![]() |
*** Belgian Motor Show + Casques d’Or - FOTO'S ***
Het voorbije weekend was het de Belgian Motor Show in de Halle de floires aan de oevers van de Maas in Luik. Op zaterdag avond vond er ook de Casques d’Or plaats, BTSpictures.be was uiteraard van de partij... ;)
Een 30 tal foto's (vooral sfeer foto's van de Casques d’Or) zijn te vinden op BTSpictures.be, hieronder alvast enkele theasers: http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow001.jpg De wagen waarmee Montoya de Indianapolis 500 mee heeft gewonnen: http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow008.jpg http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow002.jpg De enige échte Race Touareg van Henrard (dus niet de show car die in Brussel stond): http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow014.jpg De Casques d’Or: Friends 4-ever? http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow018.jpg Julien Schroyen en z'n bonte fan club mee on-stage... http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow028.jpg Dankzij Paddocker JPMontoya haalde Kuppens een Gouden helm binnen in de cat. Media-Communicatie http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow044.jpg Onze toekomst in het WK rally? http://www.renaudkuppens.be/albums/a...torshow067.jpg |
Quote:
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10778 Als "winnaar" is het mss niet mijn plaats om hier op te reageren maar DePaddock is altijd al goed geweest voor een stevige en rechtlijnige en correcte discussie dus bij deze... De nominatie van Bas Leinders een verassing ???? Mijn wenkbrauwen fronsen toch even. Bas Leinders mag dan wel amper races gereden hebben maar hij heeft wel 3 wedstrijden in het FIA GT WK gewonnen (Zhuhai, Dubai & Bahrain) GLPK heeft er welgeteld 2 gewonnen dus zo onlogisch lijkt de nominatie niet... In de categorie "communicatie en website" versloeg de website van Mégane-rijder Renaud Kuppens ondermeer de site van de RACB, die vorig jaar uitgegroeid is tot de meest informatieve website voor alle Belgische autosporters. Het is niet mijn pretentie alszou www.renaudkuppens.be de meest informatieve te zijn in Belgie...Ik heb doorheen het jaar heel veel positieve reacties gekregen van Australie tot VS en Rusland over mijn site...tot nader order zijn het nog altijd professionals die ons genomineerd hebben...en eens de stemming open is dan is het ieder voor zich... Wij hebben onder meer met de wedstrijd die we georganiseerd is trachten mensen te mobiliseren om voor ons te stemmen (wat niet meer dan normaal is) iedere ander team/website/coureur kan hetzelfde doen... Wij doen op ons gebied hetgeen wat we kunnen (en ja dat gebied gaat niet verder dan Vertigo - Mégane Trohpy) toch mag je niet vergeten dat op ons gebied www.renaudkuppens.be als allereerste site in Europa de presentatie video van de Renault Mégane Trophy getoont heeft... En ook nu staat er sedert deze week een video montage van het afgelopen Mégane seizoen op de site.... http://www.renaudkuppens.be/video/Re...sDVDMT2005.wmv aan eenieder om te oordelen wat hij of zij er van vindt en of zoiets het waart is om je stem aan te geven aan een dergelijke site. Je kon inderdaad zo vaak stemmen als je wou...het principe dat elk TV programma tegenwoordig handteert... Vroeger was er een tendens tot meer en meer vakjury and dan weer terug meer belang hechte aan televoting...wat is het meest representatief...er zijn voordelen voor het ene en voor het andere... |
Er zitten toch bepaalde uitslagen tussen waarvan je denkt: Tja, leuk voor die mensen maar dat is het dan ook Zal maar geen namen of teams noemen, voor je het weet sta ik weer op iemand zijn lange tenen.
