De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Zolder 24 Hours............de aanloop (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19767)

RKG 17-08-2010 10:05

Ik had sowieso Bouvy nog ergens verwacht, net als G&A en enkele DSC teams.

fenixracing 17-08-2010 10:14

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 260874)
Ik had sowieso Bouvy nog ergens verwacht, net als G&A en enkele DSC teams.

same here
Ik vraag me ook af hoe oud die lijst is.
Want van moerkerke is bevestigd op de thiers porsche maar staat nog niet op de lijst.

guntha 17-08-2010 11:17

Word precies ieder jaar erger. Gaan er nog wagens aan de finish staan vraag ik me af?
Houden ze nu echt nog iets achter? Dat er met opzet om ons te verrassen nog teams niet op de lijst staan? Ik hoop het echt!!!

Kweet nog een paar jaar geleden dat van alles beloofd werd, en dat wij op onze nek kregen als we zeiden ' jaaah tis weer niks', tis zoals mark zegt, vele hebben gelijk gekregen( wat ik voor 24 uren wel erg vind).

Hopen op een mirakel!!!

Astra-fan 17-08-2010 11:30

Staat er eindelijk een deelnemerslijst op de site, krijg ik hem op de één of andere reden niet open.

Ach, misschien dat ik hem maar beter niet kan inzien.

fenixracing 17-08-2010 11:46

Quote:

Originally Posted by Astra-fan (Post 260877)
Staat er eindelijk een deelnemerslijst op de site, krijg ik hem op de één of andere reden niet open.

Ach, misschien dat ik hem maar beter niet kan inzien.

geloof me je wilt hem niet zien.
Aan de andere kant volgens de site van Gomez hebben ze een race over 4 dagen, is er nog een andere race dit weekend buiten de 24hr?

Blijkbaar is heel de site down.

gregske v 17-08-2010 11:56

Ik kan de deelnemerslijst wel openen spijtig genoeg :D

Grig-O 17-08-2010 13:40

Ben eens benieuwd naar het aantal toeschouwers. Want er staan misschien maar 20 auto's aan de start, het voorprogramma vind ik ook maar niks eerlijk gezegd.

Hetzelfde weekend is er DTM op Zandvoort, Bavaria City Racing en de City Parade in Brussel... Wie weet zijn er wel meer rijders/teamleden/VIPS dan toeschouwers? :confused:

A.J. 17-08-2010 13:57

het eerste jaar dat Circuit Zolder de 24 uren zelf organiseerde in 1983 waren er ook slechts 24 starters, maar kregen we één van de mooiste 24 uren ooit. Vanierschot/Raus wonnen met hun R5 Turbo met 1'52" voorsprong op Raes/Verhaegen met hun BMW 528.
Elk uur wisselden ze van posities omdat de BMW 2u kon rijden met een volle tank en de R5 Turbo slechts een goed uur.
Dus weinig wagens betekent niet meteen een slechte race...

Jakke.be 17-08-2010 14:52

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 260882)
het eerste jaar dat Circuit Zolder de 24 uren zelf organiseerde in 1983 waren er ook slechts 24 starters, maar kregen we één van de mooiste 24 uren ooit. Vanierschot/Raus wonnen met hun R5 Turbo met 1'52" voorsprong op Raes/Verhaegen met hun BMW 528.
Elk uur wisselden ze van posities omdat de BMW 2u kon rijden met een volle tank en de R5 Turbo slechts een goed uur.
Dus weinig wagens betekent niet meteen een slechte race...

Allemaal goed en wel maar uren naar 'haasje-over' kijken gaat ook vervelen. Wat voor mij een 24-uren vroeger aantrekkelijk maakte, was een gevariëerd startveld met veel deelnemers. Ik bekijk de deelnemerslijst zo: 'geen Ferrari, geen Aston, geen Audi, geen Lambo, geen Ford, geen Corvette,... Dat zijn auto's waarvoor ik mij nog wil omdraaien als ze voorbij rijden...

Grig-O 17-08-2010 15:07

Quote:

Originally Posted by Jakke.be (Post 260883)
Allemaal goed en wel maar uren naar 'haasje-over' kijken gaat ook vervelen. Wat voor mij een 24-uren vroeger aantrekkelijk maakte, was een gevariëerd startveld met veel deelnemers. Ik bekijk de deelnemerslijst zo: 'geen Ferrari, geen Aston, geen Audi, geen Lambo, geen Ford, geen Corvette,... Dat zijn auto's waarvoor ik mij nog wil omdraaien als ze voorbij rijden...

