De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Belgium Ypres Westhoek Rally - 24 & 25 juni 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10875)

JPMontoya 22-06-2005 20:12

Belgium Ypres Westhoek Rally - 24 & 25 juni 2005

Live radio voor de Westhoek.
http://www.crazyfm.be/rallystream.htm

BOENKEN EN HAKKEN !!! Hahahahahahahahah en gaan...

Supergrappig...

Don Kamiel 22-06-2005 22:40

Mijne jonge tijd komt weer boven ;):D

Maar wel tof dat ze zoveel uitzenden !
Dat zien we niet overal :applaus:

Mr.Dallara 23-06-2005 21:21

Het zou wel eens een spectaculaire rally kunnen worden met mogelijk op zaterdag (plaatselijke) regen/onweersbuien...

Is er eigenlijk ondertussen al een (complete) deelnemerslijst te vinden?
van de Belgium Ypres Westhoek rally -> EK rally (-> S1600 - Gr N)
en van de YPRES CATS RALLY -> BK rally (-> WRC - N GT) ???

Persoonlijk vind ik het wel een redelijk soepje qua timing met de combi van twee kampioenschappen op één grondgebied op één dag....

Maar ja, als dat alles is wat we moeten doen om de WRC's en de Posche's te zien in Ieper t.o.v. alleen S1600tjes. NP dan!

Ik ben benieuwd wat onze Poolse vriend Kuzai gaat kunnen forceren op de typische Ieperse wegen...
En hoeveel de Posche's zullen moeten toegeven op de WRC's op het Ieperse parcours! Hopelijk blijft de macaniek heel deze keer op de Porsche's...

Guido 23-06-2005 21:48

We zijn weer lui vandaag. Hoe komt het toch dat als er een rally gereden wordt dat de nodige info nooit gevonden kan worden....

Dan maakt ne mens bij het begin van het seizoen al eens een mooi overzichtsthread van alle "inter" rallies in België met het gedacht, ze zullen daar wel gaan kijken en de nodige links en info vinden, maar neen hoor niks van. Halfweg het seizoen komen ze nog bedelen...

:confused:

Juha 23-06-2005 21:55

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Is er eigenlijk ondertussen al een (complete) deelnemerslijst te vinden?
van de Belgium Ypres Westhoek rally -> EK rally (-> S1600 - Gr N)
en van de YPRES CATS RALLY -> BK rally (-> WRC - N GT) ???

Waarom denk je dat ze een website hebben? www.ypresrally.com is zelfs een timnig en foto's op te vinden...

Quote:

Persoonlijk vind ik het wel een redelijk soepje qua timing met de combi van twee kampioenschappen op één grondgebied op één dag....
Twee kampioenschappen? Piloten in de cats rally kirjgen geen punten, ze rijden voor de kat z'n viool. Er telt één wedstrijd voor een kampioenschap en dat is de eruopese (historic buiten beschouwing gelaten natuurlijk).

Quote:

En hoeveel de Posche's zullen moeten toegeven op de WRC's op het Ieperse parcours! Hopelijk blijft de macaniek heel deze keer op de Porsche's...
Wat is er dan al op gebroken? Vanaf de Omloop van Vlaanderen waren de enige problemen lekke banden en Duez die eraf ging in een gracht.

Guido 23-06-2005 22:03

Quote:

Originally Posted by Juha

Wat is er dan al op gebroken? Vanaf de Omloop van Vlaanderen waren de enige problemen lekke banden en Duez die eraf ging in een gracht.

Misschien verwart hij wel met enkele circuit GT3's. :D

Pascal 24-06-2005 18:23

Blijvelds is bij de les vanaf de eerste proef en blijft daardoor aan de leiding t.e.m. proef 3. Princen, Bouche en Jean Joseph reageren snel en blijven op korte afstand. Cols maakt een fout in proef 3 en verliest ruim 2 minuten. Daardoor wordt hij m.i. een figurant (wat betreft de einduitslag)...

Loix heeft zijn wagen blijkbaar niet voldoende onder de knie en verliest drie kwart minuut... Geen schande tegen de overige kleppers. Hopelijk groeit hij in deze rally en kan hij nog wat moois laten zien.

Ook Melissa Debackere verliest tijd in haar eerste rally met de Peugeot 206 (N3).

C U

Scapa 24-06-2005 18:58

Cols al opgegeven ondertussen..

Mr.Dallara 24-06-2005 19:30

Quote:

Originally Posted by Huudo
We zijn weer lui vandaag. Hoe komt het toch dat als er een rally gereden wordt dat de nodige info nooit gevonden kan worden....

Dan maakt ne mens bij het begin van het seizoen al eens een mooi overzichtsthread van alle "inter" rallies in België met het gedacht, ze zullen daar wel gaan kijken en de nodige links en info vinden, maar neen hoor niks van. Halfweg het seizoen komen ze nog bedelen...

