De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   LMES / Le Mans '05: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9428)

Raceboy 07-11-2004 21:06

Het fabrieksproject is gewoon een dome S101. Volgend jaar komt er een nieuwe dome. Ben is benieuwd of we een audi gaan zien na de split tussen Veloq en Audi UK. Idd mark wij lezen hetzelfde magazine :D

TYRI F1 08-11-2004 19:20

ik niet, ik krijg alles hier wel te horen! :D

Brecht 08-11-2004 21:58

Eventjes vermelden dat ik naar Le-mans gaan in 2005. Jipppi. Ik denk dat we een spannende strijd krijgen in de GTS klasse met de Corvette C6-R's, de Maserati's, de Aston Martin's en de Ferrari's.

Greetzz.. Corvetteboy

Integra 08-11-2004 22:30

Quote:

Originally posted by corvetteboy
Eventjes vermelden dat ik naar Le-mans gaan in 2005. Jipppi. Ik denk dat we een spannende strijd krijgen in de GTS klasse met de Corvette C6-R's, de Maserati's, de Aston Martin's en de Ferrari's.

Greetzz.. Corvetteboy

Vergeet eventuele Saleens niet? :)

Raceshot 08-11-2004 23:55

Quote:

Originally posted by corvetteboy
Eventjes vermelden dat ik naar Le-mans gaan in 2005. Jipppi. Ik denk dat we een spannende strijd krijgen in de GTS klasse met de Corvette C6-R's, de Maserati's, de Aston Martin's en de Ferrari's.

Greetzz.. Corvetteboy

ASTON MARTIN !!!!!!!

http://www.planetlemans.com/images/s...v/aston34w.jpg

FIRE 09-11-2004 13:37

Quote:

Originally posted by Raceshot
ASTON MARTIN !!!!!!!


Van de Aston Martins verwacht ik het eerste seizoen nog niet veel. De Prodrive Ferrari's hadden ook tijd nodig voor ze echt competatief waren.

gwyllion 09-11-2004 14:59

Reiter heeft vorige week deelgenomen aan een 4 daagse bandentest van Michelin. Zowel op intermediates en regenbanden was de Lamborghini sneller dan de Larbre Ferrari 550 die ook aan de test deelnam. Op slicks was de Lambo nu eens 1 a 2 tiende trager dan weer sneller; en dat met een compound die niet eigenlijk ontwikkeld is voor een middenmotor.

De testgegevens zullen gebruikt worden om de ophanging te verbeteren. En voor 2005 wordt een verbeterd aerodynamisch pakket en een evolutie van de V12 met meer vermogen ontwikkeld.

http://www.lmsr.net/reitertest.html


Zou er iemand een R-GT inzetten in LMES of Le Mans? De ALMS compagne van Krohn-Barbour was een volledige flop door gebrekkige ondersteuning en het uitblijven van verbeteringen aan de wagen; DAMS lijkt voorlopig nog gelukkig met de samenwerking. Volgens simulatie van Audi Sport zou de Lamborghini V12 ook nooit competitief kunnen worden met de ACO restrictoren.

gwyllion 09-11-2004 15:13

Quote:

Originally posted by raceboy
Ben is benieuwd of we een audi gaan zien na de split tussen Veloq en Audi UK.
Het ziet er inderdaad naar uit dat er geen R8s te zien zullen zijn in Europa. Zowel bij Goh als Veloqx/Audi UK heeft het voornamelijk te maken met budget redenen. Volgend jaar zullen de oudere wagens (LMP900 spec) ook meer benadeeld worden. Hopelijk zien we toch nog een Audi, ingezet door Audi Frankrijk.

In ALMS zullen er daarentegen waarschijnlijk wel 2 R8s, ingezet door Champion Racing.

Bramzel 09-11-2004 16:00

Quote:

Originally posted by raceboy
Het fabrieksproject is gewoon een dome S101.
Is idd een S101, maar volgens mij geen gewone. Als ik me niet vergis had DSC het de afgelopen week er over dat het een hybride zou worden.

