![]() |
Procedure tanken tijdens oefensessies anders dan tijdens GP?
Bij het doorbladeren van de foto's kom ik deze tegen. :eek:
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_187.jpg Zelfs in de touringcup mag je zo niet tanken? :D Of wat is hier precies aan de hand? Enkel een drill zonder fuel? |
Ik vermoed dat het enkel om oefeningen gaat. Een team moet al stom zijn om dat te doen en de FIA zou dit trouwens wel bestraffen.
|
de lollipop man moet nog wat extra oefenen dan, hij zou toch al lang vooraan moeten staan. :D
|
da's toch al jaren zo, dat ze voor de oefensessies hun overalls niet aan doen?
|
Quote:
|
Hier nog zo eentje. Iedereen met helmpje op en brilletje aan, wie niet? De tankers. Als ze dan toch oefenen, kunnen ze maar beter ook de juiste kledij (helm, handschoenen, bril, overall) dragen. Met al die dingen aan, is het hanteren van die spullen misschien toch nog ietsje anders. ;)
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_129.jpg |
ik vraag mij eigenlijk af waarom daar bij Renault nog zoveel volk rond dienen auto zit? 3/4 zit daar toch voor niks?
|
Verleden jaar heb ik de GP van Hongarije bezocht. Tijdens de pitwalk op donderdag was Ferrari bezig met het inoefenen van pitstops, en zij hadden hun volledige uitrusting aan.
Wel indrukwekkend zo'n pitstop kunnen meemaken vanop een meter afstand, en het was dan nog maar een oefening. |
Quote:
|
Quote:
Sommige teams oefenen dit met en andere zonder overall... Kwestie van goesting zeker. Plezanter vind ik dat de piloten er losser bijlopen dan in Spa. Ze maken er zelfs wat tijd voor de bezoekers. Ik was ter plaatse als baanpost en stond een kwartiertje voor de start van de race te plassen toen Barrichello naast mij kwam staan, om hetzelfde te doen... C U |
Quote:
sorry off topic |
Om er nog een Hongaarse WC-anekdote bij te doen ;)
Tijdens de Hongaars GP in 2002 op de zaterdag had deze gast-marshal de behoefte om iets achter te laten in Hongarije ;) Ik dus op weg naar de WC's onder de boxen. Al het volk van de F1 teams maakte ook gebruik van die WC's. Een half uurtje / kwartiertje voor de start van de wedstrijd van de F3000 stond ik dus in die ruimte te wachten voordat er een WC vrijkwam om de iets grotere boodschap achter te laten. Achter mij stond de coureur Sebastian Bourdais met wellicht iets grotere nood, die kerel moest binnen enkele momenten van start gaan voor zijn F3000 race. Op het moment dat de deur open ging liet ik Bourdais voorgaan. De deur ging dicht, hoorde zijn overall opengaan...........en een vloek in het frans. Geen papier meer! :D De deur vloog open en Bourdais naar de toiletdame voor een nieuwe voorraad wc-papier. Ik bleef rustig wachten, naar binnengaan had weinig zin ;) Daar dacht een monteur van Minardi iets anders over, die kerel liep mij voorbij en deed de deur op slot. Op het moment dat Bourdais terugkwam met nieuw WC-papier hoorde we die monteur vrolijk breien aan een nieuwe bruine trui. Bourdais was in eerste instantie pissig maar realiseerde zich ook dat er geen papier was. Beiden hadden we een glimlach op het gezicht, hoe ging die monteur dat oplossen? Na enkele ogenblikken vloog de deur open en die Minardi monteur liep, zonder ons een blik waardig te gunnen, weg van de WC's. De vraag waar ik nooit een antwoord heb gekregen: Hoe zou het op zaterdagmiddag hebben geroken in de Minardi pitboxen? :D :D |
Ik heb bij astromega ook al eens de eer gehad om een pitstop mee te doen, wel in de quali :D Moest met de brandblusser klaarstaan mocht er iets fout gaan :) En natuurlijk ook als 'duwer' om pitstops te oefenen :)
|
Quote:
en dan heb je nog 1 die achter de wagen staat om de wagen te herstarten moest deze stilvallen, 1 om de wagen vooraan op te tillen, 1 achteraan, 1 langs elke kant die het vuil van voor de koeling op zij weg haalt, 2 om te tanken ge ziet ... wel een paar mensen nodig hé ;) |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 20:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.