De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Welk(e) team(s) durft (of durven) een loopje te nemen met de regels?... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12616)

Mark 11-03-2006 21:03

Welk(e) team(s) durft (of durven) een loopje te nemen met de regels?...
 
Quote:

Originally Posted by gwyllion
Regen in de woestijn ;)

Wat te denken van Monaco, inhalen kan daar bijna niet. Tankje vol en vanaf P11 iedereen voor je naar binnen zien gaan voor een pitstop. ;)

Tja, dan het vleugeltje van Ferrari, we zijn weer vertrokken voor debat tussen de Ferrari fans en de niet-Ferrari fans :D "Flexing wings" is al enkele jaren verboden door de FIA. Daarvoor zijn destijds aparte testen en controles ontwikkeld. Nadeel is dat testen plaatsvinden als de wagen stilstaat.

Een vleugel(element) mag een x-aantal millimeters doorbuigen onder een bepaalde statische belasting. Daar voldoet die Ferrari-velugel op dit moment perfekt aan........echter in een rijdende toestand buigt die vleugel verder door dan het vooraf vastgestelde aantal millimeters.

Quote:

The major bone of contention relates to the belief that the rear wings of some teams have been designed to only just pass the FIA tests and could flex elsewhere in areas that are not tested.

This would in theory make the rear wings fully compliant with the regulations as they are written, even if they are against them in spirit.

www.autosport.com
Wat hebben we toch maar een ruzie-achtige start van het seizoen tussen de diverse teams.

Als Bernie Ecclestone ook nog eens groot aandeelhouder bij Ferrari gaat worden dan zijn we helemaal vertrokken voor een gebed zonder einde ;)

Mark 15-03-2006 23:29

Een van de mensen die in dat bewuste stukje op autosport.com ligt te krakelen dat Ferrai aan het valspelen is, is Pat Symmonds van Renault.

Quote:

Die FIA will sich nicht nur die Flügel bei Ferrari noch einmal genauer anschauen. Chef-Kommissar Charlie Whiting hat auch Renault im Visier. Bei Ferrari droht eine Nachbesserung des hinteren Leitwerkes.

http://www.auto-motor-und-sport.de/s...cht.106410.htm
Leuk stukje met meer info en foto's. We zijn nog geen twee GP's ver en we hebben al menige rel te pakken in het F1 seizoen 2006 :)

smiley 16-03-2006 14:39

hhm ik vind het zielig van renault, vorig jaar toen ferrari zwak was kon het hun geen bal schelen wat ze deden.. maar nu dat ze ineens zien dat ze bijna om de oren gereden worden door de rooie gaan ze beginnen muggenziften..
als de vleugel voldoet aan het regelement kunnen ze nix beginnen, dit jaar toch al niet meer! meschien zelf eentje maken..

marcel 16-03-2006 14:58

rond de oren gereden?

naar mijn weten is er nog maar 1 GP geweest, en heeft Renault die gewonnen...

smiley 16-03-2006 16:53

ik zeg 'maar nu dat ze ineens zien dat ze bijna om de oren gereden worden'
in de race was het maar nipt en de uitslag van de quali kennen we..

@ mark: het begint al, het debat tussen de Ferrari fans en de niet-Ferrari fans ;)

Savi 16-03-2006 17:15

Geen nood, Renault zal wel zwijgen vanaf volgende GP. Ferrari heeft daar dat testvoordeel niet en zal strijden voor P5 ongeveer.

marcel 16-03-2006 17:27

Quote:

Originally Posted by smiley
ik zeg 'maar nu dat ze ineens zien dat ze bijna om de oren gereden worden'
in de race was het maar nipt en de uitslag van de quali kennen we..

@ mark: het begint al, het debat tussen de Ferrari fans en de niet-Ferrari fans ;)

in de Quali's werden de 2 snelste rondjes gereden door een Renault ;)
enkel in sessie 3 (met volle tanks) was Shuey de snelste

The Interceptor 16-03-2006 19:42

De tijden in die twee quali's maken dan ook niets uit he, gewoon bij de snelste 10 tijden is het doel. Die toppers hoeven daarvoor niet eens het volle risico te nemen.

senna's kingdom 17-03-2006 19:33

Die kwalificatie's zijn net wel belangrijk om door te gaan naar de volgende.
Ze rijden dan bijna zonder benzine omdat de teams die naar de laatste kwalificatie gaan een bepaalde hoeveelheid benzine hebben.
De andere teams kunnen tanken zoveel ze willen en kunnen hun strategie van dan af bepalen.
Dus kan je duidelijk zien wie de snelste is.En dat was renault.

