![]() |
F1 2008: single tyre supplier e.a.
Quote:
|
Restrictions on the ability of the teams to change their aerodynamics during the season
Rev-limited engines Wat een Kl#te regels die 2. |
Michelin trekt zich na 2006 terug uit F1. Werkt Kumo nog aan een F1 band?
|
Quote:
Er zal geen vervanger komen: Quote:
|
het technisch reglement voor 2008 is vandaag gepubliceert:
Quote:
|
Sporting regulations zijn uit sinds vandaag:
http://www.fia.com/resources/documen..._Regs_2008.pdf -motor blijft hetzelfde voor 3 jaar - 20 races per jaar - 10 plaatsen penalty vervalt => vervangen door 15 kilogram ballast - alle dagen parc ferme regels - single tyre supplier => bandendekens worden verboden - verbod op reservewagen |
amaai da zijn weer een pak regels die er bij komen
|
motor blijft dezelfde voor 3 jaar? Tot in hoeverre gaat dat? Want ik kan me moeilijk voorstellen dat er 3 jaar lang absoluut niks aan de motor mag veranderd worden
|
Quote:
Quote:
|
dus aan het begin van het jaar uw huiswerk niet goed hebben gedaan en ni de beste motor hebben is de rest van het jaar aanmodderen?
|
moet ge uw huiswerk maar goed doen
|
Ik lees net op www.sport.be een artikeltje
"FIA wil vlottere inhaalmaneuvers" Mosley zou van plan zijn dat "Boost-systeem" wat nu bv al in de Formula Palmer gebruikt wordt, ook in de F1 te gaan toepassen vanaf 2009. Manman, waar zijn ze daar toch mee bezig? Dat heeft toch niets meer met racen te maken he! Is het omdat de ingrepen van de voorbije jaren er weinig (lees niets) toe geholpen hebben om meer inhaalacties te zien, dat men al naar zulke systemen grijpt? |
in champcars heeft het wel effect
|
Quote:
Het gaat niet om het boostsysteem van Champcar. Het gaat om het " regenerative energy system". Kracht bij het remmen opslaan om dan bj het acceleren terug te gebruiken. Quote:
|
Wat een verrassing:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 20:38. |