De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Duitse mini's tijdens F1 Franco 2005... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11601)

krikke 28-10-2005 16:11

Duitse mini's tijdens F1 Franco 2005...
 
Ik vond hier nog 2 filmkes van de Duitse mini's die reden tijdens de 2005 F1 grand prix in Francorchamps...
Die mannen reden 3 ronden, en er was bijna 1 uur en half werken geblazen om het circuit te repareren :D
In elk geval, ze gaan er voor, en zorgen voor spectakel...:applaus:

http://media.putfile.com/flying-mini

De vangrails in Franco hebben stilaan een tamelijk hoog elastiekgehalte... Toch eens nieuwe op het budget plannen voor 1 van volgende jaren?

http://media.putfile.com/slappe-vangrail

FIRE 28-10-2005 20:14

Quote:

Originally Posted by krikke
Ik vond hier nog 2 filmkes van de Duitse mini's die reden tijdens de 2005 F1 grand prix in Francorchamps...
Die mannen reden 3 ronden, en er was bijna 1 uur en half werken geblazen om het circuit te repareren :D
In elk geval, ze gaan er voor, en zorgen voor spectakel...:applaus:

http://media.putfile.com/flying-mini

Wow! Coureur ok?

Quote:

Originally Posted by krikke
De vangrails in Franco hebben stilaan een tamelijk hoog elastiekgehalte... Toch eens nieuwe op het budget plannen voor 1 van volgende jaren?

http://media.putfile.com/slappe-vangrail

De vangrails zijn inderdaad niet echt stevig.

student 28-10-2005 21:01

Coureur van het eerste is Kurt Thiim, u wel bekend hoop ik. Hij had niks

student 28-10-2005 21:05

moest iemand het willen, ik heb de "echte" filmpkes, dus van tv
(iets betere kwaliteit, maar er gebeurt dus hetzelfde op)

Superdiesel 28-10-2005 22:40

De vangrails niet stevig?
Moet dat eigenlijk wel? Ik vond dat die redelijk goed meegaf en zo redelijk wat energie absorbeerde.

Het is toch beter dat de vangrail wat meegeeft dan dat die niets meegeeft? Kun je net zo goed tegen een betonnen muur knallen....

krikke 29-10-2005 10:28

Juist, het ergste had geweest dat de mini over de baan gekatapulteerd zou worden, er er enkele anderen in de weg zou rijden...

A.J. 29-10-2005 15:24

als ik die vangrail zie begeven na de impact door de Mini die tegen max 180 in de regen door Blachimont gaat, dan vraag ik me toch af als een F1 tegen bijna 300 er tegen knalt wat er dan gebeurt... Volgens mij boort die zich er gewoon door en wordt de piloot onthoofd. Duidelijk slecht gemonteerd die rails

krikke 29-10-2005 16:14

tja, die mini weegt nu wel een pak zwaarder dan de F1 auto's, maar je ziet er idd stukken afvliegen van de rail...
Het beste is nog altijd van de rails afblijven, maar dat wisten jullie ook al wel zeker...:D

Mark 29-10-2005 22:40

Vergelijk de beelden maar eens met de crash van de GPR/Dumarey Porsche tijdens het Racing Festival. Daar zien die vangrails een stuk steviger uit.........en dat was na de F1 ;)

Eddy V 30-10-2005 16:40

Het probleem daar is natuurlijk de vele klappen die de rail krijgt in Blanchimont. In plaats van te vervangen, stutten ze meestal de rail, kwestie van geld te sparen. Ze kasseren natuurlijk wel van de rijder/verzekering.

Een zeer slechte gewoonte in Francorchamps. Het stutten wordt gedaan met houten balkjes, zeer klein.
Soms wordt na een wedstrijd de hele zaak wel vernieuwd, maar krijgt amper de tijd om vast te komen zitten in de omgewoelde aarde.

Loopt ooit nog wel eens verkeerd af. :(

extricationhunk 30-10-2005 19:02

ik zat toen net in het voertuig (extraction2-mercedes viano) toen het gebeurde. Serieuse klapper zenne, de piloot was wel serieus van zijn melk af want hij grabbelde mij vast zodra hij met zijn voeten op de grond stond. De vangrail werd wel grondig gerepareerd want het was op een plaats waar regelmatig fotografen staan.
@ student: kan je die beelden me eens doorsturen, mss sta ik er met m'n lelijke smoel op!


All times are GMT +2. The time now is 00:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.