer zeggen dat de media belangstelling minimaal is.
Ik begrijp ook Peter Baert (PitstopTV) als hij zegt dat Circuit Zolder te veel vraagt voor het filmen van de ZTC en dat voor hen alleen de Belcar van belang is.

Ligt hier geen job voor de teams ? Het zijn tenslotte deze teams
die het spektakel verzorgen, sponsors zoeken EN inschrijvingsgelden betalen. We weten allemaal dat in 2004 de inschrijving € 3460 bedroeg en € 750 voor gastteams. De som kan snel gemaakt worden.
Waarom stappen alle teams niet eens in groep naar de "organisator"?

Driesco 03-08-2004 23:40

Quote:

Originally posted by Pat

Waarom stappen alle teams niet eens in groep naar de "organisator"?

Om wat te gaan vragen? 1000 euro bij het inschrijvingsgeld te doen. Het enige wat je kan doen is alle teams achter je scharen, prijs vragen bij Peter, het delen door alle teams. Advertentieruimte is ALTIJD te koop.

Veel succes

Pat 04-08-2004 01:44

Ik heb ook even in die richting gedacht, Driesco.
Ik vind echter dat de "organisator" er moet voor zorgen dat
er genoeg ruchtbaarheid aan zijn evenement wordt gegeven.

Als de "organisator" een Belcar of 24 Hrs spotje minder laat draaien op onze Vlaamse zenders, zou het dan niet mogelijk zijn met de opbrengst ook eens even de ZTC naar voor te brengen ?

Ik vermoed dat de teams in de Ronde van Vlaanderen ook niet zelf moeten adverteren ...

P De Sonville 04-08-2004 14:41

De mensen van 'Circuit Zolder' doen hun best om de Touring Cup te promoten en de media van de nodige info te voorzien.

Voor en na iedere race wordt een perscommuniqué verstuurd naar een 400-tal e-mailadressen.

Wie daaromtrend opmerkingen heeft, heeft volgens mij nog geen Turbo-Magazine, AutoKrant-Magazine, Autonews, Belang Van Limburg,.... in zijn handen gehad.

Wie zich wil opgenomen zien in de lijst om de communiqués te ontvangen kan op onderstaand adres zijn gegevens doormailen

peter@desonville.be

pudding1 04-08-2004 16:50

Quote:

Originally posted by P De Sonville
De mensen van 'Circuit Zolder' doen hun best om de Touring Cup te promoten en de media van de nodige info te voorzien.

Voor en na iedere race wordt een perscommuniqué verstuurd naar een 400-tal e-mailadressen.

Wie daaromtrend opmerkingen heeft, heeft volgens mij nog geen Turbo-Magazine, AutoKrant-Magazine, Autonews, Belang Van Limburg,.... in zijn handen gehad.

Wie zich wil opgenomen zien in de lijst om de communiqués te ontvangen kan op onderstaand adres zijn gegevens doormailen

peter@desonville.be


pudding1 04-08-2004 16:58

Had bij het vorige nog iets willen bijzetten nl:


Ik kan u alle nummers bezorgen met artikels van de ZTC in bijna eender welk magazine, stap er eens mee naar een potentiele sponsor en kom met euro's terug, dan zullen we verder praten.


Volgende: als team lijkt het mij dat je jezelf moet promoten ( EN wat je doet) daar zijn wij als team constant mee bezig, zowel als aan de auto te werken, zowel als aan voorbereiding voor de wedstrijd, zowel als aan het beheer van het team, zowels als aan.... enz. enz.

Bovendien moet ik iedere dag gaan werken om mijn centen te verdienen om eens te kunnen gaan koersen.


Durf mij dan niet te vragen om DE ZTC ook nog eens te gaan promoten.


Bovendien gaat de laatste jaren het inschrijvingsgeld ook steeds omhoog ( voor al de publiciteit mischien????)


Voor Werchter of Pukkelpop vragen ze ook niet aan de artiesten om affiches te laten maken en huur om op de weide te komen spelen !!!!!

A.J. 04-08-2004 18:12

Ik zelf probeer via artikels en foto's in Turbo Magazine zoveel mogelijk teams aan bod te laten komen en hopelijk hebben ze hier iets aan...
Het probleem touring cup en media aandacht is gewoon een Belgisch probleem. Als erin de Belcar geen grote sponsors waren die betalen om bepaalde uitzendingen op TV te krijgen zagen we zelfs niets van dit groots kampioenschap. De Belcar krijgt met moetie evenveel aandacht als voetbal in vierde nationale, daarom krijgt Touring cup minder dan een vierde provinciale ploeg... THIS IS BELGIUM

Pat 04-08-2004 19:44

En zo krijgen we nog eens een mooie discussie ! ;)

Blijkbaar zijn er toch twee kampen. Volgens Peter De Sonville doet
Circuit Zolder zijn best, volgens A.J. krijgt ZTC evenveel aandacht als een vierde provincialer.

