De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   BAR 007 de snelste F1 ooit (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11266)

Raceboy 04-09-2005 20:19

BAR 007 de snelste F1 ooit

Quote:

BAR have announced that they will make an attempt on the Formula One Land Speed Record at the Bonneville Salt Flats next month.

The team have been working hard on developing a modified BAR 007 car, which will still comply with the technical regulations, to make the attempt between October 4 and 11.

....

BAR engineers believe that the ultimate fastest speed of a modern F1 car is 425kph - which is limited because of the drag caused by the wheels.

bron: autosport-atlas.com
Lijkt me wel een unieke recordpoging. :) zeker nu de F1 volgend jaar trager wordt zal het niet zo snel volgens het geldende reglement verbroken worden.

Gèrre 04-09-2005 20:24

Ja ik hoop voor hun dat het lukt, hopelijk blaast de piloot de motor niet op

Finish 04-09-2005 20:39

Quote:

Originally Posted by Gèrre
Ja ik hoop voor hun dat het lukt, hopelijk blaast de piloot de motor niet op

Eén van de redenen waarom McLaren zich niet aan deze recordpoging waagt :D

redje 04-09-2005 23:27

Ergens op het forum van autosport-atlas staan er al foto's van hun eerste testen in Bonneville.

Bart.Vandecavey 05-09-2005 08:59

er is een speciale site van http://www.bonneville400.com

Gèrre 05-09-2005 11:00

Quote:

Originally Posted by Finish
Eén van de redenen waarom McLaren zich niet aan deze recordpoging waagt :D

Ja maar ik dacht eerder aan de zovele keren dat Sato met een rookpluim achter hem uitbolde

student 05-09-2005 11:10

dat was vorig jaar en de eerste races van dit jaar, maar nu houden ze het altijd uit

student 05-09-2005 11:12

over een uur beginnen ze eraan

Guido 05-09-2005 12:34

Ik ben toch eens benieuwd. Al dat zout dat bij centimeters overal aan blijft plakken, als dat maar goed gaat. Bonneville..., als ik ooit de kans krijg om naar de speedweek toe te gaan, zal ik dat niet laten liggen.

student 05-09-2005 12:39

Quote:

Originally Posted by student
over een uur beginnen ze eraan

ik was verkeerd, het is op 5 oktober, en t is nog maar september :D

Mark 05-09-2005 12:43

Quote:

Originally Posted by Huudo
Ik ben toch eens benieuwd. Al dat zout dat bij centimeters overal aan blijft plakken, als dat maar goed gaat. Bonneville..., als ik ooit de kans krijg om naar de speedweek toe te gaan, zal ik dat niet laten liggen.

Al was het maar om te zien dat de aarde echt rond is. De Bonneville zoutvlakte is een van de weinige plaatsen in de wereld waar je bolling van de aarde aan de horizon kunt waarnemen.

De wagen zelf had ik veel extremer verwacht qua vleugelwerk. Eigenlijk dus geen vleugels.......

The Interceptor 05-09-2005 13:23

Volgens de site gaat de poging gebeuren met een BAR 067, daar moeten we nog 60 jaar op wachten vrees ik :D

Verder ziet de site er wel netjes uit moet ik toegeven! Alan Van Der Merwe krijgt precies de gelegenheid om dit record te vestigen?!

Mark 31-10-2005 11:18

De eerste pogingen enkele weken terug zijn mislukt. Het eerste probleem waar ze mee te maken kregen was het zicht van de piloot. Omdat de ondergrond toch niet zo vlak was als gedacht zag Van der Merwe niks meer door de vibraties. Gevolgd door een periode slecht weer is het project tijdelijk afgeblazen.

Volgende week gaan ze een nieuw test uitvoeren op Mojave Airport in Californië. Niet om het record te breken maar om bepaalde zaken te testen. Mocht dat allemaal lukken dan gaan ze het volgend jaar opnieuw proberen

Astra-fan 07-11-2005 13:43

De BAR zou tijdens de test op het vliegveld van Mojave een gemiddelde snelheid hebben bereikt van 415 km/uur.

Omdat het hier echter ging om een test zal deze snelheid niet de geschiedenisboeken ingaan.

Mark 14-07-2006 00:28

BAR ...........eeuuhmmm, sorry. Honda gaat het weer proberen ;)

Quote:

After two years in the making, the Honda Racing team's Bonneville 400 project will reach its conclusion next week, when they attempt to set an outright land speed record for a Formula One car.
www.autosport.com

All times are GMT +2. The time now is 22:30.