Geen Viper, geen Renault Silhouette, geen Mosler voor Gravity, enz...
'k Ben benieuwd naar de uitleg van de organisatoren als er idd maar 25 auto's aan de start staan!

EDIT: de uitleg van de organisatoren: 't is crisis!

joost 17-08-2010 15:31

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 260884)
Geen Viper, geen Renault Silhouette, geen Mosler voor Gravity, enz...
'k Ben benieuwd naar de uitleg van de organisatoren als er idd maar 25 auto's aan de start staan!

EDIT: de uitleg van de organisatoren: 't is crisis!

Het is ook crisis en mensen en bedrijven zijn blijkbaar heel voorzichtig geworden. De organisatoren van de race zijn (deels) dezelfde als diegene die met succes de DSMEC in het leven riepen en nu ook een mooi veld in de Belcar/BTCS aan de start krijgen, maar blijkbaar zijn de centen voor de 24 Uur van Zolder op. Waarom krijgen teams hun zitjes nog amper gevuld? Niet omdat organisatoren of promotoren dat niet willen hè, niemand hoopt op een race met 25 wagens, hè. Er zijn teams die al dagen zoeken naar één rijder met een beperkt budget en niemand vinden...

Uiteraard is roepen van op de zijlijn wel makkelijker dan echt met een oplossing of positieve initiatieven komen.

tarzancorner 17-08-2010 15:38

Quote:

Originally Posted by joost (Post 260885)
Het is ook crisis en mensen en bedrijven zijn blijkbaar heel voorzichtig geworden. De organisatoren van de race zijn (deels) dezelfde als diegene die met succes de DSMEC in het leven riepen en nu ook een mooi veld in de Belcar/BTCS aan de start krijgen, maar blijkbaar zijn de centen voor de 24 Uur van Zolder op. Waarom krijgen teams hun zitjes nog amper gevuld? Niet omdat organisatoren of promotoren dat niet willen hè, niemand hoopt op een race met 25 wagens, hè. Er zijn teams die al dagen zoeken naar één rijder met een beperkt budget en niemand vinden...

Uiteraard is roepen van op de zijlijn wel makkelijker dan echt met een oplossing of positieve initiatieven komen.

24 uren van Zolder
24 uren van Spa
24 uren van de Nordschleife
12 uren van Spa BTCS
Belcar en BTCS nationalen kampioenschappen
Is het gewoon niet allemaal teveel die goede oude tijd van vroeger komt
voorlopig de aankomende jaren niet terug er zullen keuze's gemaakt moeten worden.

joost 17-08-2010 15:52

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 260886)
24 uren van Zolder
24 uren van Spa
24 uren van de Nordschleife
12 uren van Spa BTCS
Belcar en BTCS nationalen kampioenschappen
Is het gewoon niet allemaal teveel die goede oude tijd van vroeger komt
voorlopig de aankomende jaren niet terug er zullen keuze's gemaakt moeten worden.

een correcte opmerking, voeg daar ook nog eens de duurdere wagens bij...

fenixracing 17-08-2010 16:37

weet er iemand of er morgen inkom en parking moet betaald worden?

Grig-O 17-08-2010 16:43

Als je dan een keuze moet maken, meng Belcar en BTCS in een compleet nieuw nationaal kampioenschap waar je zowel met Silhouettes als GT's voor de overwinning kunt rijden. Daarmee krijg je meteen veel wagens en veel kandidaten voor de overwinning, iets wat deze editie van de 24u van Zolder goed zou kunnen gebruiken. De 24u van Zolder worden dan ook meteen het hoogtepunt van het kampioenschap; een race die voor alle wagens openstaat met een klasse voor buitenlandse wagens (eventueel alleen GT3's). En laat dan nog een paar bekende kampioenschappen (zoals de ter ziele gegane Clio Cup) in het voorprogramma rijden en je hebt een geslaagd weekend.

Langs de andere kant is opnieuw zo'n grote verandering misschien wel nefast voor zo'n evenement. Maar wat kan er nu nog meer fout gaan?


All times are GMT +2. The time now is 15:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.