De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Media Corner (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   TB8 en Mark in een discussie over de berichten op racexpress.nl (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12607)

TB8 12-03-2006 13:04

Ik heb 'weer eens' een fout gemaakt zie ik. Bedankt voor de tip he Mark ;)

SBS6 staat er bij... Kan je het wel ontvangen? Of ben je een Nederlander?

Ik weet trouwens niet wat je met je laatste zin bedoelde. Dat als Albers slecht gaat dat ik, of iemand anders, 'm de grond in moet stampen?

Mark 12-03-2006 17:14

Quote:

Originally Posted by TB8
Ik heb 'weer eens' een fout gemaakt zie ik. Bedankt voor de tip he Mark ;)

SBS6 staat er bij... Kan je het wel ontvangen? Of ben je een Nederlander?

Ik weet trouwens niet wat je met je laatste zin bedoelde. Dat als Albers slecht gaat dat ik, of iemand anders, 'm de grond in moet stampen?

Ben een trouwe onderdaan van Tante Trix ;) en in de gelukkige omstandigheid dat ik meer Belgen en Duitsers als buren heb dan Nederlanders :) SBS6, of moeten we SMS6 zeggen, kan ik ontvangen.

Wat betreft Albers, dat was niet persoonlijk bedoeld............maar de sites die klakkeloos de persberichten van Albers en Friends online zetten zonder een (gezond)kritische kanttekening kunnen op een eervolle vermelding rekenen in deze thread :D

TB8 12-03-2006 19:56

Quote:

Originally Posted by Mark
Ben een trouwe onderdaan van Tante Trix ;) en in de gelukkige omstandigheid dat ik meer Belgen en Duitsers als buren heb dan Nederlanders :) SBS6, of moeten we SMS6 zeggen, kan ik ontvangen.

Wat betreft Albers, dat was niet persoonlijk bedoeld............maar de sites die klakkeloos de persberichten van Albers en Friends online zetten zonder een (gezond)kritische kanttekening kunnen op een eervolle vermelding rekenen in deze thread :D

Ok, dan zit het wel goed. Er zijn namelijk diverse mensen die er een sport van maken om zo diep mogelijk iemand af te kraken als het niet goed gaat. Daar doe ik dus niet aan mee. Beetje kortzichtig...

Nog wat anders: ik ben het met het standpunt van Peter Baert eens dat er altijd een reactie kan en mag komen van degene die iets geschreven heeft / verantwoordelijk is. Zeker als er iets verkeerd begrepen wordt, is het wel leuk om te reageren... Lijkt mij!

Zolang er geen ruzies ontstaan.

TB8 12-03-2006 21:59

Quote:

Wat betreft de oorsprong van deze thread. In de afgelopen 3 jaar hebben we heel wat nieuwssites zien onstaan. In deze wildgroei is af en toe een amateur te ontdekken die goed bezig is. Echter de hoeveelheid brandhout is niet te tellen. Massa's mensen die denken dat het klakkeloos publiceren van persberichten een vorm van nieuwsverschaffing is. Helaas moet ik constateren dat enkele echte ;) sites zich ook steeds meer schuldig maken aan de heersende "quote-cultuur". De inleiding en afsluiting tikken ze dan nog zelf in.

Als echte liefhebber heb ik daar geen behoefte aan. Ik lees graag de echte "waarheid" en niet een gekleurde vorm daarvan door de ogen van een coureur, organisator,team of sponsor.

We mogen dergelijke zaken toch wereldkundig maken?

Als ik nog even mag reageren; de ontwikkeling die je beschrijft is metname te wijten aan hetgeen dat men (de websites) vaak te kampen hebben met een personeels/vrijwilligers tekort. De toename van het aantal autosport gerelateerde websites en het toenemende aantal geplaatste nieuwsberichten, zorgt er voor dat ieder ander in de markt ook meer nieuws 'moet' plaatsen; om bij te blijven.

Misschien geen goede ontwikkeling, maar als nieuwsberichten van bepaalde teams of coureurs er goed uit zien; waarom dan niet plaatsen? Juist in een periode waarin iedereen elkaar voor probeert te blijven is dit geen schande, denk ik.

"Echte waarheid", ik denk dat je je als 'echte' website neutraal en objectief op moet stellen en dat er een forum moet bestaan waar 'al het subjectieve' geplaatst kan worden. Stel dat ik van een bepaalde incident de 'rake en echte waarheid' zou plaatsen, dan zou ik gegarandeerd mensen op m'n dak krijgen!!!