De site van de rally in ieper had ik al wel gevonden (dankzij google).
Maar onder de naam "INSCHRIJVINGEN" verwachte ik niet direct een DEELNEMERSLIJST. Verder heb ik met dit weer niet de meeste zin om uren achter de PC te zitten. Liever in de tuin in het zonneke.... ;)

Quote:

Originally Posted by Huudo
Misschien verwart hij wel met enkele circuit GT3's. :D

Nee :rolleyes:, ik heb nog steeds geen zonneslag ;) en verwar dus geen circuit Posche's met de zaalige Posche's van Future world.
Maar ik dacht dat tijdens de rally (de wallonie?, in het weekend van 1 mei) de Posche van Bodson en/of Snijers (met mechanische pech) hadden moeten opgeven. Maar blijkbaar vergis ik me dus. Mag dit nog aub ;) :bye:

Pascal 25-06-2005 00:19

Quote:

Originally Posted by Pascal
Loix heeft zijn wagen blijkbaar niet voldoende onder de knie en verliest drie kwart minuut... Geen schande tegen de overige kleppers. Hopelijk groeit hij in deze rally en kan hij nog wat moois laten zien.

Gaf op "één" in het nieuws een verklaring voor het verlies van 28 seconden in de eerste proef. Een veer aan de gaskabel brak. De motor maakte 6000 toeren in vrijloop. Niet echt ideaal. Na proef 1 herstelden ze dit met een elastiekje. Ook niet echt ideaal. We moeten wel vaststellen dat hij per proef ongeveer 10 seconden verliest...

Vrijdag zit er op. Met nog 14 proeven te gaan op zaterdag kondigt zich een superspannende strijd aan voor de overwinning...

Princen en Blijvelds vechten voor een been... Gaat Jean Joseph of nog een andere ermee lopen.

C U

schumivill 25-06-2005 03:19

Ben vandaag gaan kijken.
Princen had ik al lang naar waarde geschat,als die een degelijke wagen heeft(plus een exelente co als Colenbunders),dan kan hij mee met de besten,of rapper..
Bijvelds rijd ook al enkele jaren top in de westhoek,maar sterker vind ik het,na wat er is gebeurd met zijn pa ,dat hij nog de motivatie heeft om Rally te rijden,en misschien de Westhoek Rally te winnen,die hij ongetwijfeld zal opdragen aan zijn vader.

schumivill 25-06-2005 12:53

Kris Prinsen neemt de leiding! Peter Bijvelds verliest 7.6s op KP Sauvegarde en nog es 3s op KP Westouter 1.
Prinsen heeft nu 8.7s voorsprong.

Pascal 26-06-2005 01:06

Princen wint en zal in de Condroz opnieuw van start gaan in een Super 1600. Waarschijnlijk opnieuw in de kleuren van Renault. Blijvelds moet uiteindelijk een kleine 3 minuten toegeven. Loix gaat in extremis nog over Casier naar de derde plaats. Casier verliest in een van de laatste proeven een wiel en hinkt op drie poten naar de vierde plaats.

Jean Joseph eindigt, na een sortie op de 6° plaats en Gaban wordt 2° groep N.

Een opmerkelijk beeld op Champions. Blijvelds werd blijkbaar de hele wedstrijd gevolgd door 2 officails, op de motor, om "vals spelen" tegen te gaan. Hij kwam in het verleden namelijk reeds in opspraak. In een interview zij hij dat hij dit niet storend vond, maar ik kan me voorstellen dat prettig anders is.

C U

Guido 26-06-2005 21:23

Quote:

Princen wint en zal in de Condroz opnieuw van start gaan in een Super 1600. Waarschijnlijk opnieuw in de kleuren van Renault. Blijvelds moet uiteindelijk een kleine 3 minuten toegeven. Loix gaat in extremis nog over Casier naar de derde plaats. Casier verliest in een van de laatste proeven een wiel en hinkt op drie poten naar de vierde plaats.

Op de voorlaatste proef was Loix sneller en had toen 5sec. voorsprong op Casier er sont toen op de 3de plaats. Casier remonteert op de laatste lange proef "Heuvelland" en pakt 6 sec terug, maar krijgt een penalty omdat ie te vroeg gestart was. Loix krijgt zo de derde plaats cadeau. Tenminste dat was het verhaal gisterenavond. Heb het vandaag niet geverifieerd. Casier had inderdaad een probleem met een achterwiel, hij verloor het niet, en blijkbaar was herstellen mogelijk, want op de voorlaatste proef kwam hij nog sterk voorbij - dat was na het wiel probleem. ;)

Sennake 26-06-2005 22:59

Quote:

Hij kwam in het verleden namelijk reeds in opspraak.

Ik beweer niets en beschuldig niemand, maar als je er op de KP van Zonnebeke 2 maal af gaat (zonder brokken te maken) en met een groep N tóch nog de scratch neerzet doet dat bij vele mensen toch wel vragen rijzen...

All times are GMT +2. The time now is 13:19.