Quote:

Voor Werchter of Pukkelpop vragen ze ook niet aan de artiesten om affiches te laten maken en huur om op de weide te komen spelen !!!!!
Hetzelfde als deze quote bedoelde ik ook in mijn vorige post.
Pudding1, ik heb ook nooit gezegd dat een team zelf de ZTC moet gaan promoten. Wel dat de teams eventueel eens naar de "organisator" moeten stappen.

Aangezien Peter Baert een regelmatig bezoeker is van ons forum, wens ik hem via deze toch ook een reactie te vragen.
Als Peter ermee akkoord gaat, kan ik ook zijn reactie plaatsen op ongeveer dezelfde opmerking die ik maakte via PitstopTV.

Pascal 05-08-2004 00:23

Ik wil in alle bescheidenheid ook nog ons forum eens vermelden. Sommige van de piloten uit diverse klasses hier aanwezig, hebben mij in het verleden verteld dat hun sponsors het forum komen lezen. Enkelen hebben er zelfs bijgezegd dat ze via deze weg aan sponsoring zijn geraakt...

Alle beetjes helpen natuurlijk.

En zoals altijd en overal is het de boodschap om de juiste man op de juiste plaats te vinden.

C U

Driesco 05-08-2004 01:11

En dat kan ik enkel bevestigen ;)

Kijk mannen, het is nu niet omdat het WEER van mij komt hé, maar wat zouden jullie eigenlijk willen!!! Denk je dat ze met duizenden euro's uit de bomen komen vallen.

Al 4 TC wedstrijden lang zetten we onze loge ter beschikking van TC teams. Weet je hoeveel teams er al gereageerd hebben? NUL
25 euro per persoon, man, man. Als je 10 MOGELIJKE sponsors vraagt en 1 blijft hangen voor 2500 euro dan heb je nog altijd 2250 euro over. Om iets te krijgen moet je iets geven, als je iets wil geven moet je er iets voor over hebben. Stel dat TC op TV komt, hoeveel mensen zouden dan de logo's herkennen op de wagens. Nodig mensen uit, verwen ze, enz.... Jongens die willen starten komen naar osn, allemaal met dezelfde vraag: " Hoe geraak je aan geld " als je dan zegt door hard te werken en veel te geven dan kijken ze je aan alsof ....

Nodig mensen uit, koop extra kaarten, vraag kaarten ( je zal ze krijgen), denk aan je uitstraling van het team, enzoveel meer.

Als je ze niet uit de schuif te nemen hebt moet je inventief zijn, frituur Jeanine van om de hoek zal geen seizoen TC betalen.

pudding1 05-08-2004 09:30

Quote:

Originally posted by Driesco
En dat kan ik enkel bevestigen ;)

Kijk mannen, het is nu niet omdat het WEER van mij komt hé, maar wat zouden jullie eigenlijk willen!!! Denk je dat ze met duizenden euro's uit de bomen komen vallen.

Al 4 TC wedstrijden lang zetten we onze loge ter beschikking van TC teams. Weet je hoeveel teams er al gereageerd hebben? NUL


Gelijk heb je dries, en het is handig meegenomen dat je loge iets opbrengt in plaats van leeg te staan :D Let op het is normaal als je zoiets wil dat je daar voor betaald he.


Maar mij gaat het in de eerste plaats om het kampioenschap op zich, het lijkt mij eerder aan de organisator om dat te promoten. Dan spreek ik nog niet over tv reclame. Voor de Belcar is er ieder jaar een weekend dat er duizenden kaarten circuleren, waarom zo iets niet voor de ZTC? (Ps. enkele jaren geleden liep er op RTBF een spotje ter aankondiging voor een wedstrijd van de GDC (ASAF))

Alle teams samenkrijgen en eens met de organisator praten is niet simpel denk ik (velen moeten van ver komen, en voor Nog eens een avond op te offeren) driesco heeft toch geprobeert om enkele vergaderingen te organiseren (al even geleden). Ik was er niet bij (mijn vrouw vraagt (helaas ;) ) ook nog eens aandacht, maar ik weet niet of je daar van een spectaculaire opkomst kon spreken.

Enfin: ik wil slechts besluiten met te zeggen dat (naar mening) de teams eerder zichzelf moeten promoten en de organisator het kampioenschap (racen tussen 70 auto's lijkt mij leuker dan met 35).

