![]() |
GP van Australië 2005
Het tussenseizoen is voorbij. Iedereen zit in het vliegtuig richting Australië of is al aanwezig. Eens kijken welk show Bernie en consorten dit jaar er van gaan maken ;)
Wellicht een verrassing in Australië, welke? Minardi! Paultje S. die al de hele winter bezig is om de boel op te ruien jegens de FIA, Bernie en gelijkgestemden (less: Ferrari) heeft zijn zin gekregen. Meneer had een hiaat gevonden in de reglementen en eiste dat hij met een 2004-versie Minardi van start kon gaan. Op Aero-gebied een 2004 versie, qua veiligheid een 2005 versie. Volgens de verhaaltjes hebben de gewijzigde reglementen ervoor gezorgd dat de reductie in downforce tussen de 15% en 25% bedraagt. Met dat voordeel kunnen de Minardi's weleens iets verder naar voren staan dan gebruikelijk. |
ik zie ze al winnen :D
|
Zeker dat Minardi mag rijden. Op autosport.com staat
Quote:
Quote:
|
Ferrari moet WEER eens dwarsliggen. OK, wat Stoddart gedaan heeft is ook niet fair, maar moet je daarom de piloten ook straffen? Zij hebben er niets mee te maken.
|
Iets zegt mij dat als stoddart dat nieuwe concorde agreement had ondertekent, ferrari nu niet zo zou dwarsliggen.
|
Quote:
Stoddart is mee een van de aanstokers van heel de discussie over kostenvermindering. En net hij moet nu om een gunst gaan vragen bij een team dat die kostenverminderingen liever kwijt is dan rijk. Een beetje logisch zakenman had altijd geweten dat dit niet goed ging komen. |
Een weinig slimme zet van Ferrari in mijn ogen. Bij het begin van het seizoen direct al in de clinch met Minardi. Dat zal Stoddart zeker onthouden voor de rest van het seizoen. Wat als een Ferrari een Minardi moet dubbelen... en dat zal nog vaak gebeuren..
. of men nu vlug voorbij een minardi kan of niet het kan z'n belang hebben tijdens een grand Prix. |
Het is tamelijk simpel. Bij Ferrari vinden ze dat Stoddart Ferrari zwart gemaakt heeft in de media. Ferrari pikt dit niet en heeft nu het ideale middelen om Stoddart een hak te zetten. Als Stoddart nu niet zo hard in de voorgrond getreden was (als woordvoerder van de 9 andere teams), dan was het allemaal al nog in orde geweest.
|
Ik vind het allemaal redelijk onnozel. Laat die Minardi's toch rijden, ze doen toch geen vlieg kwaad. Minardi niet laten starten is een ramp voor het team en hun sponsors. Vind nog maar eens sponsors als ge toch niet moogt rijden van de "bazen". Dat zou dus de definitieve doodsteek zijn denk ik. En geef toe: een GP zonder Minardi is geen GP. Zolang ze nog bestaan moeten ze rijden. FORZA MINARDI!!
|
Quote:
Bovendien is het maar een drogreden dat hij de wagens niet kan klaarmaken tegen Melbourne. Op 23 november 2004 hebben ze al met vleugels voor 2005 rondgereden. Als Stoddart op 3 maanden tijd geen tweede bolide kan maken, dan hoort hij er niet thuis. |
Prachtige spel van Paultje.
Vergeet niet dat Stoddart de stroman is in de strijd tussen Bernie/FIA/Ferrari en de rest. Het "armste schaap" in de frontlinie en de rest ligt verdekt in de greppels. Paultje is niet meer dan vers kanonnen-vlees :D Prachtige quote van Paul S. Quote:
|
De GP's van vorige jaren indachtig ga ik er deze keer niet voor opstaan :D
|
Quote:
Al aftellend naar de eerste race in 2008 :D :D |
Er heerst blijkbaar een goeie verstandhouding tussen de 2 Italiaanse F1 teams ... :rolleyes:
Redelijk belachelijk van Ferrari dat ze tegen zijn, maar ik zie Minardi toch starten, Bernie moet immers 20 wagens laten rijden of hij moet een schadevergoeding betalen aan de Australische organisatie. En incasseren kent Bernie als geen ander mens ter wereld, afdokken echter... Benieuwd hoe de story Ferrari - Minardi verder gaat dit seizoen, tis te zeggen tot Minardi een 2005-wagen heeft. |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 07:32. |