Verkiezingen zijn altijd een punt van discussie. Ga je voor een vakjury of een publieksjury? In het geval van de Gouden Helmen hebben ze voor geen beide gekozen ;) Welk publiek? Wie is er zo gek om 2.40 E uit te geven aan een SMS bericht? Dat is gewoon een winstpakker voor de organisatie. Op die manier zal het "grote publiek" niet meedoen..........je krijgt een klein select gezelschap van familie, vrienden en fans die stemmen. Bij een vakjury is het overigens ook niet allemaal perfect. Want als je geen vriendjes bent met journalist X of Y krijg je daar ook geen punten van. Een vergelijking maken tussen verschillende coureurs of teams? Werk bijvoorbeeld met een ranking zoals de KNAF dat doet. Of je als het echt wilt weten, laat de kandidaten samen diverse testen afleggen zoals bij de McLaren Autosport Young Driver Award. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. |
Quote:
GLPK won wel algemeen Leinders werd in Zhuhai 13de op 15 finishers (slechts 2 auto's in groep 2) in Dubai 17de op 18 finishers (slechts 1 auto in groep 2) in Bahrain 20ste op 21 finishers (slechts 1 auto in groep 2) Het is toch duidelijk dat deze resultaten nog niet tot aan de tenen reiken van de resultaten van GLPK... Moest ik daar in Zhuhai, Dubai of Bahrain met een geit op de grid gestaan hebben. Ik zou ook op het podium gestaan hebben in groep2... Trouwens waarom kreeg Ickx hem dan niet, zij reed wel nog enkele mooie resultaten bijeen naast deze in groep 2... |
Quote:
Je meent dit toch niet, JPM? Dit kan je toch niet menen? Met alle respect voor Bas, Vanina en Renaud en hun Vertigo, 3 zeges inderdaad in FIA GT, maar laten we wel wezen, 3 zeges in hun klasse, zijnde de uiterst competitieve klasse G2. In Zhuhai waren er 2 auto's in G2 (de Vertigo en een Lotus Exige) en in Dubai en Bahrain was de Vertigo als enige in G2 ingeschreven. Het lijkt me logisch dat je dan als team je strategie wat aanpast en gewoon rijdt om je klasse te "winnen". Straf ook dat de Vertigo in die koersen ook telkens de snelste ronde had van G2. Maar bij een publiek van leken kun je dan natuurlijk wel gaan pronken met "we hebben 3 keer gewonnen in FIA GT en we doen zelfs beter dan GLPK Carsport, want die hebben maar 2 keer gewonnen!" Geloof je nu echt zelf je kronkels? Is het echt niet mogelijk om één keer, één keer uit de rol van Kuppens-fanaticus te stappen en een objectieve kijk te hebben op de dingen? GLPK Carsport heeft "maar" 2 keer gewonnen. Het ging dan wel telkens om de ALGEMENE zege en bovendien werden de GLPK-ers nog 3 keer derde in een "iets" competitievere GT1-klasse met Maserati's, Ferrari's, Saleens, Aston Martins, ... We hebben die Gouden Helmen vergeleken met de Driver of the Year Award van RACB, waar enkel professionele autosportjournalisten hun stem uitbrengen. Het argument dat dat ook niet echt de goeie manier is omdat een rijder wel eens niet goed kan liggen bij journalist X of Y, veeg ik meteen van tafel. Er zijn 2 stemrondes, zoals in het voetbal, en al zou een rijder bij journalist X of Y slecht vallen, dan wordt dat wel gecompenseerd, als hij tenminste goed gepresteerd heeft. Hoe is het mogelijk dat Lefort en Lambert een Helm winnen, als ze bij de RACB van de journalisten niet één stem hebben gekregen? Nul komma nul stemmen dus, zelfs geen stemmen van Waalse journalisten? Hoe is het mogelijk dat Kelly Jamers wint bij de vrouwen, als ze bij de RACB van de journalisten niet één stem heeft gekregen? Nul komma nul stemmen ook, zelfs geen stemmen van Vlaamse journalisten? In dit geval mogen we zelfs toegeven dat Kelly niet slecht ligt bij de journalisten. :) Het spijt me, maar de Gouden Helmen zijn van generlei waarde. Het komt erop neer om zoals bij Idool, Star Academy, Big Brother, Miss België of andere vleesverkiezingen een hoop mensen op te trommelen om zoveel mogelijk te bellen, te sms-en, noem maar op. Uiteraard is dit goeie business voor de TV-zenders, zoals die Gouden Helm ook al jaren goeie business is voor de organisatoren van de Belgian Motorshow. Wat kan het hen een reet schelen wie die Helmen wint, als er maar volop gebeld wordt. Precies daarom zetten ze een competitie op, waarbij het "publiek" mag stemmen. Ze weten ook wel dat de betrokken rijders of teams dan hun achterban gaan optrommelen om te bellen (aan 2,24 euro per oproep). En er zijn dan inderdaad enkele mensen die zoveel belang hechten aan de "Oscar van de Belgische autosport" (mijn god) dat ze de kas van de organisator helpen spijzen. Van generlei waarde dus. Men heeft mij ook al vaak voorgesteld om een dergelijke voting op te zetten. Iets van de "Pitstop.TV-rijder van het jaar". Want "Peter, je kunt daar goed geld mee verdienen, laat ze maar stemmen". Ik weiger dat pertinent, over mijn lijk. Het is echt niet altijd goud dat blinkt. ;) |
Nog gortiger was het in de categorie "motocross". Daar ging de Gouden Helm naar Cédric Melotte, die in 2005 uitkwam in de tweede klasse van het WK motocross, MX2. Hij kon er niet eens het seizoen volmaken wegens een blessure, won geen enkele GP en eindigde pas zevende in dat WK MX2.