RaceFan 05-08-2004 12:10

Beste Pudding1 en Pat,

Jullie leggen zo de nadruk op de afwezigheid van ZTC in de pers en dat dit jullie hindert in het zoeken naar budgetten. Ikzelf sta al een tijdje voor de “grote poort” van de autosport en ben dan ook al geruime tijd bezig om bedrijven warm te maken om de nodige financiële middelen ter beschikking te stellen opdat ik in mijn geliefkoosde hobby kan evolueren. Anderhalf jaar later ben ik tot het besluit gekomen dat geen enkel bedrijf euro’s op tafel wilt leggen in ruil voor publicatie. M.a.w lig ik al lang niet meer wakker van het feit dat de autosport in Vlaanderen in vergelijk met andere sporten geen aandacht krijgt. Ik zou jullie willen aanraden om die denkpiste te verlaten en zich te concentreren op hetgeen een firma wel interesseert. Vervang het woord “sponsoring” dan ook in het woord “marketing” Sponsoring lijkt 1-richtingsverkeer en ik gebruik dat woord sinds kort niet meer bij besprekingen. Je moet er zich bewust van zijn dat een firma hun centen wil zien renderen. Zij willen er op termijn zelf ook aan verdienen anders kunnen ze het beter aan een goed doel geven.Je moet er voor zorgen dat ze een tool hebben opdat ze hun klanten/genodigden op een alternatieve/unieke manier kunnen benaderen en dan is een VIP tent of loge van vitaal belang. Ik stel wel vast dat de organisatie heel goed weet dat catering de achillespees is van vele teams. Het is per slot van rekening de grootste troef om een deftig marketingpakket samen te stellen en dan vind ik het jammer dat er zo’n waanzinnige bedragen worden gevraagd voor het huren van ruimte voor een tent of loge. Ik verlang niet naar meer publiciteit voor de ZTC of Belcar en verwacht zelfs niet dat er meer middelen worden vrijgemaakt om aan catering te doen. Ik zou al tevreden zijn indien we niet worden tegengewerkt door de huidige huurprijzen. Ik krijg zelfs de indruk dat voor de organisatie de commercie belangrijker wordt dan de autosport.

Greetz
Gert

Driesco 05-08-2004 20:01

Quote:

Originally posted by RaceFan
Beste Pudding1 en Pat,

Jullie leggen zo de nadruk op de afwezigheid van ZTC in de pers en dat dit jullie hindert in het zoeken naar budgetten. Ikzelf sta al een tijdje voor de “grote poort” van de autosport en ben dan ook al geruime tijd bezig om bedrijven warm te maken om de nodige financiële middelen ter beschikking te stellen opdat ik in mijn geliefkoosde hobby kan evolueren. Anderhalf jaar later ben ik tot het besluit gekomen dat geen enkel bedrijf euro’s op tafel wilt leggen in ruil voor publicatie. M.a.w lig ik al lang niet meer wakker van het feit dat de autosport in Vlaanderen in vergelijk met andere sporten geen aandacht krijgt. Ik zou jullie willen aanraden om die denkpiste te verlaten en zich te concentreren op hetgeen een firma wel interesseert. Vervang het woord “sponsoring” dan ook in het woord “marketing” Sponsoring lijkt 1-richtingsverkeer en ik gebruik dat woord sinds kort niet meer bij besprekingen. Je moet er zich bewust van zijn dat een firma hun centen wil zien renderen. Zij willen er op termijn zelf ook aan verdienen anders kunnen ze het beter aan een goed doel geven.Je moet er voor zorgen dat ze een tool hebben opdat ze hun klanten/genodigden op een alternatieve/unieke manier kunnen benaderen en dan is een VIP tent of loge van vitaal belang. Ik stel wel vast dat de organisatie heel goed weet dat catering de achillespees is van vele teams. Het is per slot van rekening de grootste troef om een deftig marketingpakket samen te stellen en dan vind ik het jammer dat er zo’n waanzinnige bedragen worden gevraagd voor het huren van ruimte voor een tent of loge. Ik verlang niet naar meer publiciteit voor de ZTC of Belcar en verwacht zelfs niet dat er meer middelen worden vrijgemaakt om aan catering te doen. Ik zou al tevreden zijn indien we niet worden tegengewerkt door de huidige huurprijzen. Ik krijg zelfs de indruk dat voor de organisatie de commercie belangrijker wordt dan de autosport.

Greetz
Gert

mmhh ik ken da verhaal van ergens :)

Mark 05-08-2004 20:14

Quote:

Originally posted by RaceFan

Ik zou jullie willen aanraden om die denkpiste te verlaten en zich te concentreren op hetgeen een firma wel interesseert. Vervang het woord “sponsoring” dan ook in het woord “marketing” Sponsoring lijkt 1-richtingsverkeer en ik gebruik dat woord sinds kort niet meer bij besprekingen. Je moet er zich bewust van zijn dat een firma hun centen wil zien renderen.

Klopt als een bus. Kijk maar naar UScarworldracing..........die gasten hebben die truuk perfekt door. Zelf ken ik een van de sponsors van dat team, het racen zal die kerel een worst wezen. Een tap die niet stil staat en plenty food, samen met zijn zakenrelaties.

Die gasten hebben de dag van hun leven(ook weg van het vrouwtje:D) en met wat geluk verkopen ze ook nog wat. Dat is twee keer winst ;)


All times are GMT +2. The time now is 09:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.