Mark 12-03-2006 22:33

Quote:

Originally Posted by TB8
Als ik nog even mag reageren; de ontwikkeling die je beschrijft is metname te wijten aan hetgeen dat men (de websites) vaak te kampen hebben met een personeels/vrijwilligers tekort. De toename van het aantal autosport gerelateerde websites en het toenemende aantal geplaatste nieuwsberichten, zorgt er voor dat ieder ander in de markt ook meer nieuws 'moet' plaatsen; om bij te blijven.

Misschien geen goede ontwikkeling, maar als nieuwsberichten van bepaalde teams of coureurs er goed uit zien; waarom dan niet plaatsen? Juist in een periode waarin iedereen elkaar voor probeert te blijven is dit geen schande, denk ik.

"Echte waarheid", ik denk dat je je als 'echte' website neutraal en objectief op moet stellen en dat er een forum moet bestaan waar 'al het subjectieve' geplaatst kan worden. Stel dat ik van een bepaalde incident de 'rake en echte waarheid' zou plaatsen, dan zou ik gegarandeerd mensen op m'n dak krijgen!!!

@TB8,

Je leeftijd en achtergrond ken ik niet maar het bovenstaande verwoord perfekt waarom jullie allemaal op elkaar lijken. Iedereen wil iets voorstellen maar daar is bij mij persoonlijk simpelweg geen behoefte aan. Kwaliteit en geen kwantiteit! Waarom moeten 347 sites hetzelfde persbericht plaatsen? Daar schiet ik als autosportliefhebber niks mee op.

Waarom zouden sites geen eigen gezicht mogen hebben? Weleens gekeken naar de kranten? Ben je Rotterdammer dan lees je het AD, Amsterdammers lezen het Parool, elitair volk leest het NRC en de mensen van de camping de Telegraaf. Ze publiceren morgen allemaal hetzelfde nieuws over de verdachte dood van Milosevic, maar wel in hun eigen kleur ;)

Een bericht van een coureur is altijd positief gekleurd. Ik moet de eerste coureur nog tegenkomen die toegeeft dat zijn laatste race een baggerprestatie was. Ook die mensen hebben weleens een off-day..........maar toegeven doen ze het niet. Hun goed recht, maar mag de (zelfbenoemde) media daar dan een kanttekening bij plaatsen?

Wat betreft tekort aan medewerkers? Kijk eens in de eigen keuken ;) Ooit was er autosportinside............een fusie met kartexpress. Gevolg? Racexpress. Even later zien we een afsplitsing in de vorm van autosportnews.nl . Op F1-gebied is het nog veel erger overigens.

TB8 13-03-2006 11:56

Quote:

@TB8,

Je leeftijd en achtergrond ken ik niet maar het bovenstaande verwoord perfekt waarom jullie allemaal op elkaar lijken. Iedereen wil iets voorstellen maar daar is bij mij persoonlijk simpelweg geen behoefte aan. Kwaliteit en geen kwantiteit! Waarom moeten 347 sites hetzelfde persbericht plaatsen? Daar schiet ik als autosportliefhebber niks mee op.

Waarom zouden sites geen eigen gezicht mogen hebben? Weleens gekeken naar de kranten? Ben je Rotterdammer dan lees je het AD, Amsterdammers lezen het Parool, elitair volk leest het NRC en de mensen van de camping de Telegraaf. Ze publiceren morgen allemaal hetzelfde nieuws over de verdachte dood van Milosevic, maar wel in hun eigen kleur ;)

Je weet volgens mij al best veel van me, maar om het beeld compleet te maken even een stukje geschiedenis :) Ik had in februari 2004 AutosportInside.nl opgestart omdat er géén enkele Nederlandse autosportnieuws website was dat meer plaatste dan enkel een race verslagje en een bericht dat iemand van team verhuisde etc. Ik had een concept ontwikkeld waarbij coureurs zelf hun eigen zegje konden doen: de race in zijn of haar ogen. Verder kwam ik er al snel genoeg achter dat de Nederlandse autosportsites van toen slechts een kleine fractie van het totale nieuwsaanbod ten toon stelde. Meer nieuws en ‘inside-views’… Sowieso een eigen gezicht, want niemand had dat. Een jaar later begonnen de gesprekken met het voormalige ‘kartxpress’ en met succes. Met de Marlboro Masters (12 juni 2005) stond RaceXpress online. Zelfde soort concept, maar dan een stuk groter.

