De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Belg beslist mee over WK 2006 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13776)

Raceboy 22-08-2006 20:11

Belg beslist mee over WK 2006
 
Vandaag beslist de FIA in Parijs over het al dan neit toelaten van de mass-dampers. Renault heeft zijn wagen volledig rond dit concept gebouwd. Blijven ze verboden: voordeel ferrari. Eén van de mensne die de beslissing gaan nemen is een Belg:

Quote:

John J. Cassidy (US)

John Cassidy is a senior partner at Baker Botts LLP, the law firm of James Baker II, the former US Secretary of State. He has represented a number of senior US public officials, including members of Congress and the Executive Branch, in connection with grand jury and independent counsel investigations. He has also established a substantial professional sports practice and is one of the principal legal advisors to NASCAR and the International Speedway Corporation.

Philippe Roberti de Winghe (Belgium)

Philippe Roberti de Winghe has been a member of the FIA International Court of Appeal since 1976. A leading figure in Belgian motor sport, he was President of the Royal Automobile Club of Belgium from 1997 to 2001 and President of the Belgian Sporting Court of Appeal. In 2005 he was elected to serve as the President of the Congress of the International Court of Appeal.


Anthony Scrivener QC, (UK)

Anthony Scrivener QC is one of the best-known criminal silks at the Bar, with a practice spanning more than 30 years. A former Bar chairman, his most prominent cases have included the Guildford Four, the Guinness trial and the miners’ strike. Scrivener is also a leading figure in sports law having represented Formula One’s Team Lotus, football club Tottenham Hotspur and golfer Bernhard Langer. He is a Steward of the Royal Automobile Club and currently sits on the National Court for the UK Motor Sport Association (MSA).

Pierre Tourigny (Canada)

Pierre Tourigny was a founding member of Canada's national motor sport authority and continues to be a director of the association. Currently a partner at the law offices of LaFortune Leduc, he also has extensive experience in litigation for ship owners, marine underwriters, natural gas producers and consumer groups in front of Quebec and Canadian courts.

gwyllion 23-08-2006 17:13

De beslissing is gevallen. Massa dempers zijn voor eens en altijd illegaal. Een streek door de rekening van Renault, maar wel een spannend WK ;)

Raceboy 23-08-2006 18:00

Toch vind ik dit een belachelijke beslissing. Renault rijdt er al mee vanaf 2004 en nu ineens zijn ze illegaal.

airco 24-08-2006 10:59

Quote:

Originally Posted by raceboy
Toch vind ik dit een belachelijke beslissing. Renault rijdt er al mee vanaf 2004 en nu ineens zijn ze illegaal.

even een vergelijking maken:
Ik rij ook al jaren te rap zonder dat ze mij pakken ... Dat wil niet zeggen dat te snel rijden ineens legaal is he.

Renault heeft er al 3 jaar onterecht voordeel uit gehaald. Ik ken sporten (cfr. voetbalschandaal in Italie) waar teams hun titels van de vorige jaren kunnen inleveren.

Raceboy 24-08-2006 11:08

Quote:

Originally Posted by airco
even een vergelijking maken:
Ik rij ook al jaren te rap zonder dat ze mij pakken ... Dat wil niet zeggen dat te snel rijden ineens legaal is he.

Renault heeft er al 3 jaar onterecht voordeel uit gehaald. Ik ken sporten (cfr. voetbalschandaal in Italie) waar teams hun titels van de vorige jaren kunnen inleveren.

Kromme vergelijking. Bij de voetbal wisten ze pas nadien dat er iets ana de hand was. Iedereen wist al vanaf 2004 dat renault er dan mee reed. En toch laat de FIA het dan nog 2 jaar toe. Zo een Mass damper is niet iets dat je verstopt zoals de code van je tractiecontrole he.

senna's kingdom 24-08-2006 17:18

Inderdaad.
Het is altijd toegelaten geweest en is dus ook nooit beweerd dat het toen al illigaal was.
Het heeft volgens de regels altijd comform geweest.
Nu beslist men er anders over.
Wat dat betreft vind ik dat dit iets is wat aan het einde van het seizoen moet uitgevochten worden.
Het is wel bekend dat de renault hier rond gebouwd is.
Dus dit speelt nu in hun nadeel voor het kampioenschap.
Het is trouwens vanaf hockenheim dat het verboden werdt.
Vanaf die wedstrijd gaat het niet meer zoals voorheen met renault.
Vorig jaar kon alonso op deze manier de wedstrijden controleren.
En nu heeft de fia er toch wel voor gezorgd dat ferrari de grote kanshebber is geworden voor de tittel.
En ja,ik stel er meteen vragen bij:frusty: .
Als dit het kampioenschap beslist wordt ten nadele van renault-alonso geeft dit toch weer minder glans aan die van ferrari-schumacher en de fia.
maar vooral die laatste dan.
Wat niet wil zeggen dat er iets verkeerd is met ferrari nu he.
Ze doen het uitstekend.
Maar wat wil je als er een handicap op het beste team wordt gelegd:( .

airco 25-08-2006 14:04

Beter dan Schumacher kan ik de situatie niet verantwoorden ...

