De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2006, gaat het toch nog spannend worden? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13003)

Mark 07-05-2006 23:21

Belcar 2006, gaat het toch nog spannend worden?
 
Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!

Quote:

Vanaf de bekendmaking van het reglement is er dan ook meteen bij verkondigd dat 2006 een jaar van permanente evaluatie zou worden, een seizoen waarin bijsturing mogelijk en waarschijnlijk was, opdat niet enkel de toekomst voor spektakel zou zorgen, maar ook het seizoen 2006 zelf al een succes kan worden.

http://www.belcar.com/mgvd/dub/off%20mededeling%201.pdf
Azijnpissers, fans, liefhebbers en deelnemers worden op hun wenken bediend ;)

C.R.T 07-05-2006 23:40

Wat was het minimum gewicht ervoor van de C5-R?
Hoeveel komt er in totaal bij?

Viper GTS-R*** 08-05-2006 00:16

Quote:

Originally Posted by C.R.T
Wat was het minimum gewicht ervoor van de C5-R?
Hoeveel komt er in totaal bij?

+ 30kg als ik me niet vergis, met dan nog eens 30kg ballast voor die van GLPK door hun winst in Spa en + 20kg voor SRT.

marcel 08-05-2006 00:33

correctie: winst is 40kg, 2de is 30kg, en 3de is 20kg

Viper GTS-R*** 08-05-2006 00:51

Quote:

Originally Posted by marcel
correctie: winst is 40kg, 2de is 30kg, en 3de is 20kg

THX Marcel, dus de GLPK zal in Zolder met 70kg (wijzinging reglement +30kg + 40kg ballest van de overwinning Spa) meer starten dan in Spa. Dit zou toch wel iets moeten kunne geven in prestaties tegenover derest van het veld??
SRT dus met zo'n 60 kg extra gewicht tegenover Spa. We zullen het volgende week-end wel teweten komen;)
Nu de Porsches met grotere restrictoren mogen rijden, hebben zij dan terug het vermogen van vorig jaar of is dat maar gedeeltelijk?

wilmai 08-05-2006 08:30

Zoals weinigen reeds voorspelden, is het nu toch gebeurd een aanpassing aan het reglement welke de spankracht en de uitstraling van de Media Group Van Dijck Belcar Original ten goede zal komen.

Maar het verschil op een circuit als Zolder zal nu zeker minder zijn. Laten we eens afwachten wat dat gaat geven. Ik hoop dat iedereen er zich mee kan verzoenen.

Op naar een spannende wedstrijd op 21 en 22/05/2006 en met zijn allen er heen ook al is er minder ruimte voor onze amateur fotografen (:) , maar ja de veiligheid van iedereen primeert :applaus: .

See you in Zolder

Brecht 08-05-2006 09:41

Het Corvette festival was voor mij geen probleem hoor, maar dat zal wel aan mij liggen zeker :rolleyes:
Alhoewel ik denk dat de Marcos en de Porsche's nog altijd geen grote inspraak gaan hebben op de titel :)

Gèrre 08-05-2006 10:05

Dit vind ik zeer positief, het is bijna zoals in de WTCC. Maar daar ligt het veld veel dichter bij elkaar qua prestaties. Zou wel eens leuk zijn moest er iemand anders eens winnen dan de Corvette of andere top wagensn misschien eens een underdog waarvan je het niet verwacht.

GT2-R 08-05-2006 18:49

Mijn avond is al geslaagd... misschien kan PSI zijn rol als outsider nu wel eens ten volle uitspelen!

Greets, Dr. Jozz

Mark 08-05-2006 19:37

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
... misschien kan PSI zijn rol als outsider nu wel eens ten volle uitspelen!

Nou, daar denkt Ruben Maes anders over ;)

Quote:

Maes: ......."En allemaal goed dat we door die grotere brides meer vermogen gaan krijgen, als we dat vermogen niet aan de grond krijgen. We krijgen meer pk's, maar onze achtervleugel waarmee we dat vermogen op de grond moeten zetten, blijft even klein. Het zal dus weinig uithalen, vrees ik. ".........

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11512
En nog meer ontevreden geluiden in hetzelfde bericht ;)

GT2-R 08-05-2006 20:03

Als dit niet zal volstaan zullen ze die achtervleugel ook wel wat meer spelingsruimte geven denk ik. Ik heb er alle vertrouwen in. Maar zoals R. Maes had ik het nog niet echt bekeken...

Greets, Dr. Jozz

Neo-242 08-05-2006 20:26

Wordt nog leuk met de GLPK Vette: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11513

Mr.Dallara 08-05-2006 20:52

Quote:

Originally Posted by Neo-242

Ik verwacht een heerlijk vervolg op dit verhaal... :crazy:

Hopelijk worden de regels (eindelijk) eens correct toegepast bij GLPK, net zoals bij iedereen.

Aangezien Kumpen de nieuwe tribune aan het zetten is op CZ, kan hij mss mits een precentje weeral wat fixen in Zolder tijdens de 2e race...
Ik hoop voor alleduidelijkheid dat zoiets niet gaat gebeuren, maar een mens zou voor minder dergelijke dingen gaan insinueren...
Volgens mij is sinds de komst van Kurt Van Campenhout er al veel veranderd, daardoor hoop ik dat het (welbekende) loby werk van PK bij CZ (hopelijk) zinloos is in een situatie zoals die zicht waarschijnlijk gaat voordoen tijdens de technische controle van de eerst komende Belcar race.

Heeft er iemand toevallig detail foto's van de fel besproken "lip" op de diffusor van de GLPK vette tijdens de 1e race in Spa. Dan kunnen we die gaan vergelijken met de diffusor die ze gaan aanbieden tijdens de technische keuring in Zolder binnen 2 weken. Ik ben alvast benieuwd hoeveel ze hem gaan veranderen ("uit voorzorg")...

marcel 08-05-2006 21:11

als ze hem idd niet gaan veranderen, zoals Kumpen aankondigt, zal het kampioenschap nóg spannender worden.

nu blijkt dat ze zelfs in het FIA-GT de enigen zijn die het regelement zo interpreteren. dat ze trouwens hun wagen FIA-reglementair maken, en zeggen dat Belcar hun regels maar moet herzien, vind ik trouwens belachelijk van hun zijde

Neo-242 08-05-2006 21:28

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Heeft er iemand toevallig detail foto's van de fel besproken "lip" op de diffusor van de GLPK vette tijdens de 1e race in Spa. Dan kunnen we die gaan vergelijken met de diffusor die ze gaan aanbieden tijdens de technische keuring in Zolder binnen 2 weken. Ik ben alvast benieuwd hoeveel ze hem gaan veranderen ("uit voorzorg")...

Ik heb alleen een foto van de achterzijde van de C5R bij de homologatie op de donderdagtraining te Zolder (dus vlak voor het weekeinde van de First Race).
Je kan de opstaande rand achteraan goed zien.
http://img421.imageshack.us/img421/4115/glpkc5r2vm.jpg

Heb jammer genoeg geen goede shots van de SRT Corvette achteraan... Op foto's van de 24h van Spa vorig jaar schijnen ze die opstaande rand ook te hebben...

In ieder geval zie je dat bij deze andere GT's niet... Ik vraag me wel af wat die rand voor extra voordeel kan opleveren. Extra neerwaarste druk?

http://img460.imageshack.us/img460/345/diffusors3rq.jpg


All times are GMT +2. The time now is 01:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.