De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Villeneuve trapt na (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13738)

Raceboy 17-08-2006 20:20

Villeneuve trapt na

Quote:

"Michael simply isn't a great champion because he's played too many dirty tricks and because he isn't a great human being," Villeneuve told F1 Racing magazine.

"Yes, Senna played dirty tricks too but he did it with more class, more integrity. When he took Prost out at Suzuka in 1990, he said he was going to do it before the race.

"So, unlike Michael, who ridiculously insisted he was innocent at Monaco this year, Senna said, 'Yes, I did it. But I told you before the race that I was going to do it.' That's very different from what Michael did at Monaco and Jerez (in 1997) and Adelaide (in 1994).

"He lies not only to fans but to his fellow drivers, too," added Villeneuve. "At the GPDA meeting at Silverstone he lied to us and he didn't even have the decency to appear embarrassed about it. He just stared in our eyes and lied.

"And we all knew we were being lied to but very few of us bothered to say anything because most are scared of Michael or just wanted the meeting to be over so that they could go and watch the World Cup, which was a pathetic way to behave when there was such an important matter under discussion.
straffe praat

Neo-242 17-08-2006 20:26

En gelijk heeft ie ;) Alleen jammer dat hij het niet tijdens het jaar tegen hem zegt. Zal wel met de sponsors te maken hebben:p

airco 17-08-2006 21:49

*geeuw*

Villeneuve is gewoon een gefrustreerde zak omdat hij nooit een rol van betekenis heeft kunnen spelen.

Kampioen worden met een wagen die dusdanig superieur is kan ik moeilijk als een grote prestatie onthouden. In de rest van zijn carriere had hij het meestal ongelofelijk moeilijk om de evenknie van zijn teammaat te worden.

Quote:

"Yes, Senna played dirty tricks too but he did it with more class, more integrity. When he took Prost out at Suzuka in 1990, he said he was going to do it before the race.
In de wetgeving noemen ze zoiets voorbedachte rade .... en is de straf meestal nog zwaarder ...
Het is maar waar je belang aan hecht he :crazy:

Neo-242 17-08-2006 22:04

Quote:

Originally Posted by airco
Kampioen worden met een wagen die dusdanig superieur is kan ik moeilijk als een grote prestatie onthouden.

Dus jij herinnert je de 2002 & 2004 titels van Schumacher ook niet meer?:p

airco 17-08-2006 22:24

Bwa je onthoudt ze wel .... Maar als ie het bv dit jaar nog zou rechttrekken is dat wat mij betreft veel memorabeler dan 2002 of 2004.

De echte kampioenen komen boven als je wereldkampioen wordt met een gelijkwaardige (of minderwaardige) wagen dan de concurrentie. En dat heeft oa Schumacher al een en ander bewezen.

Natuurlijk zijn er in elke carriere ook zwarte bladzijden ... Maar wie heeft die niet?

Guido 18-08-2006 00:05

Het verschil tussen een kampioen en een groot kampioen is niet alleen te merken op de baan, maar ook ernaast...

Sennake 18-08-2006 06:56

Niet echt sjofel van Villeneuve om zo na te trappen, maar in essentie slaat hij de nagel wel op de kop...

Ik las onlangs in "Motorsport" (je weet wel, het "groene" boekje dat onlangs rood werd en nu toch teruggekeerd is naar zijn alomgekende groene kleur) een interview met Stirling Moss die ongeveer hetzelfde idee heeft over het geval en over Schumacher in het algemeen...

Juvann 18-08-2006 12:51

De dag dat Schumacher een evenwaardige opponent heeft binnen zijn eigen team kan je gaan vergelijken. Maar dat is iets wat hij niet wil.

Je kan, naar mijn bescheiden mening, iemand moeilijk een groot kampioen noemen als die niet wil strijden tegen anderen met hetzelfde materiaal (en ondersteuning!). Iemand die zichzelf de beste vindt die heeft er geen probleem mee dat iemand anders met dezelfde middelen mag strijden, Schumacher wel ...

En de titels die Schumacher gehaald heeft zijn volgens mij ook deels omdat, na het verdwijnen van Senna, de concurrentie voor Schumacher niet bepaald sterk was. (Hakkinen,Damon Hill, ...)

