![]() |
GT1's in ALMS???
Hoe zit het nu juist met de GT1's in de ALMS serie?
Corvette zet al zeker zijn 2 C6-r's in voor volledig seizoen. Team Goh/Still Corse zou hun Maserati MC12 mischien inzetten, dit doordat hun testen in de SUPER GT zwaar tegenvielen. Ze waren namelijk vééle seconden trager als de Topwagens in GT500. Ademco zou hun Saleen S7R inzetten tijdens Petit Lemans en Lemans24H. Rijden Konrad Motorsport of Aston Martin ook het volledige seizoen ALMS of word het een magere GT1 klasse in het ALMS |
ALMS is gewoon een mager beestje. alleen GT2 heeft nog een redelijk aantal deelnemers
|
Wel zeer kwalitatief deelnemersveld: in LMP1 2 Audis vs 2 Dyson Lolas, in LMP2 2 Porsches vs Intersport Lola (later dit jaar trouwens ook een Radical) en natuurlijk in GT2 de strijd tussen Porsche, Panoz en Ferrari.
GT1 wordt inderdaad de laatste jaren volledig gedomineerd door Corvette en veel beterschap lijkt er niet op komst. Er wordt aangenomen dat Aston Martin toch geen volledig seizoen zal doen. En de Konrard Saleens zijn verouderd materiaal, als ze al een volledig seizoen zouden mee doen. |
Quote:
|
Oreca is nog maar voor 5% klaar met de Saleen om te bouwen van een sprint naar endurance bolide.
|
Quote:
de testen die ze hebben meegedaan waren toch al tamelijk goed zou ik zeggen... |
Quote:
|
Het is Acemo, niet Ademco
|
Quote:
Hugues de Chaunac geeft volgende voorbeelden: startmotor vervangen duurt 20 a 25 minuten en diffusor bijna 3 uur. Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
IMSA past hun technisch reglement aan om zo sommige wagens terug competiever te maken.
Zo word het minimum gewicht voor de Saleen S7R teruggebracht tot 1100kg net zoals de Aston Martin DBR9 (deze zal hiermee 25kg lichter wegen als toen ze in 12uren Sebring reden). De restrictoren mogen zo te zien ook terug wat groter. Zou dit volstaan om de Konrad saleens een volledig seizoen ALMS te doen laten rijden? De Porsche 996 GT3-RSR krijgt het ook iets beter net zoals de Lola's in LMP1. Dit om beter tegen de zware concurentie in GT2 en tegen de Audi's te kunnen strijden. Bron: http://www.infoscourse.org/article.p...=1929&&thold=0 Nieuwigheden in het IMSA reglement te vinden op: http://www.imsaracing.net/2006/competitors/cb06-05.pdf |
De extra 25 kg die ACO voorzien heeft voor airco wordt door IMSA grotendeels terug gebracht ;) Enkel de dominante fabrieksteam (Audi R10, Porsche RS Spyder en Corvette) dienen dit wel te respecteren.
|
Konrad gaat terug meerijden in ALMS met minstens 1 Saleen.
Piloten: Paolo Ruberti en Tom Weickardt. Tweede Saleen is nog onbemand maar kan nog altijd in actie komen. Maar de strijd zal wel hoofdzakelijk tussen de officiele AM's en Vette's gaan zoals gewoonlijk... http://www.americanlemans.com/Events...%20Entries.pdf |
All times are GMT +2. The time now is 12:47. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.