Mark 19-03-2006 15:53

Ferrari staat wederom onder verdenking van de andere teams:

Quote:

De voorvleugel op de Ferrari's beweegt. Dat hebben TV-beelden duidelijk aangetoond tijdens het GP-weekend in Maleisië. De vraag is nu of het bewegen van de vleugel al dan niet binnen de normen valt.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11115

gwyllion 19-03-2006 16:47

Dat de voorvleugel beweegt was inderdaad overduidelijk te zien. Ik dacht de eerste verdenkingen over de achtervleugel van Ferrari gingen.

Ferrari heeft gegarandeerd al een oplossing voor Australie klaar. Gewoon proberen met die beweegbare voorvleugel; na 2 GPs komen er klachten, maar ondertussen hebben ze hiermee kostbare WK puntjes gesprokkeld ;)

Lambo 19-03-2006 17:08

tja, inderdaad, de voorvleugel bewoog... Maar hij bewoog veel minder dan de zijspiegels van de Renaults of die van Montoya (die zelfs ging gaan vliegen). Zijn dat dan naar de letter van de wet ook geen bewegende onderdelen?

Ik vrees dat we op die manier in een oeverloze discussie terecht komen

smiley 20-03-2006 20:05

hhm er staat ondertussen heel wat over de vleugel van ferrari op het net..
we beginnen bij f1racing.nl daar staat dat Ferrari-teambaas Jean Todt niet wakker ligt van al het rumoer om zijn vleugels. verder in het bericht staat:
Quote:

Ross Brawn heeft met de FIA gepraat. "Zij hebben geen problemen met onze auto. Als de FIA vindt dat we iets moeten aanpassen, dan doen we dat."
maar op crash.net hebben ze bij ferrari al blijkbaar beslist dat ze nieuwe vleugels brengen voor melbourne,daar staat:
Quote:

Ferrari has agreed to bring modified front and rear wings to the Australian Grand Prix after a bust-up with rival teams on Sunday morning in Malaysia.
nog iets opvallend is te lezen in het artikel over de vleugels op pitstop.tv
in de brief stond:
Quote:

"De ondergetekende teams melden bij middel van dit document formeel aan de Stewards van de meeting dat ze van plan zijn te protesteren tegen wagen nr. 5, bestuurd door M. Schumacher van de Scuderia Ferrari Marlboro Team, bij deelname aan de Petronas Grand Prix van Maleisië op de Sepang-omloop op de 19de maart 2006, tenzij maatregelen worden getroffen vóór de race."
dus van de 8 teams wat problemen hebben met de vleugels hebben alleen maar problemen met de vleugels op de ferrari van schumacher :crazy:
massa maakt de andere teams blijkbaar niet veel uit dan.. :confused:

ik blijf het maar stom vinden.. als de ferrari door de fia keuring voor de wagens geraakt dan is er nix illigaal aan..
in het regelement staat toch dat een bepaalt aëro-element bij een last van 500N maximaal 5 mm. mag doorbuigen, maar wie weet hoe groot de kracht is wat op de vleugels uitwerkt tijdens het rijden van de wagen..

moest het zijn dat de vleugels nu toch vervangen worden, hoop ik dat het de ferrari nog beter maakt zodat de andere teams gaan denken van waarom zijn we over die vleugels begonnen..

Mark 21-03-2006 01:10

Quote:

Originally Posted by smiley
als de ferrari door de fia keuring voor de wagens geraakt dan is er nix illigaal aan.. ..

Ja en nee, het is wederom een geval van: ''Het is in orde qua reglement maar niet in de geest van het reglement" Dat zal altijd discussie opleveren.

Opvallend dat Red Bull en Torro Rosso het document over een mogelijke aanklacht tegen Ferrari niet ondertekend hebben ;)

gwyllion 21-03-2006 12:36

3 teams moeten hun flexibele vleugel blijkbaar veranderen in Melbourne: Ferrari (voor), McLaren en BMW (achter).

bron: pitstop.tv


All times are GMT +2. The time now is 13:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.