De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Leyton House CG901b - I. Capelli - Tamiya 1/20 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=22338)

Wanneke 28-09-2019 23:33

Leyton House CG901b - I. Capelli - Tamiya 1/20
 
5 Attachment(s)
Beste vrienden,

Enige tijd terug ben ik terug wat begonnen met modelbouw. Door drukte en andere omstandigheden heb ik het laatste jaar amper iets kunnen/willen bouwen, maar een aantal weken geleden kwam de goesting plots terug.
Die goesting en tijd (die hopelijk blijft) gaan we gebruiken voor het maken van de Leyton House TG901b van Tamiya. Een wagen waar ik ooit al eens aan was begonnen, maar toen nooit verder geraakte dan de onderdelen uit de gietraampjes te snijden. Voor we verder gaan, ter verduidelijking, deze wagen dus:


Attachment 35634


De meeste onderdelen werden dus al in gereedheid gebracht voor lakwerken, gebruik makend van Zero-Paints. Beginnen doe ik zoals steeds met de grootste body onderdelen. Na een aantal lagen primer gevolgd door pure-white, werd een lijn wit afgeplakt en kreeg de rest coral blue over zich heen. Merk wel dat het op de foto's meer lijkt op gewoon licht blauw, terwijl het in het echt effectief coral blue is zoals de echte wagen.


Attachment 35635

Attachment 35636

Attachment 35637

Attachment 35638


Al bij al ben ik zeer tevreden met het spuitwerk tot nu toe.
Next-up: Afplakken en het groen spuiten.

TvD 29-09-2019 15:59

Mooie wagen en mooi werk al. Welke kleur groen ga je gebruiken?

Wanneke 29-09-2019 16:45

Quote:

Originally Posted by TvD (Post 288187)
Welke kleur groen ga je gebruiken?

Voor het groen ga ik Divid Piper BP Green gebruiken. Er zitten decals in de kit, maar die ga ik er gewoon laten in steken ;)

Wanneke 03-10-2019 21:37

5 Attachment(s)
En dat groen werd ondertussen gespoten. Zoals gezegd zaten er ook decals in de kit om dat groen te krijgen, maar dat ging wellicht niet zo mooi zijn dan het zelf te spuiten. Na het groen werden ook al sommige delen zwart gespoten. Hier komt dan binnen een paar dagen in zijn geheel vernis over.


Attachment 35644

Attachment 35645

Attachment 35646

Attachment 35647

Attachment 35648


In afwachting van de vernis en het decallen, ga ik ondertussen beginnen aan de motor (curbside, dus niet veel werk) en de cockpit.
Tot de volgende!

Nismo 03-10-2019 23:16

Fijn je terug bezig te zien, succes ;)

Tijdsgebrek, we kennen dat.

Wanneke 22-10-2019 19:34

5 Attachment(s)
Tijdens de spuitwerken door, werd het stoeltje afgewerkt. De ingegoten gordels werden weggeschuurd en vervangen door stoffen. Een klein kabeltje voor de intercom werd ook geplaatst. Verder zijn er hier niet teveel aanpassingen.

Attachment 35654

Zoals gezegd werden de decals dus ook geplaatst en kregen ze meteen hun vernis mee. Het blauw, wit en groen werd gespoten. De zwarte lijntjes aan de buitenkanten van het wit, moeten nog een beetje bijgewerkt worden met een dun penseeltje. Voor de vernis heb ik voor de eerste keer diamond gloss van Zero-Paints gebruikt. Blinkt best wel goed wat mij betreft.

Attachment 35655

Attachment 35656

De voor en achtervleugel werden ook voorzien van decals en vernis. Het zwart moet in principe semi gloss zijn. Normaal was ik van plan om dit gewoon mee blinkend te spuiten met de rest. Na de eerste mistcoat over de decals, gaf het echter een soort van semi gloss schijn. Omdat dit er wel goed uitzag, heb ik geen wetcoat meer gezet over de zwarte stukken.

Attachment 35657

Attachment 35658

Dat was het weer voor deze update. Enkel de banden en de achterkant van de motor moeten nu nog gedaan worden. Daarna kan ik alles monteren en zal deze wagen wellicht nog deze week klaar zijn.

Wanneke 31-10-2019 14:47

1 Attachment(s)
Deze is ook weer klaar. Wat werd er nog gedaan. Alle onderdelen van de ophangingen werden gemonteerd. De banden kregen hun logo's (geseald met matte vernis) en richtingsaanduidingen. Enkele antenne's werden ook nog toegevoegd.
Bij deze alvast een foto van het geheel. De rest kunnen jullie via deze link terugvinden in mijn galerij.

Attachment 35677


All times are GMT +2. The time now is 10:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.