De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Zolder 24 Hours............de aanloop (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19767)

Raceboy 17-08-2010 16:56

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 260889)
Als je dan een keuze moet maken, meng Belcar en BTCS in een compleet nieuw nationaal kampioenschap waar je zowel met Silhouettes als GT's voor de overwinning kunt rijden. Daarmee krijg je meteen veel wagens en veel kandidaten voor de overwinning, iets wat deze editie van de 24u van Zolder goed zou kunnen gebruiken. De 24u van Zolder worden dan ook meteen het hoogtepunt van het kampioenschap; een race die voor alle wagens openstaat met een klasse voor buitenlandse wagens (eventueel alleen GT3's). En laat dan nog een paar bekende kampioenschappen (zoals de ter ziele gegane Clio Cup) in het voorprogramma rijden en je hebt een geslaagd weekend.

Langs de andere kant is opnieuw zo'n grote verandering misschien wel nefast voor zo'n evenement. Maar wat kan er nu nog meer fout gaan?

je weet dat je juist de voormalige belcar hebt beschreven?

Mitchio 17-08-2010 17:11

Belcar en BTCS samenvoegen zou niet meteen een slecht idee zijn, dan krijg je ook een mooie strijd met veel deelnemers. Dat klopt volledig.

Langs de andere kant ... Als je BTCS en Belcar samenvoegt dan ga je naar in plaats van drie races op één weekend, naar één race, tenzij je opnieuw twee races van 1 uur gaat programmeren.

Wat ik wil zeggen is dat je met BTCS en Belcar twee afzonderlijke kampioenschappen kan aanbieden in één weekend. In het openingsweekend in Zolder hadden we enkel BTCS, Belcar en BHC. Breng die eerste twee samen, en je hebt maar 2 races meer. Dan zal inderdaad moeten worden gewerkt aan een programma, gebaseerd op dat van in de Nederlandse nationale weekends. Een beetje zoals de Super Meetings van vroeger, al lijkt die tijd echt wel voorbij te zijn :rolleyes:

fenixracing 17-08-2010 17:31

Nu vraag ik me wel af hoe correct die lijst, de namen worden niet bijgewerkt.
level racing met mathijs harkema,niels cox enchristoff corten.
Er zou normaal nog een vierde piloot bijkomen.

btcs en belcar samen ja en nee.
wat ze ook kunnen doen is de 24hr zowel voor de belcar als btcs laten meetellen voor het kampioenschap, en de rest zo als het was.
De 10uren van zolder mogen ze van mij part laten vallen er komt amper een kat kijken.

Mitchio 17-08-2010 17:35

Dat komt vooral doordat de wedstrijd op zaterdag wordt gereden. Ik weet nu niet of het feit dat 'Belcar' nu die wedstrijd rijdt iets zal veranderen aan het imago. Misschien dat de naam wel kijkers lokt ...

guntha 17-08-2010 17:38

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 260892)
Nu vraag ik me wel af hoe correct die lijst, de namen worden niet bijgewerkt.
level racing met mathijs harkema,niels cox enchristoff corten.
Er zou normaal nog een vierde piloot bijkomen.

btcs en belcar samen ja en nee.
wat ze ook kunnen doen is de 24hr zowel voor de belcar als btcs laten meetellen voor het kampioenschap, en de rest zo als het was.
De 10uren van zolder mogen ze van mij part laten vallen er komt amper een kat kijken.

10 uren is een leuke race voor teams met minder budget die toch een endurance race willen doen, pak dat weg neem je weer iets weg voor de "amateurs" ( terwijl da niveau ook razend snel de hoogte in gaat) en er is al bijna niks meer op circuit voor kleinere budgetten.

tarzancorner 17-08-2010 17:43

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 260886)
24 uren van Zolder
24 uren van Spa
24 uren van de Nordschleife
12 uren van Spa BTCS
Belcar en BTCS nationalen kampioenschappen
Is het gewoon niet allemaal teveel die goede oude tijd van vroeger komt
voorlopig de aankomende jaren niet terug er zullen keuze's gemaakt moeten worden.

Oja ook nog de 10 uren van Zolder

fenixracing 17-08-2010 18:12

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 260894)
10 uren is een leuke race voor teams met minder budget die toch een endurance race willen doen, pak dat weg neem je weer iets weg voor de "amateurs" ( terwijl da niveau ook razend snel de hoogte in gaat) en er is al bijna niks meer op circuit voor kleinere budgetten.

