De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   DTM 2006, leve de privateers...kan iemand Gerd Ruch bellen? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11116)

Mark 07-08-2005 22:35

DTM 2006, leve de privateers...kan iemand Gerd Ruch bellen?
 
Quote:

Für die nächstjährigen Fahrzeuge wird die Übernahme der aerodynamischen Konfiguration aus der laufenden Saison vorgeschrieben. Auch müssen alle wesentlichen Strukturteile der aktuellen DTM-Fahrzeuge für 2006 beibehalten werden. Das gilt für die aufwändigen Komponenten wie Sicherheitszelle, Crash-Strukturen und die Rahmengrundkonstruktion. Die Beschränkung der Mechaniker auf maximal sieben pro Fahrzeug beim Boxenstopp wird die Einsatzkosten ebenso senken wie die Reduzierung der neuen Reifen pro Fahrzeug und Veranstaltung von 36 auf 28. Die elektronische Steuerung an den Boxenstoppstationen wird verboten. Die Kostenreduktionen sollen zu sehr deutlichen Einsparungen im Vergleich zu 2005 führen

http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2871
DTM 2006 is reeds lange tijd een zorgenkindje voor organisator ITR. Feit is dat GM/Opel heeft aangegeven niet meer als "fabriek" actief te zijn in het DTM van volgend jaar.

Over Audi doen ook de wildste verhalen de ronde. Het is bekend dat Audi bezig is met een opvolger van de beroemde R8 voor 2006. Huisteam Joest is nu nog actief in het DTM met de 2004-wagens. Redelijk succesvol overigens. Gaat Joest in 2006 van start met twee programma's? Of gaat Abt alleen verder als fabrieksteam met enkele privateers als aanvulling?

Wie het artikel leest op DTM.de zal constateren dat een 2006-wagen zo goed als identiek is aan een 2005-wagen. Daarnaast worden de "running-cost" voor een DTM-wagen aanzienlijk teruggebracht. Mijn eigenwijze conclusie uit dit verhaal van DTM en DMSB?

ITR heeft de hoop opgegeven voor een derde fabrikant in 2006. Mercedes en Audi blijven de fabrieksteams, met 8 tot 12 wagens in totaal. Door de nieuwe reglementen hoopt men dat de nodige Duitse privateers de overstap zullen maken naar DTM 2006, zodat men in totaal minimaal 18 wagens op de baan hebben........

Uw mening graag ;)

John Winter 07-08-2005 22:43

Ik ben bang dat de running-costs, ondanks dat ze hierdoor naar beneden worden gehaald, nog te hoog zullen liggen. DTM wil denk ik te veel te snel, onstrategische buitenlandse races, te veel techniek, te veel als F1. Het zal afhangen van hoe de auto's aan privateers ter bechikking worden gesteld. Zoals dat nu met Mücke Motorsport gebeurd kan dat vast niet voor meer teams zijn.

Raceboy 07-08-2005 23:16

waarom zou het niet lukken met 2 fabrikanten? Aussie V8 doet het zo al jaren. Holden en Ford worden daar zelfs hysterisch als er een derde merk durft te spreken over mogelijke deelname.

A.J. 08-08-2005 00:22

DTM stelt toch weinig voor mensen.
Er rijden een aantal Mercedessen rond in verschillende kleuren (lees sponsors) maar ze moeten Paffet voorbij laten... Als sponsor zou ik niet blij zijn als mijn piloot op het podium kan eindigen en dan een door emand anders gesponsorde wagen moet voorbij laten. DTM is gewoon een strijd Audi-Mercedes want Opel is al jaren niet meer dan een veldopvulling...
Het hele concept is trouwens zwak.
Geef mij maar NASCAR of Aussie V8, daar bewijzen ze al jaren dat je met enkele constructeurs die meerdere teams met hun wagens laten rijden een schitterend kampioenschap kan hebben met leuke V8's en veel verschillende winnaars tijdens het seizoen.
DTM is gewoon een speeltje van Hans-Werner Aufrecht en consoorten

John Winter 08-08-2005 00:24

Ja, maar daar heb je een hele andere opzet. Daar rijden eigenlijk alleen maar privéteams die de auto's van de merken kunnen kopen. Dat zou de DTM ook wel kunnen gaan doen, maar dan moeten er wel genoeg privé teams zijn, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

John Winter 08-08-2005 00:26

Quote:

Originally Posted by A.J.
DTM stelt toch weinig voor mensen.
Er rijden een aantal Mercedessen rond in verschillende kleuren (lees sponsors) maar ze moeten Paffet voorbij laten... Als sponsor zou ik niet blij zijn als mijn piloot op het podium kan eindigen en dan een door emand anders gesponsorde wagen moet voorbij laten. DTM is gewoon een strijd Audi-Mercedes want Opel is al jaren niet meer dan een veldopvulling...
Het hele concept is trouwens zwak.
Geef mij maar NASCAR of Aussie V8, daar bewijzen ze al jaren dat je met enkele constructeurs die meerdere teams met hun wagens laten rijden een schitterend kampioenschap kan hebben met leuke V8's en veel verschillende winnaars tijdens het seizoen.
DTM is gewoon een speeltje van Hans-Werner Aufrecht en consoorten

En toch is de DTM mateloos populair in grote delen van Europa. Ik vind het concept van de DTM ook zeer slecht, en denk dat daar ernstig in gewijzigd moet worden om de serie te laten overleven. Het racen zelf, waar het uiteindelijk om draait, vind ik overigens over het algemeen wel redelijk goed.

Steve 08-08-2005 02:36

Wat ooit een succesverhaal was...
Hoe maken we van iets supermooi en superspannend een saaie boel?
Men neme èèn race i.p.v. twee en voegen er gewoon twee (!) pitstops aan toe!

