De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   2006, het regent prototypes........ (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10212)

Mark 15-03-2005 23:45

2006, het regent prototypes........
 
In de donkere dagen waarin de autosport zijn tijd doorbrengt is er af en toe ook mooi nieuws. Op het gebied van de prototypes zijn er vandaag twee mooie projecten online gekomen.

De P2 van Radical: http://www.radicalsportscars.com/new.../sr9/index.php

De P1&P2 van Riley:
http://www.lmsr.net/RileyACOprototype.html

De prijs voor een Radical schijnt absurd laag te zijn in verhouding tot andere P2's. Zoiets is goed voor de volumes, welke invloed dit heeft op de Radical met een V8 is nog niet bekend. Tijdens testen met die V8 bleek die kist supersnel te zijn.


Riley heeft de wind mee, zijn DP verkoopt als een tierelier. Good old Riley heeft zelfs plannen voor een GTP :eek:

2005 is nog niet begonnen of 2006 ziet er al mooi uit ;)

fish88 16-03-2005 00:17

ja 2006 belooft een mooi jaar te worden, terugkeer van porsche de nieuwe audi en nog veel meer. hoe meer prototypes hoe leuker dus kom maar op met die wagens :cool:

Scapa 16-03-2005 00:25

De Radical is op het eerste zicht een mengelmoes van de Courage C65 en de Zytek...

Bramzel 16-03-2005 00:46

Die Radical wordt een mooie. Aan de aerodynamica helpt de ontwerper van de Bentley LeMans wagens mee, en ze maken gebruik van veel aluminium/carbon composiet wat goedkoper is als standaard carbonfibre. Daarom is die prijs zo laag, ben benieuwd hoe die het gaat doen.

gwyllion 16-03-2005 00:49

Quote:

Originally posted by Scapa
De Radical is op het eerste zicht een mengelmoes van de Courage C65 en de Zytek...
Het lijkt ook wel erg op de reeds bestaande Radicals :D

En Radical doet beroep op de expertise van Peter Elleray, die de Bentley GTP wagen ontworpen heeft :applaus:

gwyllion 16-03-2005 00:52

Quote:

Originally posted by Bramzel
Ze maken gebruik van veel aluminium/carbon composiet wat goedkoper is als standaard carbonfibre. Daarom is die prijs zo laag, ben benieuwd hoe die het gaat doen.
Ze bieden ook hun eigen V8 aan (2 Suzuki baanmachine motors in een V :eek: ) en een eigen sequentiele 6 bak die samen met Quaife ontwikkeld is.

Scapa 16-03-2005 14:27

Zéér interessant. Radical teams die een stapje hoger willen kunnen bij dezelfde constructeur voor de goedkoopste oplossing.

£120.000 voor een rollend chassis, £30.000 voor motor en aanverwanten= £150.000, sterk ;)

FIRE 16-03-2005 18:26

Re: 2006, het regent prototypes........
 
Quote:

Originally posted by Mark
De P1&P2 van Riley:
http://www.lmsr.net/RileyACOprototype.html

:) :) :cool: :gas: :cool: :) :)

Riley (& Scot) hoort gewoon in het sports car racen.

Mark 19-03-2005 03:14

Next.............

Mazda officieel in de LMP2 van de ALMS, nu nog alleen als motorleverancier van een Courage voor B-K Motorsports. Krijgen we ook een chassis met de naam Mazda erop?

Quote:

ALMS officials have announced the return of Mazda to North American road racing, with Sportsbook.com as the primary sponsor of the No. 8 Mazda factory-powered Courage C65 for B-K Motorsports.
http://www.speedtv.com/articles/auto/roadracing/15735/

Bramzel 19-03-2005 17:55

Schitterende livery met een smaakvolle verwijzing naar de oranje-groene bolides die LeMans wonnen. Dit smaakt naar meer!

FIRE 07-06-2005 20:45

De Riley:
http://www.infoscourse.org/article.p...=1094&&thold=0

Mark 07-06-2005 20:48

:worship: Bill Riley :worship:

Als dit in Le Mans 2006 gaat rijden dan weet ik wat ik in juni te doen heb volgend jaar ;)

FIRE 07-06-2005 21:05

De wagen heeft veel weg van de Bentley.

fish88 07-06-2005 21:53

ja wilde ik ook gaan zeggen voorkant is een kopie van de bentley maar toch een mooie wagen :)

fish88 07-06-2005 21:56

hij is ook best goedkoop $675,000 voor een chassis lijkt me niet al te duur voor zo'n wagen


All times are GMT +2. The time now is 01:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.