En vermits ik nu toch op dreef ben, het feit dat Senna Prost van de baan knalde in Suzuka was omdat een zekere Balestre doodleuk na de qualificatie de startopstelling wijzigde zodat Senna in het vuile gedeelte moest starten ondanks zijn Pole Position (Voor de qualificatie was er nog een officiele mededeling geweest dat de Polesitter op de 'schone' zijde zou starten. Toen Balestre dit op eigen houtje, na de qualificatie wijzigde heeft Senna gezegd dat, als hij niet als eerste weg zou geraken (door het vuil) hij er alles aan zou doen om toch als eerste door de bocht te komen of helemaal niet.
Een heel andere situatie dan de verschillende 'paniek' akties van Schumacher tegen bijvoorbeeld Villeneuve of Hill.

Guido 18-08-2006 15:14

Quote:

Originally Posted by Juvann

...

En de titels die Schumacher gehaald heeft zijn volgens mij ook deels omdat, na het verdwijnen van Senna, de concurrentie voor Schumacher niet bepaald sterk was. (Hakkinen,Damon Hill, ...)

Toch even nuanceren. Dat Senna verongelukte, heeft in de carriére van Schumacher niks te zoeken. Dat soort dingen gebeurden in een nog verder verleden wel vaker. Dat was zo en daar kon Schumi verder ook niks aan doen. Dat de concurrentie wat zwakker was, is zeker waar in sommige gevallen, maar dan zou ik tussen haakjes Hakkinen toch vervangen door Villeneuve. Van de generatie eind jaren 90 begin jaren 2000 was het wel uitgerekend Hakkinen waar Schumi het meeste schrik van had. Bovendien haalde Mika 2 titels op rij en moest op dat ogenblik aan niemand nog wat bewijzen. Daarna opstappen en van een rustige dag gaan genieten met de familie - en nu zich wat amuseren in de DTM, maakt van hem enkel maar een groter kampioen.

Villeneuve daarentegen... - en zo ben ik weer netjes on topic :)

airco 18-08-2006 22:31

Dikke nekken alarm

Quote:

Villeneuve: "BMW had mij moeten houden"
18 augustus 2006

Jacques Villeneuve vindt dat BMW-Sauber hem had moeten houden voor volgend seizoen, als het team tenminste races had willen winnen in 2007.
...
"Ik weet hoe je aan de leiding van een race moet rijden en ik weet hoe je races moet winnen. Als BMW voor volgend seizoen een rijder wilde hebben die races voor hen kan winnen, dan hadden zij mij nodig. Ik vind dat het team veel vooruitgang heeft geboekt en denk zelf dat ze wel iemand kunnen gebruiken die races kan winnen", zei Villeneuve tegen het Britse F1 Racing Magazine.
....

bron: http://www.f1racing.nl
Kan iemand deze gestoorde het zwijgen opleggen ?

De man heeft in 9 jaar geen race meer gewonnen .... De laatste 5 jaar zelfs geen podium meer ....
Maar volgend jaar zou hij "out of the blue" voor BMW races gaan winnen ...:bye: :bye:

ongelofelijk hoeveel onzin die man kan uitkramen

airco 18-08-2006 23:48

Quote:

Originally Posted by Juvann
De dag dat Schumacher een evenwaardige opponent heeft binnen zijn eigen team kan je gaan vergelijken. Maar dat is iets wat hij niet wil.

Je kan, naar mijn bescheiden mening, iemand moeilijk een groot kampioen noemen als die niet wil strijden tegen anderen met hetzelfde materiaal (en ondersteuning!). Iemand die zichzelf de beste vindt die heeft er geen probleem mee dat iemand anders met dezelfde middelen mag strijden, Schumacher wel ...

Hier vertel je wel een ongelofelijke paradox he.

Enerzijds zeg je dat de concurrentie niet bepaald sterk was (Hakkinen, Damon Hill, Villeneuve, ...). Op Hakkinen na ga ik daar zelfs mee akkoord ...

Anderzijds moet je er volgens jou iemand evenwaardig naast Schumacher zitten als teamgenoot. Wel als mensen als de categorie Hakkinen volgens jou al te zwak is als concurrentie ... Wie dan van die generatie kwam er dan wel in aanmerking als evenwaardige teamgenoot ?

