![]() |
Le Mans / LMES '06: Nieuwtjes en andere weetjes
Kijk 's op www.the-paddock.net
Er is leuk nieuws. Team LNT to run Factory Panoz Esperantes in Europe in 2006 |
Quote:
|
Quote:
Blijft wel leuk dat we meer variatie krijgen in het veld. Een nieuwe GT2 Ferrari is ook op komst: Quote:
En er zijn nog meer nieuwe wagens op komst. Wat denkt u van de Russobalt GT 2 of 3? A-Level Engineering (waarvan de teambaas van Russiche oorsprong is) wil dit oude Russische merk nieuw leven inblazen. Ze staan voor de keuze, een supercar of een goedkoop en technisch simpel model...........ze neigen naar de categorie GT2 / 3. Dus een "goedkoop" model ;) Hoe dan ook, de wagen die ze gaan maken gaan ze ook inzetten op de circuit. E.e.a. te lezen in de Autosport 25-08. Toch leuk nieuws op De Paddock ;) :D |
Quote:
Trouwens wordt het geen tijd voor een 2006 - LMES / Le Mans / ALMS: Nieuwtjes en andere weetjes topic? Eventueel samen voegen met 2006, het regent prototypes........ topic. |
mike hezemans zei tijdens rtl autosport dat ze voor volgend jaar bezig zijn met de c6 (hij zij de naam c6 er ook bij) en zegt ook dat ze lemans proberen te rijden
|
Quote:
|
Ik ben weer hier met leuk nieuws:
Is Lister working on a new GT cars for the FIA GT championship being given (excuse my bad english) the Storm is not any more in the top teams ? Re: New GT « Reply #1 on: 23.08.2005 at 13:06:43 » Quote : Modify -------------------------------------------------------------------------------- There are ideas -this would be a major project with huge costs involved with 25 road cars, full type approval etc so we would need major backing! We don't agree that the Storm GT is no longer at the top - just circumstances. Look at Justin's performance at Spa in the wet? Re: New GT « Reply #2 on: 24.08.2005 at 18:59:51 » Quote : Modify -------------------------------------------------------------------------------- Wouldn't it also be beneficial to Lister to sell those 25 road cars? Wouldn't that contribute toward the running of the team and funding the racing programme? I understand that there is the initial cost of development is there, but if the 25 road cars would be sold, would it not be good in the long term? Re: New GT « Reply #3 on: 26.08.2005 at 08:33:37 » Quote : Modify -------------------------------------------------------------------------------- It would be an excellent business plan for Lister and we have ideas for a new road car; powerful, lightweight etc - but with all the road legislations which have to be complied with, substantial investment is needed to get this project off the ground. Leuk forum daar bij de Lister mannen. :p :) PS, in het cursief staat hetgeen het Lister teamlid zegt. |
Kalender 2006 onder voorbehoud:
14 May Spa-Francorchamps 16 July Nürburgring 26 August Donington 24 September Italy Staat in de Motorsport Aktuell van deze week. Opvallend, terug van 5 naar 4 races. Spa is gelukkig een maand later.........maar dan zal het ook wel weer regenen :) |
Is dat niet het weekend dat dit jaar de DTM in Spa was? :eek:
|
Volgens mij heb je gelijk hoor.
Spijtig dat er volgend jaar "geen" race meer is buiten Europa! Mvg... |
Kalender 2006 LMS / ALMS / JLMS / 24U LE MANS
Uiteraard onder voorbehoud... :rolleyes:
ALMS March 18th 12 Hours of Sebring ALMS May 12th Houston LMS May 14th Spa JLMS May 14th Sugo ALMS May 21st Mid Ohio Le Mans June 4th Test Day Le Mans June 17th-18th 24 Hours of Le Mans ALMS July 1st Lime Rock JLMS July 2nd Motegi ALMS July 15th Salt Lake City LMS July 16th Nurburgring ALMS July 22nd Portland ALMS August 20th Road America LMS August 27th Donington ALMS September 9th Mosport LMS September 24th Monza ALMS September 30th Road Atlanta ALMS October 21st Laguna Seca JLMS October 29th Okayama LMS TBA Istanbul Officiële kalender op de site van de Automobile Club de l'Ouest: http://www.lemans.org/sport/sport/ca...alendrier.html Groetjes, Insanity :eek: |
Quote:
Het ziet er naar uit dat er nog steeds 5 races op het LMES programma staan, alleen is er voor Istanbul nog geen preciese datum bepaald. Of zoals het bij de A.C.O. heet: "date à fixer" ;) |
Ons Belgische Gordon Team heeft vandaag in de laatste lmes race (mechanische) pech gehad en is zo niet in de top 3 van de eindstand te zien (in GT2).
Als ik het goed voorheb wil dit zeggen dat we dus geen Belgisch team gaan zien in GT in Le Mans 2006. Of zijn er nog andere manieren om aan Lemans te mogen deelnemen? In GT blijkbaar dus enkel door in de LMES in de top 3 te eindigen. Maar hoe heeft G-force het dan geflikt om in haar eerste jaar LMES direct ook deeltenemen aan Le Mans? Of zit het bij de proto's anders? Ik veronderstal dat de top ...? van de FIA GT ook wel zal mogen deelnemen aan Le Mans? En een hoop geld dat via via bij de juiste Fransman terecht komt zal ongetwijfeld ook wel voor startrecht zorgen... |
In 2006 geen Belgisch GT team tijdens de 24U van LeMans? Héhé.
Heb iets vernomen maar ben verplicht te zwijgen, sorry! Maar er bestaat een kans dat er toch een Belgisch team aan de start zal staan. Let op! Het team waarover ik spreek is echter niet GLPK Carsport. Ofdat deze zullen deelnemen aan de 24H LeMans is niet bekend. Mvg... |
Quote:
Goede prestaties in de 24 uur zelf, ALMS, LMES en FIA GT zorgen voor een gegarandeerde startplek in de race. Behoor je als team niet tot deze categorie dan kun je je inschrijven voor de testdag. Snelle tijd neerzetten en je bent zeker van een deelname. Heikel punt is dat niet iedereen wordt uitgenodigd voor deze testdag gezien het aantal beperkte plaatsen. Normaal gesproken is die keuze wel overwogen........toch hou je elk jaar enkele dubieuze beslissingen. Waarom hij wel en ik niet. Dat is nu eenmaal een van de tradities bij het voorspel van deze race ;) Reglementen omtrent deze toelating zijn te vinden op www.lemans.org |
All times are GMT +2. The time now is 01:46. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.