De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Britcar's James Tucker: GT2, the place for them is Belcar! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10717)

Mark 28-05-2005 21:14

Britcar's James Tucker: GT2, the place for them is Belcar!
 
Britcar's James Tucker: GT2, the place for them is Belcar!

Er is weer eens ruzie in autosportland. Waar dit keer? Tussen de deelnemers en de organisatoren van het Brits GT kampioenschap. Ruzie is ontstaan doordat organisator Ratel heeft besloten om voor 2006 een nieuwe banden-deal te sluiten met een nog niet bij naam bekende fabrikant. Dunlop mag vertrekken en dat is tegen het zere been van de Britse deelnemers. Luidop ventileren de teams hun ongenoegen en kondigen hun vertrek aan.

Dus op naar het FIA GT of de Britcar. James Tucker zal dit nieuws niet erg vinden maar heeft reeds laten weten dat er alleen plaats is voor de GT3-deelnemers in de Britcar. De GT2 wagens zal hij doorverwijzen naar de Belcar. E.e.a. is te lezen in de autosport van 26-05-05.

Dus wie weet, wellicht zien we op het einde van het jaar wat Britten op verkenning in de Belcar. Kan natuurlijk ook zijn dat die Britten de soep niet zo heet eten als dat hij wordt opgediend ;) Het was in ieder geval weer een mooie uitspraak van die Tucker.

FIRE 28-05-2005 23:28

Aidan Cole (Xero Competition):
Quote:

Yes, basically, we find that (for the Yellow C5-R GT2) this years British GT calendar, changing technical requirements, and commercial aspects of the championship are not compatible with our wishes, objectives or that of our sponsors, and we have therefore decided to race elsewhere. This will be made-up of 4 appearances in Belcar, 2 in Dutch SuperCar, plus the International GT races that will support the A1-GP meeting at Brands in September.
Zie zijn volledig commentaar: http://www.ten-tenths.com/forum/show...29#post1312829

Gèrre 29-05-2005 08:56

Met wat voor wagens komen die Britten dan in de Belcar rijden ? en ik bedoel hiermee merk en model niet gta klasse ofzo :)

Mark 29-05-2005 10:42

Quote:

Originally Posted by FIRE
Aidan Cole (Xero Competition):
Zie zijn volledig commentaar: http://www.ten-tenths.com/forum/show...29#post1312829

Dat liegt er niet om, die kerel laat niks heel van de huidige organisatie.

Welke GT2's in Engeland? Zijn er niet zo heel veel..........
- Ferrari 360 GTC (3 stuks)
- TVR T400R (2 stuks)
- Ultima GTR (1 stuks)
- Mosler MT900R (1/2 stuks)
- Nissan 350Z (1 stuks)
- Corvette C5R, geen P&M (1 stuks)
- Porsche GT-R / RS / RSR (3/4 stuks)

Ze rijden niet allemaal een volledig kampioenschap, gemiddeld staan er een 10-tal GT2's aan de start. Die zullen echt niet allemaal overlopen naar een andere serie ;) Maar als je er daar 2 of 3 binnen de poort kunt halen is dat niet verkeerd ;)

Gèrre 29-05-2005 11:48

Quote:

Originally Posted by Mark
Dat liegt er niet om, die kerel laat niks heel van de huidige organisatie.

Welke GT2's in Engeland? Zijn er niet zo heel veel..........
- Ferrari 360 GTC (3 stuks)
- TVR T400R (2 stuks)
- Ultima GTR (1 stuks)
- Mosler MT900R (1/2 stuks)
- Nissan 350Z (1 stuks)
- Corvette C5R, geen P&M (1 stuks)
- Porsche GT-R / RS / RSR (3/4 stuks)

Ze rijden niet allemaal een volledig kampioenschap, gemiddeld staan er een 10-tal GT2's aan de start. Die zullen echt niet allemaal overlopen naar een andere serie ;) Maar als je er daar 2 of 3 binnen de poort kunt halen is dat niet verkeerd ;)

zien er toch geen verkeerde autos uit. Ik wil ze wel zien rijden

pipo 29-05-2005 15:50

Quote:

Originally Posted by Mark
Britcar's James Tucker: GT2, the place for them is Belcar!

Er is weer eens ruzie in autosportland. Waar dit keer? Tussen de deelnemers en de organisatoren van het Brits GT kampioenschap. Ruzie is ontstaan doordat organisator Ratel heeft besloten om voor 2006 een nieuwe banden-deal te sluiten met een nog niet bij naam bekende fabrikant. Dunlop mag vertrekken en dat is tegen het zere been van de Britse deelnemers. Luidop ventileren de teams hun ongenoegen en kondigen hun vertrek aan.

Dunlop verhuist naar Britcar, en in de plaats komt Avon voor het Brits GT kampioenschap. Vermits niemand met Avon wil rijden, is de keus snel gemaakt.

FIRE 29-05-2005 17:25

Waarom willen ze niet op Avon rijden?

pipo 29-05-2005 17:46

Quote:

Originally Posted by FIRE
Waarom willen ze niet op Avon rijden?

Omdat die niet goed zijn.

Gèrre 29-05-2005 17:50

Avon waren die vroeger niet in de F1 of heb ik het mis

FIRE 29-05-2005 17:51

Quote:

Originally Posted by Gèrre
Avon waren die vroeger niet in de F1 of heb ik het mis

Tot dit seizoen bandenleverancier in F3000. Daarnaast doen ze meen ik ook Brits F3.

Raceboy 29-05-2005 19:18

ze doen ook de A1 Gp maar dan onder de naam cooper tires

pipo 29-05-2005 20:18

Als iedereen met dezelfde banden rijdt, speelt het ook geen rol.

marcel 29-05-2005 20:48

Quote:

Originally Posted by Gèrre
Avon waren die vroeger niet in de F1 of heb ik het mis

Minardi heeft ooit eens Avon gebruikt voor een test, omdat ze geen ander konden betalen op dat moment.

Bramzel 29-05-2005 21:26

Quote:

Originally Posted by pipo
Als iedereen met dezelfde banden rijdt, speelt het ook geen rol.

Ben ik het mee eens eigenlijk.

ICEMAN 29-05-2005 21:33

Quote:

Originally Posted by marcel
Minardi heeft ooit eens Avon gebruikt voor een test, omdat ze geen ander konden betalen op dat moment.

Dat waren toen wel slicks. Weet niet of dat toen verschil heeft gemaakt. Het Euroboss kampioenschap (met oude F1-wagens o.a.) rijd ook met Avon banden.


All times are GMT +2. The time now is 04:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.