De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Tankbeurt oefenen tijdens GP weekend (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10143)

Guido 04-03-2005 16:15

Procedure tanken tijdens oefensessies anders dan tijdens GP?

Bij het doorbladeren van de foto's kom ik deze tegen. :eek:

http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_187.jpg

Zelfs in de touringcup mag je zo niet tanken? :D
Of wat is hier precies aan de hand? Enkel een drill zonder fuel?

redje 04-03-2005 16:24

Ik vermoed dat het enkel om oefeningen gaat. Een team moet al stom zijn om dat te doen en de FIA zou dit trouwens wel bestraffen.

Guido 04-03-2005 16:35

de lollipop man moet nog wat extra oefenen dan, hij zou toch al lang vooraan moeten staan. :D

marcel 04-03-2005 16:44

da's toch al jaren zo, dat ze voor de oefensessies hun overalls niet aan doen?

Guido 04-03-2005 16:53

Quote:

Originally posted by marcel
da's toch al jaren zo, dat ze voor de oefensessies hun overalls niet aan doen?
excuus, maar het was de eerste keer dat ik zo'n foto zag. ;) Ne mens kan niet alles weten he. 'k zou eerder denken dat ze dat tijdens de testsessies al voldoende oefenen, maar wellicht dat het niet dezelfde mensen zijn die bij een test- en raceteam zitten.

Guido 04-03-2005 16:59

Hier nog zo eentje. Iedereen met helmpje op en brilletje aan, wie niet? De tankers. Als ze dan toch oefenen, kunnen ze maar beter ook de juiste kledij (helm, handschoenen, bril, overall) dragen. Met al die dingen aan, is het hanteren van die spullen misschien toch nog ietsje anders. ;)

http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_129.jpg

marcel 04-03-2005 17:13

ik vraag mij eigenlijk af waarom daar bij Renault nog zoveel volk rond dienen auto zit? 3/4 zit daar toch voor niks?

Astra-fan 04-03-2005 17:20

Verleden jaar heb ik de GP van Hongarije bezocht. Tijdens de pitwalk op donderdag was Ferrari bezig met het inoefenen van pitstops, en zij hadden hun volledige uitrusting aan.

Wel indrukwekkend zo'n pitstop kunnen meemaken vanop een meter afstand, en het was dan nog maar een oefening.

redje 04-03-2005 18:32

Quote:

Originally posted by marcel
ik vraag mij eigenlijk af waarom daar bij Renault nog zoveel volk rond dienen auto zit? 3/4 zit daar toch voor niks?
In 99% van de gevallen zitten die daar voor niks en zullen ze ook niet aanwezig zijn. Vergeet niet dat als het regent of men een lekke band heeft, men nog altijd mag wisselen van banden.

Pascal 05-03-2005 00:36

Quote:

Originally posted by Astra-fan
Wel indrukwekkend zo'n pitstop kunnen meemaken vanop een meter afstand, en het was dan nog maar een oefening.
Indrukwekkend, ik weet het niet. De auto wordt gewoon tot voor de box geduwd. Dan wordt er "droog" geoefend en dat is het dan. Ik geraakte er in 2000, op dezelfde plaats als jij, snel op uitgekeken.
Sommige teams oefenen dit met en andere zonder overall... Kwestie van goesting zeker.
Plezanter vind ik dat de piloten er losser bijlopen dan in Spa. Ze maken er zelfs wat tijd voor de bezoekers. Ik was ter plaatse als baanpost en stond een kwartiertje voor de start van de race te plassen toen Barrichello naast mij kwam staan, om hetzelfde te doen...

C U

pompierke 05-03-2005 16:27

Quote:

Originally posted by Pascal
Indrukwekkend, ik weet het niet. De auto wordt gewoon tot voor de box geduwd. Dan wordt er "droog" geoefend en dat is het dan. Ik geraakte er in 2000, op dezelfde plaats als jij, snel op uitgekeken.
Sommige teams oefenen dit met en andere zonder overall... Kwestie van goesting zeker.
Plezanter vind ik dat de piloten er losser bijlopen dan in Spa. Ze maken er zelfs wat tijd voor de bezoekers. Ik was ter plaatse als baanpost en stond een kwartiertje voor de start van de race te plassen toen Barrichello naast mij kwam staan, om hetzelfde te doen...