How low can you go??

Afvoeren die Dtm!!!

gwyllion 08-08-2005 09:45

Het concept is inderdaad niet goed, maar het geeft toch leuke races (bv. Norisring vorige keer). Misschien kunnen ze beter het Super2000 reglement overnemen en 2 (zoals WTCC) of 3 (zoals BTCC) races organiseren.

gwyllion 08-08-2005 09:50

Quote:

Originally Posted by Mark
Over Audi doen ook de wildste verhalen de ronde. Het is bekend dat Audi bezig is met een opvolger van de beroemde R8 voor 2006. Huisteam Joest is nu nog actief in het DTM met de 2004-wagens. Redelijk succesvol overigens. Gaat Joest in 2006 van start met twee programma's? Of gaat Abt alleen verder als fabrieksteam met enkele privateers als aanvulling?

Ik denk dat Joest zal vertrekken om zich 100% op de nieuwe Audi R10 te focussen in plaats dan met oud materiaal in DTM te racen.

Ik vermoed dat Audi stiekem het zinkende schip zal verlaten. Audi Sport zal zich een stuk minder actief bemoeien met Abt. Terug naar de situatie van 2 jaar geleden (voor de officiele deelname van Audi).

Eddy V 08-08-2005 13:07

Quote:

Originally Posted by A.J.
DTM stelt toch weinig voor mensen.
Er rijden een aantal Mercedessen rond in verschillende kleuren. DTM is gewoon een strijd Audi-Mercedes want Opel is al jaren niet meer dan een veldopvulling...
Het hele concept is trouwens zwak.
Geef mij maar NASCAR of Aussie V8, daar bewijzen ze al jaren dat je met enkele constructeurs die meerdere teams met hun wagens laten rijden een schitterend kampioenschap kan hebben met leuke V8's en veel verschillende winnaars tijdens het seizoen.
DTM is gewoon een speeltje van Hans-Werner Aufrecht en consoorten


Klopt als een bus. Ze teren nog steeds op de naam die de DTM maakte in de goede oude tijd met de BMW M3, Sierra Cosworth en natuurlijk de Super Tourers (FIA 2L).
Een Mercedes show zonder meer.

Raceboy 08-08-2005 13:08

supertourers was niet DTm maar STW.

FIRE 08-08-2005 14:28

Quote:

Originally Posted by Mark
DTM 2006 is reeds lange tijd een zorgenkindje voor organisator ITR. Feit is dat GM/Opel heeft aangegeven niet meer als "fabriek" actief te zijn in het DTM van volgend jaar.

Als de fabrieks Opels al niet competatief zijn dan zullen de prive wagens dat helemaal niet zijn. Kortom prive Opels zie ik helemaal niet zitten.

Quote:

Originally Posted by Mark
Over Audi doen ook de wildste verhalen de ronde. Het is bekend dat Audi bezig is met een opvolger van de beroemde R8 voor 2006. Huisteam Joest is nu nog actief in het DTM met de 2004-wagens. Redelijk succesvol overigens. Gaat Joest in 2006 van start met twee programma's? Of gaat Abt alleen verder als fabrieksteam met enkele privateers als aanvulling?

Ik denk (en hoop) ook dat Joest zich weer met het LMP project bezig gaat houden. DTM en LMES/Le Mans lijkt me iets teveel van het goede.

Quote:

Originally Posted by raceboy
waarom zou het niet lukken met 2 fabrikanten? Aussie V8 doet het zo al jaren. Holden en Ford worden daar zelfs hysterisch als er een derde merk durft te spreken over mogelijke deelname.

Inderaad V8 Supercars is erg succesvol en ik ben al enige tijd van mening dat V8 Supercars het grote voorbeeld van DTM moeten zijn. In tegenstelling tot DTM heeft men daar praktisch alleen maar prive teams (weliswaar met fabrieksondersteuning) en veel externe sponsoren die niet verbonden zijn met een fabrikant (of zelfs de autoindustrie).

Quote:

Originally Posted by John Winter
Ja, maar daar heb je een hele andere opzet. Daar rijden eigenlijk alleen maar privéteams die de auto's van de merken kunnen kopen. Dat zou de DTM ook wel kunnen gaan doen, maar dan moeten er wel genoeg privé teams zijn, en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

DTM is volgens mij populair genoeg in Duitsland dat er teams en sponsors geinteresseerd zijn.

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ik vermoed dat Audi stiekem het zinkende schip zal verlaten. Audi Sport zal zich een stuk minder actief bemoeien met Abt. Terug naar de situatie van 2 jaar geleden (voor de officiele deelname van Audi).

Of Abt in het WTCC? In het STCC rijden al een paar A4's rond.

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Klopt als een bus. Ze teren nog steeds op de naam die de DTM maakte in de goede oude tijd met de BMW M3, Sierra Cosworth en natuurlijk de Super Tourers (FIA 2L).
Een Mercedes show zonder meer.

Volgens mij was het STW niet zo populair.

gwyllion 08-08-2005 14:32

Quote:

Originally Posted by FIRE
Of Abt in het WTCC? In het STCC rijden al een paar A4's rond.

Dit zou in conflict kunnen komen met de Seat deelname.

FIRE 08-08-2005 14:40

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Dit zou in conflict kunnen komen met de Seat deelname.

Ach, Peugeot en Citroen doen beide ook WRC...

gwyllion 08-08-2005 16:00

Quote:

Originally Posted by FIRE
Ach, Peugeot en Citroen doen beide ook WRC...

Bij VAG is dat allemaal mooi verdeeld. En als ze al eens in dezelfde discipline deelnemen (Audi en Bentley in Le Mans), wordt er wel wat geregeld ;)


All times are GMT +2. The time now is 18:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.