De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   wat verwacht jij van 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14179)

smiley 12-10-2006 19:33

wat verwacht jij van 2007
 
ja de groote vraag, hoe zal de formule 1 er uit zien zonder M.Schumacher ???
jah voor mij (en waarschijnlijk nog miljoene andere fans) gaat het raar worden.. de f1 zonder schumi !
toch ben ik benieuwd naar volgend jaar.. vooral de strijd tussen alonso, raikkonen en renault lijkt me spannend te gaan worden !
alonso zou wel eens in de problemen kunnen komen met de mclaren, wat de laatste jaren toch niet echt zo betrouwbaar was.., renault zal wel weer een sterke wagen bouwen, maar zullen de rijders wel constant en snel genoeg zijn ??
en dan ferrari..,en luister nu goed, ik hoop dat kimi de titel volgend jaar pakt in de ferrari !! hij heeft niet al te veel geluk gehad met de mclaren..
ook massa is er nog, wat dit seizoen al vaak heeft laten zien da hij ook sneller kan zijn als schumacher !

en dan zijn er nog de overige teams.. waarvan er meestal 1 of 2 wel iets moois laten zien ! (een goede wagen hebben)

verder ben ik nog benieuwd naar:
redbull (sterke rijders en renault of ferrari motor), bmw (zullen de stijgende lijn blijven aanhouden ?) en spyker ! (met hun ferrari motor...)

Richard 12-10-2006 22:17

Ik denk dat Kimi kampioen gaat worden.
De stap van Alonso naar McLaren heb ik nooit begrepen, die Mercedes motoren vliegen al jaren achtereen in de fik, waarom gaat Alonso überhaupt naar een team toe dat zo weinig betrouwbaarheid in die auto heeft?
Massa is een goede rijder maar hij heeft het niet echt in zich om wereldkampioen te worden naar mijn mening.

Belle 12-10-2006 23:57

Quote:

Originally Posted by Richard (Post 189813)
Ik denk dat Kimi kampioen gaat worden.
De stap van Alonso naar McLaren heb ik nooit begrepen, die Mercedes motoren vliegen al jaren achtereen in de fik, waarom gaat Alonso überhaupt naar een team toe dat zo weinig betrouwbaarheid in die auto heeft?

Dat heb ik ook nooit goed kunnen snappen van Alonso uit. Want bij Renault wilden ze hem alleszins nog niet kwijt.

En uiteraard hoop ik ook dat Kimi kampioen gaat worden. Hij is al zo vaak genekt geweest door pech dat het eens zijn jaar mag worden.

Het zal wel wennen worden om hem in het rood te zien. :)

Speesman 13-10-2006 00:10

Volgend jaar gaat idd heel raar zijn.

Het is het eerste jaar dat er in mijn ogen geen favorieten voor de titel zijn, vorige jaren ge er immers altijd minstens eentje (Alonso in de Renault, Schumi in de Ferrari). Voor volgend jaar zie ik eigenlijk niemand die wereldkampioen zou kunnen worden. Maar uiteraard zal toch iemand het halen.

Ik verklaar me nader:
- Alonso verhuist van team, en iedere piloot heeft altijd aanpassingsproblemen bij de verhuis naar een nieuw team. Bovendien is de McLaren niet altijd even betrouwbaar, en kunnen ze dit jaar niet echt mee. Vraag is of dat volgend jaar ineens wel het geval gaat zijn.
- Kimi in de Ferrari. Zelfde verhaal over de aanpassingsproblemen.
- Fisichella blijft bij Renault, maar heeft voorbije jaren spijtig genoeg eigenlijk al bewezen dat hij niet echt een wereldkampioen gaat worden.
- De andere piloten zitten ofwel in een minder team, ofwel zijn het typische nr's 2 in een team, of nieuwe piloten (waarvan je zeker niet kan verwachten dat ze direct wereldkampioen gaan worden)

Ben eens echt benieuwd. Hopelijk krijgen we een sterk kampioenschap volgend jaar, en is het niet zo dat er iemand wint, omdat de rest nog meer fouten maakte, of nog slechter reed.

redje 14-10-2006 10:47

Quote:

Originally Posted by speesman (Post 189826)
Volgend jaar gaat idd heel raar zijn.