Sorry maar hier ga ik niet mee akkoord, jij denkt nog altijd dat de desmc rijdt.
alle kleinere teams zijn naar de btcs gegaan. Daar hebben ze al de 12uren gereden.
Laat de de 10 uur vallen, dan hebben ze al een heel deel budget over voor de 24hr en is veel interessanter voor de sponsors.
Tijdens de 24hr komt toch gemiddeld een paar duizend man kijken.
Tijdens de 10 hr komt er gemmiddeld een paar honderd kijken en zelfs dat geloof ik nog niet, ik ben er telkens geweest en het aantal toeschouwers kan je op een hand tellen.

fenixracing 17-08-2010 18:16

En hoe komen ze op 25 wagens ik tel er toch minder.

Raceboy 17-08-2010 18:28

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 260896)
Laat de de 10 uur vallen, dan hebben ze al een heel deel budget over voor de 24hr en is veel interessanter voor de sponsors.

Laten we alle koersen vallen behalve de 24 uren dan moeten ze wel meedoen als ze nog willen rijden :rolleyes:

fenixracing 17-08-2010 18:45

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 260898)
Laten we alle koersen vallen behalve de 24 uren dan moeten ze wel meedoen als ze nog willen rijden :rolleyes:

Met alle respect je weet goed genoeg wat ik bedoel.
Er komt meer volk op een gewone zondag dan het hele weekend van de 10uren.
Als je toch iets laat vallen waarom dan niet het minst interessanste.

Grig-O 17-08-2010 18:52

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 260890)
je weet dat je juist de voormalige belcar hebt beschreven?

:eek: Dan is dat dan misschien wel de oplossing?!? ;)
De Belcar van vroeger zou je inderdaad als basis kunnen gebruiken, maar dan met GT3's, Silhouettes en eventueel enkele andere exoten vooraan (m.a.w.: een verbeterde versie van de oude Belcar, waar de Viper en later de Corvette het veld domineerden ;)).

Raceboy 17-08-2010 19:01

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 260899)
Met alle respect je weet goed genoeg wat ik bedoel.
Er komt meer volk op een gewone zondag dan het hele weekend van de 10uren.
Als je toch iets laat vallen waarom dan niet het minst interessanste.

dus het gene waar het meeste volk komt is het interessantste? Als je zo redeneert dan is de Formule 1 razend interessant en moeten we de weekends zoals de spa euro race maar afschaffen. Al hebben die weeknds wel grids met 60-70 wagens en hoor je daar niet veel van de "maar het is crisis en iedereen is tegen mij" praat.

Raceboy 17-08-2010 19:02

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 260900)
:eek: Dan is dat dan misschien wel de oplossing?!? ;)

waarom denk je dat de britcar best wel succesvol is? zelfs in een land als de UK waar er nu echt wel een hoop teveel kampioenschappen op dezelfde markt zitten te azen.

guntha 17-08-2010 19:07

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 260896)
Sorry maar hier ga ik niet mee akkoord, jij denkt nog altijd dat de desmc rijdt.
alle kleinere teams zijn naar de btcs gegaan. Daar hebben ze al de 12uren gereden.
Laat de de 10 uur vallen, dan hebben ze al een heel deel budget over voor de 24hr en is veel interessanter voor de sponsors.
Tijdens de 24hr komt toch gemiddeld een paar duizend man kijken.
Tijdens de 10 hr komt er gemmiddeld een paar honderd kijken en zelfs dat geloof ik nog niet, ik ben er telkens geweest en het aantal toeschouwers kan je op een hand tellen.


Ik zie dan nog altijd niet de teams die de 10 uren rijden, de 24 uren rijden. Probleem denk ik met de 10 uren is de datum en de publiciteit er rond. Zet die bv nu ipv de 24 uren en dan heb je ook een pak meer volk.
Maar dat ter zijde.

Hopelijk worden we morgen allemaal verrast door de hoeveelheid deelnemers in de positieve zin, zullen eens een keertje niet doemdenken maar (dag)dromen!!

Grig-O 17-08-2010 19:08

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 260902)
waarom denk je dat de britcar best wel succesvol is? zelfs in een land als de UK waar er nu echt wel een hoop teveel kampioenschappen op dezelfde markt zitten te azen.

Daarom was ik ook zo verrast dat de 24u dit jaar geen deel uitmaken van het Belcarkampioenschap. Stel je een grid voor met alle Belcarwagens, aangevuld met de beste silhouettes en nog enkele guests... :gas:


All times are GMT +2. The time now is 08:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.