![]() |
Peugeot 908
De eerste informatie over de Peugeot 908, het diesel prototype waar Peugeot vanaf 2007 aan Le Mans mee zal deelnemen, is bekend:
Quote:
De configuratie van de diesel motor is zo goed als identiek aan de Audi TDI: 12 cilinders, 5.5 liter, bi-turbo, partikelfilters, ... Enkel de cilinderhoek is anders: 100 graden i.p.v. 90. Dit lijkt mij een goede keuze want zo heb je een lager zwaartepunt. ![]() |
De cijfers die Peugeot geeft zijn zeer toevallig net iets meer dan Audi ;)
|
Quote:
Benieuwd of ze het bij Peugeot wel klaarkrijgen. Verder geven ze nog maar weinig info vrij over de plannen met de wagen. Zelfs niet of het om een open of gesloten wagen gaat. Daarvoor zullen we moeten wachten tot september vrees ik. op www.pitstoptv.be staat overigens een mooie samenvatting van de persvoorstelling ;) |
ik denk dat het in F1 110° was
|
Quote:
|
Quote:
|
En meer cilinders geeft minder trillingen (dat sta toch in mijne cursus thermo van dees jaar :D)
Dit Peugeot project blijkt dus wel meer slaagkans te hebben. |
Peugeot in de 1000km van Spa volgend jaar?
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Pikant detail: Peugeot en Porsche hebben ooit eens wat heibel gehad over het nummer 901.............Porsche is toen maar verder gegaan met 911 ;) Tijd voor Porsche om ff terug te pesten? |
In feite zou Porsche dan nu een 908 moeten uitbrengen. Volgens mij kunnen ze bij Peugeot daar weinig tegen doen...
|
Quote:
Porsche 908 Porsche 908/3 |
Quote:
Moesten ze nu een 909 uitbrengen zou Peugeot er iets kunnen tegen opbrengen... |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 17:27. |