![]() |
Ferrari 512s: 1970 Daytona participant
Hoe erg ik ook van Porsches hou, begin de jaren '70 reed ook iets rond wat mijn hart nog altijd ferm doet overslaan... namelijk de Ferrari 512! Wat doet een mens dan... dan zoekt, vind en bouwt hij een 512 ook natuurlijk:
Ik ben vertrokken van deze "Union" kit. http://img.photobucket.com/albums/v3...eis2006158.jpg De kit is veel gecompliceerder dan de 917 (die slechts uit drie grote stukken bestaat). Op de foto zie je dat de body uit zes grote delen bestaat, er zal dus wat verstevigingswerk aan te pas komen! http://img.photobucket.com/albums/v3...eis2006159.jpg De body die grotendeels samenzit... zonder de vleugels dus! Hier heb ik al een tijd moeten aan werken om dit allemaal in elkaar te doen passen zonder het plastic chassis te gebruiken die normaal alles op z'n plaats houdt! http://img.photobucket.com/albums/v3...eis2006160.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...eis2006162.jpg Waar ik ook al heel wat tijd in gestoken heb, is in het toe-putty-en van alle naden waar er in het echt geen naden zitten(naden te zien op de foto). M'n eerste putty avontuur lukt behoorlijk... later meer foto's! Nu heb ik een vraag: zoals je op de eerste foto kan zien, wordt de wagen volledig in het rood gespoten. Na wat opzoekwerk heb ik een hoop foto's teruggevonden van de werkelijke racewagen. Daar is de "koelkap" boven de motor dus wit en niet rood. Dat zal al een hurzarenstukje worden om af te plakken (voor mij toch- rechte lijnen allemaal goed en wel, vloeiende gebogen lijnen zijn al een stuk moeilijker). http://www.imca-slotracing.com/image...YTONA-nr28.jpg Op bovenstaande foto zie je ook dat de onderkant van de 512 in't aluminium kleur zit... dat moet dus ook zo gespoten worden. Nu is de vraag... spuit ik eerst gans de body in't wit, plak ik dan de motorkoelkap af en spuit ik daarna de rest in het rood, plak ik dan de body af waar het rood en het wit moet blijven en spuit ik daarna nog alu? Of zouden de spuit-experts het hier anders doen? Graag een duidelijk antwoord, Sennake? Huudo? Andere specialisten die zich geroepen voelen? G. |
ik zou eerst de body int wit zetten dan het rood doen (dat alu stuk wel afplakken).
En als laatste het alu stukje doen. Denk dat dat het minste plak en spuitwerk zou geven, voor het mooiste resultaat. groetjes D |
Quote:
|
Bedankt heren! Ik had ondertussen ook dezelfde uitlag van Huudo gekregen!
Een paar vleugeltjes later: http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512001.jpg In de witte laklaag... morgen wordt het rode deel weer lichtjes opgeschuurd en het witte deel afgeplakt. De eerste rode laag wordt dan ook gespoten! Ik vind de 512 echt een prachtig mooie wagen... wat een silhouet! http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512008.jpg Alweer met de concurrentie: http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512010.jpg G. |
Voila... afgeplakt op de kap en langs de zijkanten, klaar om te spuiten, naast zijn veel jongere broer (Gumball deelname):
http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512018.jpg Na de eerste twee lagen: http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512024.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512025.jpg Het komt goed denk ik! G. |
ziet er al goed uit nu hopen dat er geen rode verf onder afplaktape is gekomen.
|
Ahum... bedankt ook om te hopen... maar we hadden beter wat harder gehoopt...
http://img.photobucket.com/albums/v3...Fahrer/911.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...ahrer/9111.jpg Kan me iemand vertellen hoe ik dit moet oplossen? Krijg ik die rode verfplakken nog weg? De rest van het spuitwerk vind ik dan wel redelijk geslaagd... http://img.photobucket.com/albums/v3...rer/9112-6.jpg Hopelijk heeft iemand hier raad voor... G. |
Je kan het rood nog weg polishen met Tamiya compound (de strafste soort). Wel opletten dat he het rood niet wegpolisht waar het wél rood moet zijn natuurlijk...
|
Ok bedankt Guy. Ik ga op zoek naar die compound. Voorlopig heb ik enkel superfine van Mr Hobby.
Gewoon een stuk textiel nemen, compound op aanbrengen en beginnen wrijven neem ik aan? Alleszins bedankt! G. |
Na vruchteloos in Gent te zoeken achter deze compound heeft Lester er in Brugge gevonden! (Waarvoor uiteraard dank!)
Hoe zou jij die compound gebruiken Sennake? Ik dacht een beetje compound op een fijne vod en dat op een houten stukje dat ik precies op die stukjes zelf kan polishen? Zoiets? G. |
Amai, jij zit ook niet stil zeg.
Succes. |
Quote:
|
Enkele maanden later...
De rode uitlopertjes zijn weggewerkt... ondertussen zijn de lichtblokken van de voorlichten gestoken: http://ikandeez.net/av-blink/ferrari512s/512s_007.jpg http://ikandeez.net/av-blink/ferrari512s/512s_008.jpg http://ikandeez.net/av-blink/ferrari512s/512s_010.jpg De luchthappertjes op de "motorkap" zijn geplaatst, de lichtblok in de neus is geplaatst en de wagen is gedecalled. http://ikandeez.net/av-blink/ferrari512s/512s_012.jpg http://ikandeez.net/av-blink/ferrari512s/512s_013.jpg http://ikandeez.net/av-blink/ferrari512s/512s_015.jpg 1 laagje vernis later... blinkt hij al een stuk mooier! http://ikandeez.net/av-blink/ferrari512s/512s_022.jpg De piloot heeft er even z'n hoofd niet bij... de zeteltjes zijn geschilderd, de piloot z'n overall is grondlaag wit gespoten, z'n ritsje is zwart geverfd. Ee rode lijn en de handschoenen zijn nog nat op deze foto...vandaar dat ze blinken. Z'n helmpje ligt te drogen. http://ikandeez.net/av-blink/ferrari512s/512s_027.jpg G. |
dat ziet er bangelijk uit :worship: :applaus:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 15:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.