Overigens stel je eventjes het volgende scenario voor ... Schumacher en Hakkinnen in 1998 en 1999 samen bij McLaren in hetzelfde team .... We hadden boeiende kampioenschappen gezien dan ... :crazy:

Pas sinds 2004 zijn er in mijn ogen 2 piloten die min of meer klaar zijn om een evenwaardige teammaat te kunnen worden van Schumacher bij Ferrari (Raikonnen en Alonso). Ferrari heeft sinds 2004 tot vandaag nooit de noodzaak gehad om een van deze 2 onder een duur contract te gaan wegkopen bij McLaren of Renault.

Overigens is deze situatie niet echt vreemd he ...
Is Fisichella de evenknie van Alonso ? In mijn ogen niet
Was Montoya de evenknie van Raikonnen ? In mijn ogen niet
Was Coulthard de evenknie van Hakkinen ? In mijn ogen niet

------------------------

Bij mijn weten rijden Massa en Schumacher toch al een heel seizoen met dezelfde wagen ....
Afgezien van enkele gevallen (nog maar 1 chassis van een nieuwe wagen beschikbaar) hebben Barrichello en Schumacher ook altijd met dezelfde wagen gereden ...

Krijgen we grote complottheorieën te horen waar de teamgenoten van Schumacher altijd 20 PK minder krijgen ofzo :crazy:

gwyllion 19-08-2006 12:45

Quote:

Originally Posted by airco
Bij mijn weten rijden Massa en Schumacher toch al een heel seizoen met dezelfde wagen ....
Afgezien van enkele gevallen (nog maar 1 chassis van een nieuwe wagen beschikbaar) hebben Barrichello en Schumacher ook altijd met dezelfde wagen gereden ...

Krijgen we grote complottheorieën te horen waar de teamgenoten van Schumacher altijd 20 PK minder krijgen ofzo :crazy:

Ik kan mij inbeelden dat bij de ontwikkeling aan een wagen eerst naar de eisen van Schumacher geluisterd worden en dan pas naar zijn teammaat.

vinnih 19-08-2006 20:51

Sjaakie houd zich de laatste tijd meer bezig met andere mensen af te breken dan wat anders. Zelf kan hij niets buiten veel praat verkopen. Persoonlijk heb ik Villeneuve nooit echt kunnen hebben.

Wat Schumacher in Monaco gedaan heeft was idd niet cosher (al ben ik zelf niet 100% zeker van kwaad opzet:o ) Maar je moet daar ook niet over blijven doordrammen. Iedereen doet wel eens zulke zaken.

Volgens mij verkoopt Villeneuve maar wat onzin om zo wat in de belangstelling te komen, aangezien zijn prestaties op de baan hem daar niet zullen brengen:rolleyes:

Neo-242 19-08-2006 23:25

Quote:

Originally Posted by vinnih
Wat Schumacher in Monaco gedaan heeft was idd niet cosher (al ben ik zelf niet 100% zeker van kwaad opzet:o ) Maar je moet daar ook niet over blijven doordrammen. Iedereen doet wel eens zulke zaken.

Ik ken toch heel wat rijders die nooit zulke stoten hebben uitgehaald, en zeker niet zo vaak...:bye:

airco 20-08-2006 00:14

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ik kan mij inbeelden dat bij de ontwikkeling aan een wagen eerst naar de eisen van Schumacher geluisterd worden en dan pas naar zijn teammaat.

en nog wel logisch ook ....

Ik ben er wel heel zeker van dat Alonso al 2 jaar de lakens uitdeelt bij Renault als het ontwikkeling gaat .... Raikonnen deelt al heel wat jaren dezelfde lakens uit bij McLaren ...

Ik denk dat Schumacher heel duidelijk bewezen heeft dat hij een team terug in de goeie richting kan zetten. Natuurlijk is het niet enkel zijn verdienste dat Ferrari na 15 jaar terug aanknoopt met de wereldtitels ... Hij heeft er wel een serieus aandeel in.

Als er 1 ding is dat in een cursus management geleerd wordt is dat het schip een duidelijk richting moet hebben ... En niet elke piloot een beetje zijn goesting geven.

All times are GMT +2. The time now is 21:17.