Quote:

Originally posted by FIRE
Van de Aston Martins verwacht ik het eerste seizoen nog niet veel. De Prodrive Ferrari's hadden ook tijd nodig voor ze echt competatief waren.
Klopt, maar de Ferrari was Prodrive's "eerste" project in de GT/GTS klasse. Bij de Aston zullen ze 90% van de kennis van de 550 kunnen overpompen, dus ik denk dat de Aston behoorlijk sneller ingeburgerd is als de 550.

Quote:

Originally posted by gwyllion
DAMS lijkt voorlopig nog gelukkig met de samenwerking.
Mwoah, valt mee. DAMS heeft gedreigd met de Lambo's te kappen als Reiter niet met een proper testschema voor de winter kwam. Blijkbaar is die er nu, en gaat DAMS door met de Murc's. Maar op en top gelukkig waren ze zeker niet.

gwyllion 09-11-2004 17:55

Quote:

Originally posted by Bramzel

Mwoah, valt mee. DAMS heeft gedreigd met de Lambo's te kappen als Reiter niet met een proper testschema voor de winter kwam. Blijkbaar is die er nu, en gaat DAMS door met de Murc's. Maar op en top gelukkig waren ze zeker niet.

Benieuwd of de Lambo's uiteindelijk ook keramische remschijven krijgen in plaats van stalen; een beetje vooruitgaan met de tijd.. De Prodrive Aston Martin is in elk geval uitgerust met keramische schijven en Brembo klauwen.

Mark 09-11-2004 18:27

Quote:

Originally posted by gwyllion
De ALMS compagne van Krohn-Barbour was een volledige flop door gebrekkige ondersteuning en het uitblijven van verbeteringen aan de wagen.
Of dat aan de ondersteuning weet ik nog niet zo zeker. Meneer Dick Barbour heeft, op zijn zachts gezegd, geen fraai imago ;) Zoek maar eens op internet waarom destijds de samenwerking tussen Porsche en Dickie in de ALMS 2002 (?) abrupt werd beëindigd ;)

FIRE 09-11-2004 18:44

Quote:

Originally posted by Mark
Of dat aan de ondersteuning weet ik nog niet zo zeker. Meneer Dick Barbour heeft, op zijn zachts gezegd, geen fraai imago ;) Zoek maar eens op internet waarom destijds de samenwerking tussen Porsche en Dickie in de ALMS 2002 (?) abrupt werd beëindigd ;)
Kun je een tipje van de sluier oplichten? Ik kon zo snel niks vinden met Google. Ik dacht altijd dat Barbour een gerespecteerd raceteam was.

Bramzel 09-11-2004 18:49

Quote:

Originally posted by gwyllion
Benieuwd of de Lambo's uiteindelijk ook keramische remschijven krijgen in plaats van stalen; een beetje vooruitgaan met de tijd.. De Prodrive Aston Martin is in elk geval uitgerust met keramische schijven en Brembo klauwen.
Lambo of Aston; onder de huidige FIAGT regels mogen geen van beiden keramische remschijven gebruiken, in het FIAGT zijn stalen remmen verplicht. Onder ACO regels weet ik het niet, volgens mij mogen keramische/carbon remmen daar wel.

FIRE 09-11-2004 18:56

Wordt in 2005 het regelement van FIA GT en ACO niet gelijk?

Mark 09-11-2004 22:49

Quote:

Originally posted by FIRE
Kun je een tipje van de sluier oplichten? Ik kon zo snel niks vinden met Google. Ik dacht altijd dat Barbour een gerespecteerd raceteam was.
Heb daar destijds wat rare verhalen over gelezen, nu mag je niemand veroordelen zonder dat je zelf kennis hebt genomen van de feiten e.d.. Dus je hoort mij niet zeggen dat Barbour een dit of dat is ;) Kwam erop neer dat Barbour gebruik maakte van de welbekende Nederlandse betaalgewoonte :D


All times are GMT +2. The time now is 13:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.