Waarom ‘al’ die persberichten plaatsen? Eerst was er niemand in Nederland die dat deed, tot RaceXpress online kwam. Dus als ik dat nu niet meer zou doen dan verliezen we bezoekers, omdat andere websites nu (opeens) wél meer plaatsen. Persberichten aanpassen? Uiteraard worden alle binnenkomende berichten op juistheid en spelling gecontroleerd en wordt er iets veranderd wanneer dat nodig is. Vooral tijdens en na race-weekenden komen er vele berichten bij ons binnen. Wij hebben simpelweg de mankracht niet om elk bericht aan te passen (er wordt tevens al geselecteerd). En weg laten is dus geen optie… (ik wil wel benadrukken dat de website bij lange na niet bestaat uit enkel persberichten)

Ik snap je punt goed, maar als website zijnde is het moeilijk om je eigen kritische verhaal te verwerken. Het zou misschien wel zo moeten zijn, zoals TV en de kranten dat doen, maar voor websites is dit simpelweg niet haalbaar. Als je ook maar 1 noot verkeerd schrijft krijg je mensen over je heen. Een voorbeeld: Er was eens een keer dat ik iets plaatste waarbij ik tussen de regels door per ongeluk iemand een beetje beledigde. Het resultaat: een relletje tussen twee coureurs en de teameigenaar. Om dat te voorkomen wordt er met verstand berichten geplaatst.

Quote:

Een bericht van een coureur is altijd positief gekleurd. Ik moet de eerste coureur nog tegenkomen die toegeeft dat zijn laatste race een baggerprestatie was. Ook die mensen hebben weleens een off-day..........maar toegeven doen ze het niet. Hun goed recht, maar mag de (zelfbenoemde) media daar dan een kanttekening bij plaatsen?

Natuurlijk zijn berichten van teams en coureurs positief gekleurd. Dat zou ik ook doen! Van mij mag iedere website totaal de persberichten veranderen en keiharde waarheid plaatsen: ik garandeer je dat je moeilijkheden krijgt als je dat doet en dan zullen er steeds minder mensen zijn die nog iets met je te maken willen hebben. Gewoon schijt hebben aan alles? Dat is dus ook een instelling, maar ver zul je er niet mee komen. Het klinkt misschien erg saai, maar ik ga op safe: daar kom ik het verste mee.

Quote:

Wat betreft tekort aan medewerkers? Kijk eens in de eigen keuken ;) Ooit was er autosportinside............een fusie met kartexpress. Gevolg? Racexpress. Even later zien we een afsplitsing in de vorm van autosportnews.nl . Op F1-gebied is het nog veel erger overigens.

Het klinkt ontzettend makkelijk: ‘even een paar mensen er bij’. Maar uit de praktijk blijkt dat het vinden van mensen het moeilijkste is waar een website mee te maken krijgt. Immers omdat wij niet het budget hebben om mensen te betalen. (Uiteraard zijn er altijd leuke dingen waarvan men van kan profiteren, maar keiharde euro’s levert het dus niet op).

Dankzij de fusie van autosportinside en kartxpress waren wij in 1 klap een zeer grote speler geworden. Een goede zet dus! F1 sites is trouwens een ander verhaal: er komen een paar sites met nieuws, de rest neemt het allemaal over! Zo zijn wij, racexpress, in ieder geval niet. Alle info ontvangen wij (mondeling of op papier).

Ik hoop dat ik bij deze 'mijn' situatie duidelijk uit heb kunnen leggen.

Mark 13-03-2006 23:24

Quote:

Originally Posted by TB8
Je weet volgens mij al best veel van me

Eng he :) Google en andere sites verrichten wonderen op dat gebied. Als je naam eenmaal op internet staat is die niet 1,2,3 verwijderd ;)

Echter de vraag is of je elk persbericht moet plaatsen, Tim.........wat is de nieuwswaarde van dit bericht? http://www.racexpress.be/index.php?nav=Nieuws&nid=2493

0 komma 0, het zal me eerlijk gezegd aan mijn r*** roesten in welke wagen een coureur naar het circuit komt. Als ik de titel lees denk ik dat het veel geplaagde CP Zandvoort weer een deelnemer heeft gevonden voor de BMW 1 cup..............blijkt het om toekomstig afgeragde leasebak te gaan. Wat heb ik als liefhebber aan dergelijke berichten? Niks. Of heb je 500 Euro gepakt om die prietpraat online te zetten? Als dat zo is heb je groot gelijk om zoiets online te zetten. Gratis sites kosten nu eenmaal geld ;)

TB8 14-03-2006 09:46

Quote:

