De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Technisch hoekje (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Inschrijving vrachtwagen (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4275)

serge 12-02-2003 12:59

Inschrijving vrachtwagen
 
Heeft er iemand ervaring met de inschrijving van een vrachtwagen?
Ik heb nl. een vrachtwagen gekocht om mijn racewagen in te vervoeren.
Het is een vaste combinatie met een laadbak van 7,5m, waarvan 2,5m ingericht is als leefruimte (1/3de van de totale lengte).
Aangezien ik deze vrachtwagen enkel ga gebruiken tijdens een paar en/of trainingen raceweekends lijkt het mij nutteloos om hem volledig als normale vrachtwagen in te schrijven (prijs!!!)
Zijn er andere mogelijkheden om hem niet-commericieel in te schrijven, bijv. voor hobbygebruik of om hem zelfs in te schrijven als mobilhome?
Iemand ervaring hiermee?
Thanks.

Bart.Vandecavey 12-02-2003 13:19

Re: Inschrijving vrachtwagen
 
Quote:

Originally posted by serge
of om hem zelfs in te schrijven als mobilhome?
Iemand ervaring hiermee?
Thanks.

Dan moet je er wel slaapplaatsen inmaken hé.

De autobus van Raceprojects is ingeschreven als mobilhome...

serge 12-02-2003 14:19

Er zijn slaapplaatsen voorzien. De leefruimte is zo ingericht dat de zitplaatsen kunnen omgevormd worden tot slaapplaatsen.
Wat zijn de voorwaarden om te voldoen als mobilhome?

bart VDB 12-02-2003 15:45

Wij hebben onze bus vroeger ingeschreven als vrachtwagen.Vanaf verleden jaar echter heb ik deze ook als mobilhome laten inschrijven, omdat wij deze ook alleen maar tijdens de race-weekends gebruiken. Hier bestaat een speciale formule voor. Hoe dit juist in elkaar zit weet ik niet. Onze verzekeringsagent heeft dit geregeld. Wat ik wel weet is dat dit op jaarbasis wel een serieuze besparing betreft.
Dus, ik zou U aanraden eens kontakt op te nemen met uw verzekeringsagent.Als hij de moeite wil doen dit voor U persoonlijk eens te onderzoeken, zal dit zeker een besparing opleveren, zonder miserie bij een eventueel ongeval.

Giovanni 14-02-2003 04:02

Het is inderdaad perfekt mogelijk om een tientonner als "Mobilhome" in te schrijven.
De enige beperking die er is, is de 12 meter grens. Langer mag hij niet zijn of je moet een speciale afwijking aanvragen wat niet zo makkelijk is.
Zoals reeds eerder gemeld is onze bus ingeschreven als mobilhome.
Dit heeft niet alleen voordelen wat betreft de verzekering en vooral wegentaksen ( het wordt een vrijetijds voertuig ;-))) ) maar je bent tevens vrijgesteld van het gebruik van een tachograaf.
Allemaal voordelen die er voor moeten zorgen dat je reeds op weg moet zijn naar je verzekeringsmakelaar.
Hij is de persoon die dit voor je kan regelen.
Je krijgt na de keuring dan andere papieren toegestuurd waarop vermeld staat dat het een voertuig voor "dubbel gebruik" is.
Veel sucses ermee.

Ruben# 08-02-2011 17:22

Ik weet dat het een oud topic is. Maar ik dacht ga hier even de vraag stellen..
Ik ben van plan een nieuwe paardenvrachtwagen te kopen, daar is een leefruimte in voorzien. Is het mogelijk om deze vrachtwagen in te schrijven als mobilhome? Aan welke eisen moet je in eerste instantie voldoen? Aantal m² of dergelijke?

Dank bij voorbaat.


All times are GMT +2. The time now is 17:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.