De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Media Corner (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Report Belgium Racing-Spa Racing Festival (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11430)

P De Sonville 04-10-2005 23:41

Report Belgium Racing-Spa Racing Festival

Ultima afgestopt door……defecte batterijklem

De Ultima van Belgium Racing is nog maar eens het slachtoffer geworden van een stomme panne. Na de spetterende vertoning tijdens de recent verreden 24 Uren van Zolder waar de Ultima als vierde algemeen over de meet bolde en twee podiums meepikte in Divisie GT en de Klasse GTB kreeg Belgium Racing afgelopen weekend ditmaal af te rekenen met een afgebroken batterijklem.

Niet onbelangrijk is het feit dat Patric Derdaele net daarvoor en na iets méér dan één uur wedstrijd in 8ste positie algemeen en tweede in GTB de Ultima had doorgegeven aan Stefan Verhoeven. Reeds in zijn eerste ronde stond Stefan langs de kant met het gekende euvel. Deze had vrij vlug de oorzaak ontdekt maar moest wachten op de takeldienst omdat hij zich in een gevaarlijke zone bevond. Verhoeven kon achteraf zijn weg vervolgen, maar ondertussen kreeg de Ultima wel vijf ronden aangesmeerd door de concurrentie. En zonder die vijf ronden verlies hadden ze terug uitzicht op een podiumplaats in de Klasse GTB en de beoogde top 3 in de tussenstand.

Patrick Derdaele: “We hadden onze wedstrijd zéér goed voorbereid en hadden na de 24 Uren véél vertrouwen in een goede afloop. Tijdens de trainingen waren twee koplampen gesprongen waardoor de crew aan de alternator moest werken. In dat geval wordt de batterij afgekoppeld. De batterij werd terug perfect aangekoppeld waardoor we niet in die richting moeten zoeken. Waarschijnlijk is het kliksysteem geraakt door rondvliegend rubber of een steentje. Een spijtige zaak want we waren terug zéér goed bezig. Tijdens de trainingen hebben we gezien de zéér slechte weersomstandigheden en de staat van de piste geen onnodige risico’s genomen en stonden we op de 11de startrij. Ik realiseerde in wedstrijd de 4de snelste chrono in GTB en kon na iets méér dan één uur wedstrijd oprukken naar de 2de plaats in GTB en de 8ste positie algemeen. Ondanks de brute pech achteraf ben ik zéér tevreden over mijn wedstrijd. Ik heb me reuze geamuseerd en was blij verrast dat we vlot meestreden voor een podiumplaats. Ook de pilotenwissel verliep perfect, maar de motor wou niet aanslaan. Mogelijks reeds een voorteken van het onheil. Eén van de mecano’s wou de motorkap openen, maar ondertussen kregen we met de hulp van een externe batterij de motor terug aan de praat en kon Stefan vertrekken. Hadden we de motorkap verwijderd was het probleem méér dan waarschijnlijk onmiddellijk gedetecteerd. We reden de wedstrijd uit en konden zelfs nog een plaatsje opschuiven in het klassement. Maar de beoogde derde plaats in het GTB-kampioenschap is niet meer haalbaar. We hopen tijdens de laatste wedstrijd in Zolder toch nog het seizoen af te sluiten met een podiumplaats”.

Voor de BMW van Broodcooren/De Coster was dit weekend terug een podiumplaats weggelegd. Na een slechte beurt tijdens de trainingen door elektrische problemen kon het Belgium Racing-duo tijdens een probleemloze wedstrijd oprukken naar de 6de plaats in Divisie Toerisme en 3de in de Klasse TB. Dit levert hen een pak punten op waardoor ze samen met De Hoen/Essers terug aan de leiding komen in de Klasse TB met amper één puntje voorsprong op de GS Motorsport-BMW van Muytjens/Josten. We mogen ons aan een spannende eindsprint verwachten tijdens de Belcar Masters.

All times are GMT +2. The time now is 00:40.