Het is het eerste jaar dat er in mijn ogen geen favorieten voor de titel zijn, vorige jaren ge er immers altijd minstens eentje (Alonso in de Renault, Schumi in de Ferrari). Voor volgend jaar zie ik eigenlijk niemand die wereldkampioen zou kunnen worden. Maar uiteraard zal toch iemand het halen.

Ik verklaar me nader:
- Alonso verhuist van team, en iedere piloot heeft altijd aanpassingsproblemen bij de verhuis naar een nieuw team. Bovendien is de McLaren niet altijd even betrouwbaar, en kunnen ze dit jaar niet echt mee. Vraag is of dat volgend jaar ineens wel het geval gaat zijn.
- Kimi in de Ferrari. Zelfde verhaal over de aanpassingsproblemen.
- Fisichella blijft bij Renault, maar heeft voorbije jaren spijtig genoeg eigenlijk al bewezen dat hij niet echt een wereldkampioen gaat worden.
- De andere piloten zitten ofwel in een minder team, ofwel zijn het typische nr's 2 in een team, of nieuwe piloten (waarvan je zeker niet kan verwachten dat ze direct wereldkampioen gaan worden)

Ben eens echt benieuwd. Hopelijk krijgen we een sterk kampioenschap volgend jaar, en is het niet zo dat er iemand wint, omdat de rest nog meer fouten maakte, of nog slechter reed.

Als Renault voor de titel moet rekenen op Fisico, kunnen ze hun geld op Kova zetten.

Ik zie ook niet bepaald een favoriet, maar vermoedelijk komt de WK uit het trio Mclaren-Ferrari-Renault met Honda en BMW als outsiders. Alonso is volgens mij een van de weinigen van de huidige line-up die meervoudig WK kan worden, maar nu gaat die naar Mclaren. En daar zal hij waarschijnlijk met een snelle, onbetrouwbare wagen rijden of met een trage, betrouwbare. Renault heeft dan wel goede wagens, maar Fisico is niet in staat om constant voor een WK te strijden en Kovalainen debuteert. Dus hun kansen zijn ook niet hoog. Ferrari heeft met Raikkonen een goede piloot en ze hebben al een goede betrouwbaarheid. Enkel zitten zij nog in de MS-roes en dan komt er temidden een hoop vurige Italianen de allerkoelste Fin rijden. Dat zal zeker veel aanpassing vragen.


Veel zal afhangen van het aanpassingsvermogen van de piloten: Alonso, Raikkonen, Kovalainen....

German-Power 14-10-2006 12:10

Quote:

Originally Posted by Richard (Post 189813)
Ik denk dat Kimi kampioen gaat worden.
De stap van Alonso naar McLaren heb ik nooit begrepen, die Mercedes motoren vliegen al jaren achtereen in de fik, waarom gaat Alonso überhaupt naar een team toe dat zo weinig betrouwbaarheid in die auto heeft?
Massa is een goede rijder maar hij heeft het niet echt in zich om wereldkampioen te worden naar mijn mening.

Toen Schumi enkele jaren geleden de overstap naar ferrari maakte was die wagen ook niet betrouwbaar . Of toch niet top .

marcel 14-10-2006 13:55

en is hij er kampioen mee geworden?