En wie moest in Luik buigen voor Melotte? Stefan Everts. In 2005 voor de negende keer wereldkampioen, recordhouder geworden met het aantal GP-zeges, in de prestigieuze verkiezing "Belgisch sportman van het jaar" nipt geklopt door wereldkampioen wielrennen Tom Boonen. Wel, die Everts, "the legend", verloor van Melotte ... @ Mr. Dallara De Belgian Motorshow had plaats in de Halles des Foires. ;) |
@ Peter.Baert & Bart...
Ik weet perfect wat jullie bedoelen en ik geef ook ruiterlijk toe dat wat GLPK gepresteerd heeft van veel hoger niveau dan dat van Vertigo...én ik trok het even wat in het absurde pm gewoon te duiden dat de nominatie van Leinders niet zo onlogisch is...ze is daarom nog niet terecht maar ze is gewoonweg niet onlogisch....Je kan je eerder vragen stellen bij Lefort/Lambert & Greg Franchi dan bij Leinders... Ik heb me natuurlijk ook een paar kronkels gefronst waarom sommige mensen wonnen en andere dan weer niet en ik geef grif toe dat sommige resultaten serieuze vragen doen rijzen... Of ze van generlei waarde zijn...dat is natuurlijk een eeuwige discussie tussen (zoals eerder aangehaald) tussen wat het meest eerlijke is..een persjury of een publieksjury. In alle eerlijkheid kan ik zeggen dat ik slechts éénmaal op m'n eigen gestemd heb. Het idee van de Casque d'or is goed..maar men zou naar een breder forum moeten groeien...de awards zijn nouwelijks bekend en enkel in Wallonie (én Limburg) lijkt het wel als je de resultaten bekijkt...Het zou goed zijn moesten ook vlaamse 'Professionals' hun zeg krijgen in de nominaties...en dat de verkiezing wat gepromoot wordt in Vlaanderen om een breder draagvlak te krijgen... 2,24 € is veel én terecht kan je denken dat je al echt er belang mee moet hebben om te stemmen anderzijds kan je ook voor zo'n bedrag eens goed nadenken op wie je je stem zou willen geven... Het mogen duidelijk zijn dat sedert SMS-verkiezingen bestaan het vaststaan van een correcte uitslag uiterst onzeker is... |
Quote:
Maar ikzelf was bijzonder verbaasd over het artikel op Pitstop. Ik vond het nogal negatief overkomen. Zo van de 'Gouden Helmen zijn uitgedeeld, maar ze stellen eigenlijk weinig voor'. Tuurlijk...de winnaars kloppen niet (altijd). Maar dat zal zeker ook met het Franstalige karakter hebben te maken. Want dit jaar werd de show alleen in het Frans gepresenteerd. (Het deel dat ik heb gezien). Terwijl vorig jaar de show in het Frans én Nederlands werd gepresenteerd. En over het stemmen. Ik vond het ook zeer prijzig. En heb er daarom ook niet aan meegedaan. Stemmen via SMS en/of bellen, zonder restricties, dan krijg je inderdaad dingen zoals Peter Baert heeft beschreven. Ja over de "waarde" van de Gouden Helm kan ik weinig zeggen. Maar het zegt waarschijnlijk toch wel iets. Want op de truck van GLPK heeft namelijk wel gestaan "Winnaar van de Casques d'Or". :-) |
Quote:
Casques d'Or, het staat leuk in een press release of op een of andere sticker. De kenners en liefhebbers zullen deze SMS-prijs wel op de juiste waarde kunnen inschatten. ;) |
Yvonne,
We hebben een objectieve vergelijking gemaakt met RACB Driver of the Year, de enige echte referentie, en de Gouden Helmen. We hebben de resultaten van sommige laureaten vergeleken met de resultaten van genomineerden, die verrassend geklopt werden. Bij het maken van die vergelijkingen kom je tot verrassende winnaars als Lefort-Lambert, Longin, Jamers, Melotte, ... In het artikel op www.pitstop.tv is nergens vermeld dat de Gouden Helmen niks voorstellen. Blijkbaar hebben we als enigen van de autosportjournalisten die verkiezing eens kritisch bekeken en uitgelegd hoe er gestemd wordt en dan vergelijkingen gemaakt. En de conclusie laat ik aan de lezer. Het probleem is dat deze