De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Zolder 24 Hours............de aanloop (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19767)

guntha 18-08-2010 12:53

Quote:

Originally Posted by Razornord (Post 260930)
Mijne pa zei 't zo: Den tijd dat er op de avond voor de race nog een paar telefoontjes kunnen gedaan worden om wat golfkes met ne 2-liter ergens vandaan te halen, zijn voorbij!

Bovenstaande brengt mij naar deze gedachte: om te racen moet er veel geld op tafel verschijnen dus enkel de beter bemiddelde personen en de betere rijders met goede sponsors kunnen racen. Crisis: sponsors vallen af dus blijven enkel de beter bemiddelden blijven over dus het aantal deelnemers zakt. Die beter bemiddelden zijn niet de laagvliegers van de nationale racerij dus het competitiegegeven valt grotendeels weg. Toeschouwers zien een 'race' die neerkomt op treintje-rijden dus ze blijven weg. Terwijl de nevenraces een opstapklasse zou moeten zijn naar de hoofdrace, moeten daar ook al stukken van mensen betaald worden om daar deel te nemen. We komen weer in de spiraal uit die ik net beschreef.

Conclusie: de racerij moet volledig gereset worden tot aan de basis toe. Eén van mijn gekste gedachten daarin is bijvoorbeeld een 24 uren met een stuk of 50 westfields en sakers waarbij de banden slechts 3 keren tijdens de volledige race vervangen mogen worden (relatief goedkoop) en waar er weer lol beleefd wordt door zowel de racers als door het publiek want dat schort al jaren (sfeer).

Overschot van gelijk, alleen dit alles bereiken is tegenwoordig een heel andere zaak!!:confused:

Ottooke 18-08-2010 13:09

1 Attachment(s)
Voor de mensen die willen weten wat nu juist de timing is zet ik hier even de meest recente timing die ik heb ontvangen.

Raceboy 18-08-2010 13:14

Quote:

Originally Posted by Ottooke (Post 260933)
Voor de mensen die willen weten wat nu juist de timing is zet ik hier even de meest recente timing die ik heb ontvangen.

het eerste blad is blanco?

Razornord 18-08-2010 13:35

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 260932)
Overschot van gelijk, alleen dit alles bereiken is tegenwoordig een heel andere zaak!!:confused:

't Is uiteraard maar een wilde gedachte natuurlijk maar waarom denk je dat zoiets niet mogelijk zou kunnen zijn? Ik heb het ook niet over volgend jaar maar het zou een meerjarenplan kunnen zijn. De huidige belcar heeft namelijk ook een downgrade ondergaan toen de GT1 afgeschaft werd en toen enkele jaren later de dsmc opgestart werd (de touringwagens werden terug toegelaten). Waarom zou deze evolutie zich niet kunnen verderzetten? Het is jammer dat de Dunlop Special Open Trophy een erg matige start gemaakt heeft maar er zit erg veel potentieel in als de pr en reglementering goed opgevolgd wordt maar het is in ieder geval een toonbeeld van racen zonder astronomische bedragen.

Mitchio 18-08-2010 13:42

Vijf kwalificatiesessies, dat is ook de eerste keer als ik me niet vergis? :cool: In ieder geval, aan actie op de piste zal het dit weekend niet ontbreken! :)

Mitchio 18-08-2010 13:50

http://www.autosportnieuws.be/nieuws...stzolder10.jpg

De Porsche van First Motorsport :)

Scapa 18-08-2010 13:51

Nog geen 25 wagens???

Blijkbaar nog geen definitieve lijst maar veel zal er toch niet meer bijkomen aangezien deze race toch wel een pak voorbereiding vergt op vlak van logistiek, personeel,... En dan spreken we nog niet over het prepareren van de wagen(s).

Er is maar één oplossing en dat is de race terug onderdeel maken van één of meerdere kampioenschappen. Niet toevoegen aan de kalender maar in de plaats van één of twee andere races zetten. Promotioneel is de 24u toch een pak interessanter.

Crisis? Tja daar was in Spa, Le Mans en op de Ring toch niet veel van te merken...

Mitchio 18-08-2010 16:01

De Kia van Chad Racing zal niet starten na een ongeval tijdens een testsessie. De Kia wordt vervangen door een Porsche.

Grig-O 18-08-2010 16:16

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 260942)
De Kia van Chad Racing zal niet starten na een ongeval tijdens een testsessie. De Kia wordt vervangen door een Porsche.

Een wat? Porsche?
Heel spijtig allemaal, de wet van Murphy komt hier volledig tot z'n recht...

guntha 18-08-2010 17:26

Net terug van de eerste training, bootrace gezien, efjes goed nat geweest in het begin van de training.

Het leek me dat redelijk wat auto's kleine probleempjes hadden (bv bmw die constant turbodruk afblies op recht stuk :S)

Razornord 18-08-2010 17:47

Wat is er gebeurd met de KIA? Iemand de beschadigde wagen gezien?

Mitchio 18-08-2010 17:58

Chad Racing komt met een Porsche 997 GT3 RSR aan de start, een waardige vervanger als je het mij vraagt. De tweede KS BMW komt dan weer niet aan de start (geen rijders), net als de BMW van Marcos International Racing en EMG. Dat worden dus ... 20 wagens, als ik goed tel.

RKG 18-08-2010 18:32

en de clio van Gabriel?

Mitchio 18-08-2010 18:44

Die zou er volgens de definitieve deelnemerslijst bij moeten zijn. Weinig deelnemers, maar ik heb net de eerste foto´s gezien, prachtige auto´s gewoon!

Mitchio 18-08-2010 20:46

Nog steeds geen Clio tijdens de kwalificaties. Die hadden ook nog maar 2 piloten ...

Edit: nu krijgen we de melding dat de transponder niet werkt, dus wss is hij er wel bij :)


All times are GMT +2. The time now is 11:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.