Quote:

Schumacher: "Ik denk dat Renault wel voordeel had van het dempersysteem, anders zouden ze het natuurlijk niet hebben gebruikt. In de Formule 1 gaat de ontwikkeling echter zo ontzettend snel dat ze vast al wel een oplossing hebben gevonden voor het ontstane probleem. Je moet dit soort beslissingen gewoon accepteren. Eerder dit seizoen werden wij ook gedwongen om onze auto aanpassen." Eerder dit jaar ontstond er veel ophef over de vleugels van Ferrari, die te flexibel zouden zijn geweest. Bewegende aërodynamische onderdelen zijn verboden in de Formule 1.

bron: http://www.f1racing.nl
Je kan stellen dat het nu 1-1 staat tussen Ferrari en Renault wat betreft afgekeurde onderdelen. Met dat verschil dat renault er meer dan een half seizoen voordeel heeft uitgehaald ... Ferrari 1 race ..

Guido 25-08-2006 20:29

Wat opvalt is dat het toch altijd Ferrari is, die in de clinch ligt met de grootste concurrent van dat ogenblik. Het zijn gewoon slechte verliezers.

Mark 25-08-2006 20:47

Quote:

Originally Posted by airco
Beter dan Schumacher kan ik de situatie niet verantwoorden ...
.

De kans dat ik de lotto win is vele malen groter dan dat jij Schumacher / Ferrari tegenspreekt ;) :D

Quote:

"I am not the person to say it is fair or not fair," he added. "Anyone has in his mind and inside what he feels is fair or not fair. For sure it sounds strange that after one year it suddenly becomes a disaster aerodynamically affecting the movement but we all understand and we all know that this is not true."

Alonso op Autosport.com
Dit om de uitspraak van Schumacher te neutraliseren ;)

Neo-242 25-08-2006 22:00

De eerste die mij komt vertellen dat bvb. Ferrari al zijn titels op legale wijze gewonnen heeft, lach ik graag in z'n gezicht uit:crazy: :D

airco 27-08-2006 12:16

Quote:

Originally Posted by Neo-242
De eerste die mij komt vertellen dat bvb. Ferrari al zijn titels op legale wijze gewonnen heeft, lach ik graag in z'n gezicht uit:crazy: :D

kom dan maar af ... Grote Markt in Antwerpen ... vanavond ?

ik zal er zijn ... jij ook ?

airco 27-08-2006 12:30

Quote:

Originally Posted by Mark
De kans dat ik de lotto win is vele malen groter dan dat jij Schumacher / Ferrari tegenspreekt ;) :D



Dit om de uitspraak van Schumacher te neutraliseren ;)

Bwa als je goed zoekt zijn er in het archief van dit forum toch al enkele te vinden.

Zelfs al treedt de FIA nu op na een klacht van Ferrari ? Wat is dan het probleem. Renault zal heus ook de heilige drievuldigheid niet zijn. In Monaco stonden ze er ook als de kippen bij om Schumacher aan het kruis te nagelen ... Dan kan je niet echt verwachten dat het omgekeerde niet gebeurd als de kans zich aanbiedt.

Dit soort manoeuvers horen nu eenmaal bij een sport waar miljardenbelangen spelen. Sometimes you win .... Sometimes you lose.

Lambo 27-08-2006 16:14

verder stelt zich natuurlijk ook de vraag: in hoeverre is de huidige massdemper nog te vergelijken met het oorspronkelijk goedgekeurde concept?

Dit weekend op de RTBF een andere theorie gehoord: namelijk dat de FIA al had laten uitschijnen dat door recente aanpassingen en ontwikkelingen aan de massdemper DIT JAAR ze inderdaad in overtreding kwamen met de regelgeving omtrent aerodynamica. In plaats dat Renault teruggreep naar een vorige evolutie, zijn ze beginnen procederen en proberen aantonen dat ze niet in overtreding waren. Vandaar is de hele hetze gegroeid, en heeft de FIA nu een éénduidige beslissing genomen.

En verder schijnt ook iedereen hier te vergeten dat Ferrari ook een dergelijk systeem hadden. Alleen zijn zij blijkbaar zo slim om op verschillende paarden te wedden. De these die hier ergens wordt gesteld dat Renault zijn wagen volledig rond dat systeem heeft gebouwd, geloof ik van geen kanten. Als dat zo zou zijn, dan heeft Renault een werkelijk grenzeloze naïeviteit aan de dag gelegd... maar goed ;)

student 27-08-2006 23:03

In Autosport staat dat Renault de enige was die het systeem goed had ontwikkeld, de rest probeerde maar slaagde er niet in. En dan wordt men stilaan jaloers he...


All times are GMT +2. The time now is 02:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.