Eng he :) Google en andere sites verrichten wonderen op dat gebied. Als je naam eenmaal op internet staat is die niet 1,2,3 verwijderd ;)

Echter de vraag is of je elk persbericht moet plaatsen, Tim.........wat is de nieuwswaarde van dit bericht? http://www.racexpress.be/index.php?nav=Nieuws&nid=2493

0 komma 0, het zal me eerlijk gezegd aan mijn r*** roesten in welke wagen een coureur naar het circuit komt. Als ik de titel lees denk ik dat het veel geplaagde CP Zandvoort weer een deelnemer heeft gevonden voor de BMW 1 cup..............blijkt het om toekomstig afgeragde leasebak te gaan. Wat heb ik als liefhebber aan dergelijke berichten? Niks. Of heb je 500 Euro gepakt om die prietpraat online te zetten? Als dat zo is heb je groot gelijk om zoiets online te zetten. Gratis sites kosten nu eenmaal geld ;)

Een nieuwe persoonlijke sponsor betekent vaak meer dan alleen zo'n auto. Hoe alles precies zit weet ik niet, want ik heb Nick daar nog niet over gesproken. Wel ben ik erg blij voor hem.

Verder zie ik op RaceXpress geen nieuwsberichten met weinig waarde... Maar goed, daar ging de discussie niet over!

Mark 14-03-2006 21:08

Quote:

Originally Posted by TB8
Een nieuwe persoonlijke sponsor betekent vaak meer dan alleen zo'n auto. Hoe alles precies zit weet ik niet, want ik heb Nick daar nog niet over gesproken.

Volgens jou eigen woorden is het bericht dus onvolledig. Want het echte nieuws lezen we niet. Welk deal? Hoe groot zijn de Renova stickers op de wagen van Nick? Dat lezen we niet.........

Het enige wat we nu lezen is non-nieuws over het ter beschikking stellen van een leasewagen. Voor mij dus een bericht zonder nieuwswaarde.

Nog zo eentje die niet past in het rijtje nieuwsberichten: http://www.racexpress.be/index.php?nav=Nieuws&nid=2430 Dat je de sponsors wilt plezieren is je goed recht. De schoorsteen moet toch blijven roken ;) Zoiets kun je op een veel mooiere manier aanpakken ;)

TB8 14-03-2006 23:03

Het is erg moeilijk om voldoende budget bijeen te krijgen om bijvoorbeeld de website en de nodige promotie te betalen. Onze trouwe sponsors worden bijvoorbeeld enigzins bedankt via zo'n berichtje. Op die manier is het ook gemakkelijker om potentiële klanten binnen te halen. (is ook de gedachte)

Aan welke mooiere manieren denk jij aan?

Mark 15-03-2006 23:08

Quote:

Originally Posted by TB8
Aan welke mooiere manieren denk jij aan?

Ja, er zijn toch echt van die dingen die jezelf moet uitzoeken ;)

Wat betreft "Nederlandstalige persberichten-sites", waarom kom ik dat probleem niet tegen bij jullie Duitstalige collega's? Die gasten tikken wel alles zelf in ;) Cultuurverschil?

TB8 16-03-2006 11:02

Omdat je zei: "Zoiets kun je op een veel mooiere manier aanpakken" werd ik wel nieuwsgierig. Veel mogelijkheden zijn er niet! Dus eventuele nieuwe ideetjes zijn altijd welkom...

"Nederlandstalige persberichten-sites", tja, iedereen maakt zich inmiddels 'schuldig' aan deze 'misdaad'. Ik wil wel benadrukken dat wij veel berichten ook zelf schrijven.

Ik ken de Duitse sites niet goed, dus ik kan daar weinig over zeggen (ik weet niet hoe de concurrentie aldaar in elkaar zit en welke druk er is). Wat ik wel kan doen is een compliment maken richting verschillende mensen die persberichten schrijven. Deze zijn vaak zo goed, compleet en leuk om te lezen; dat het zonde zou zijn als wij die helemaal om moeten bouwen/veranderen etc.

Nogmaals; wij hebben niet de mankracht om elk bericht om te bouwen/veranderen enzovoort. Om te stoppen met het plaatsen van 'voor-getypte' berichten zou een daling betekenen van de kijkcijfers. Dit omdat immers iedere autosport nieuws site in Nederland persberichten plaatst, en men inmiddels gewend is dat RaceXpress meer nieuws aanbied dan welke andere Nederlandse autosport site ook.

All times are GMT +2. The time now is 20:04.