Luikse onzin naar zowat alle media is gestuurd en dat die onzin dan ook nog gepubliceerd wordt en verkocht wordt als "de oscars van de Belgische autosport" (:no:). Dat TV-zenders of andere media diezelfde geldmachine gebruiken om allerei referenda te organiseren, is geen excuus. Dat de Gouden Helm "de meest gegeerde trofee is voor de Belgische autosporters", zoals de organistor pocht op zijn website, is je reinste prietpraat. De Gouden Helm vormt een belangrijk deel van de omzet van de Belgian Motorshow. Als ik de organisator was, zou ik voor 2006 nog wat categorieën bijmaken. Nog meer kassa! ;) |
@ Peter
Allemaal waar wat je schrijft. Maar als wij dan een boek uitbrengen van 608 pagina's over alles wat de Vlaamse EN Waalse autosport betreft dan weiger je als enige pertinent om dat te laten verschijnen. Sta me toe toch even te melden dat als ik (dagelijks trouwens) Pitstop TV lees ( met veel plezier trouwens want niveau ligt hoog) dat ik moet vaststellen dat enkelen steeds in The Picture staan. Voor mezelf kan ik enkel zeggen: wat heeft het ene boek meer dan het andere. Is de ene een vriend en gun je het de andere niet, of zijn er andere zaken? Je commentaar is terecht, maar of die RACB awards nu zo objectief zijn??? De (professionele autosportjournlisten), hoeveel het er mogen zijn brengen een stem uit. Is het niet zo dat deze mensen ook de persartikels schrijven voor de piloten en daar voor vergoed worden. Is het dan zo abnormaal dat deze hun stem geven aan diegene die hem of haar vergoed? Ik denk van niet, en dan heb je weer geen objectieve uitslagen. Idem bij ons in Truck- Bus- en Van of the year. Ga jij je grootste klant ( adverteerder) geen stem geven, wetende dat als er kleine wint er commercieel toch niets terugvloeit? Wij hadden 1 stem in truck- Bus en Van of the year en wij hebben ons wijselijk uit de jury teruggetrokken. Reden: 1 gelukkige en 3456 ongelukkige mensen. |
Een korte reactie, Dries.
Ook de communiqué's van Lefort-Lambert worden geschreven door autosportjournalisten. Toch hebben die 2 blijkbaar van die journalist(en) geen enkele stem gekregen bij de RACB ... En wat de rest van je repliek betreft, daar reageer ik hier niet op. Tenzij je echt een discussie wil "en plein forum" ... |
ik ken een heel eenvoudig voorstel... Geen awards meer... jihaaaaaaaaaa
enkel uitslagen, facts... :worship: nog thans het referendum hier dat eerder over de mmoiste auto gehouden werd vind ik wel leuk... Mark heb je daar geen award voor??? |
Quote:
Je kan ook eens bellen, een mailtje sturen, de discussie op jouw forum uitvechten, eens langskomen (ik heb je trouwens al eens uitgenodigd). Mij wetende heb ik nog nooit persoonlijke aanvaringen gehad met jou. Net zoals bij Racingworld.be als Autosport.be heb ik ook jou trouwens ook de mogelijkheid gegeven om GRATIS een pagina te krijgen in het BMR boek in ruil voor wat aandacht op je trouwens nog altijd perfecte website. Blijkbaar heb je meer dan voldoende lezers dat enige gratis reclame je niets meer doet. Wij hebben niet de pretentie om te zeggen dat we geen reclame kunnen gebruiken, alle hulp is meer dan welkom. Ik zou trouwens niet weten waarom ik me door eender wie in de hoek moet laten drummen Peter - David tegen Goliath (wie is wie? :)) Ik kruip maar al te graag in de rol van David. Enige communicatie tussen ons beiden zou al veel kunnen opklaren. Mvg Dries |
Sorry als ik mij even hier moei, maar wil toch effe dit kwijt.
@ dries, sorry jongen , maar wat jij nu aan het klagen zijt, je zelf juist hetzelfde met de mensen doet hoor, kijk gewoon es effe naar jezelf. @ peter, over de awards heb je gelijk punt. Sportieve groeten European Formula Racing. |
All times are GMT +2. The time now is 07:07. |