C U

En wie had de grootste??? :D ;) :D
sorry off topic

Mark 05-03-2005 22:26

Om er nog een Hongaarse WC-anekdote bij te doen ;)

Tijdens de Hongaars GP in 2002 op de zaterdag had deze gast-marshal de behoefte om iets achter te laten in Hongarije ;) Ik dus op weg naar de WC's onder de boxen. Al het volk van de F1 teams maakte ook gebruik van die WC's. Een half uurtje / kwartiertje voor de start van de wedstrijd van de F3000 stond ik dus in die ruimte te wachten voordat er een WC vrijkwam om de iets grotere boodschap achter te laten. Achter mij stond de coureur Sebastian Bourdais met wellicht iets grotere nood, die kerel moest binnen enkele momenten van start gaan voor zijn F3000 race.

Op het moment dat de deur open ging liet ik Bourdais voorgaan. De deur ging dicht, hoorde zijn overall opengaan...........en een vloek in het frans. Geen papier meer! :D De deur vloog open en Bourdais naar de toiletdame voor een nieuwe voorraad wc-papier. Ik bleef rustig wachten, naar binnengaan had weinig zin ;) Daar dacht een monteur van Minardi iets anders over, die kerel liep mij voorbij en deed de deur op slot. Op het moment dat Bourdais terugkwam met nieuw WC-papier hoorde we die monteur vrolijk breien aan een nieuwe bruine trui. Bourdais was in eerste instantie pissig maar realiseerde zich ook dat er geen papier was. Beiden hadden we een glimlach op het gezicht, hoe ging die monteur dat oplossen? Na enkele ogenblikken vloog de deur open en die Minardi monteur liep, zonder ons een blik waardig te gunnen, weg van de WC's.

De vraag waar ik nooit een antwoord heb gekregen: Hoe zou het op zaterdagmiddag hebben geroken in de Minardi pitboxen? :D :D

bart_jacobs 06-03-2005 00:32

Ik heb bij astromega ook al eens de eer gehad om een pitstop mee te doen, wel in de quali :D Moest met de brandblusser klaarstaan mocht er iets fout gaan :) En natuurlijk ook als 'duwer' om pitstops te oefenen :)

Maarten 06-03-2005 15:05

Quote:

Originally posted by redje
In 99% van de gevallen zitten die daar voor niks en zullen ze ook niet aanwezig zijn. Vergeet niet dat als het regent of men een lekke band heeft, men nog altijd mag wisselen van banden.
volgens mij heb je toch drie man per wiel nodig bij een bandenwissel: 1 die met de nieuwe rubber gereed staat, 1 die het wiel losmaakt, 1 die de oude rubber er af haalt

en dan heb je nog 1 die achter de wagen staat om de wagen te herstarten moest deze stilvallen, 1 om de wagen vooraan op te tillen, 1 achteraan, 1 langs elke kant die het vuil van voor de koeling op zij weg haalt, 2 om te tanken

ge ziet ... wel een paar mensen nodig hé ;)

Raceboy 06-03-2005 15:15

Quote:

Originally posted by Maarten
volgens mij heb je toch drie man per wiel nodig bij een bandenwissel: 1 die met de nieuwe rubber gereed staat, 1 die het wiel losmaakt, 1 die de oude rubber er af haalt

en dan heb je nog 1 die achter de wagen staat om de wagen te herstarten moest deze stilvallen, 1 om de wagen vooraan op te tillen, 1 achteraan, 1 langs elke kant die het vuil van voor de koeling op zij weg haalt, 2 om te tanken

ge ziet ... wel een paar mensen nodig hé ;)

maar ge wisselt toch maar 1 wiel per keer. dus 9 man te veel daar.

All times are GMT +2. The time now is 20:48.