Luigi 15-10-2006 13:36

Ik zeg dat we gaan moeten opletten voor het gele gevaar: Honda. Als de rest (Alonso, Kimi, ...) in het begin van het seizoen steken gaat laten vallen dan zullen Button of Barri er wel mee weglopen. Ik zeg niet dat ze kampioen gaan worden maar ze zullen een grote outsider zijn. Ik kijk er al naar uit.

marcel 15-10-2006 13:53

ja, dat zeiden we allemaal aan het begin van dit jaar ook. en aan het begin van vorig jaar (toen nog met BAR)

gwyllion 23-10-2006 17:43

Redelijk belangrijk nieuws: Ross Brown vertrekt bij Ferrari.

bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/55386

Viper GTS-R*** 23-10-2006 21:07

Na jarenlang Schumi-Ferrari Fan te zijn kies ik volgend jaar natuurlijk terug voor Ferrari.
De piloot keuze is ook simpel voor mij, Massa;)
Reden? Heb Raikonnen altijd als Schumi-Concurrent gezien dus voor hem supporteren is niet zo logisch:)

Ik hoop alvast dat Raikonnen niet als Nr. 1 bij Ferrari naar voor word geschoven, maar dat ze de beide piloten hun ding laten doen zodat Massa er ook volop voor kan gaan!

Finish 23-10-2006 21:36

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 190897)
Na jarenlang Schumi-Ferrari Fan te zijn kies ik volgend jaar natuurlijk terug voor Ferrari.
De piloot keuze is ook simpel voor mij, Massa;)
Reden? Heb Raikonnen altijd als Schumi-Concurrent gezien dus voor hem supporteren is niet zo logisch:)

Ik hoop alvast dat Raikonnen niet als Nr. 1 bij Ferrari naar voor word geschoven, maar dat ze de beide piloten hun ding laten doen zodat Massa er ook volop voor kan gaan!

Raikkonen als Schumacher-concurrent ? Totaal niet. Alle WK's die Schumacher binnenhaalde tegen Raikkonen waren dominant genoeg.

Ik supporter uiteraard voort voor Ferrari, deze keer Schumacherloos. Mijn voorkeur gaat momenteel ook nog uit naar Massa, voornamelijk omwille van de glansnummertjes die hij in Turkije en Brazilië toonde. Maar geen idee of hij het team kan dragen, en ik heb hetzelfde gevoel bij Raikkonen.

Alonso's keuze voor McLaren kan ik ook niet echt begrijpen, tenzij het echt voor die nieuwe uitdaging is, maar 't zal zijn bankrekening ook wel bevorderen, zeker ?

Een andere invalshoek: ik ben benieuwd naar de kleurstellingen van de bolides. Adieu tabaksreclame. Belangrijke sponsorwissels zijn o.a.:

-Vodafone naar McLaren. De rode kleurstelling hadden we al op voor- en achtervleugel, dus da's al mooi voorbereid door Ron Dennis. Ook wel lachen dat Alonso van Telefonica naar grote concurrent Vodafone overstapt !

-Mild Seven blauw weg bij Renault, en ING komt. Een oranje tintje ? In combinatie met het grijs-gele van Renault ? Dat wordt een walgelijke wagen, zoals dit ongeveer: http://img75.imageshack.us/img75/1465/r2702lb7.jpg

-Ferrari zonder Vodafone haalt Telecom Italia's 'Alice' binnen
logo: http://images.ciao.com/iit/images/pr...ia__178944.jpg
Marlboro 'verdwijnt', hoewel het vertelt toch verder te gaan met Ferrari, maar dan op een sluwe manier waarbij er nog genoeg verwezen wordt naar tabak. Tja. Er komt ook nog een diamandhandel bij te kijken, 'De Beer':
http://www.debeers.com/us/images/static/logo_1.gif
en zo ziet Kimi er ongeveer volgend jaar uit:

http://img.photobucket.com/albums/v5...rrarisig_2.jpg
:D

en ook:
http://img181.imageshack.us/my.php?i...ari2007xa7.jpg
(trekt op niks !)

-Williams krijgt als hoofdsponsor AT&T, dat van McLaren overkomt. Dat past wel in de kleurstelling, denk ik.

-De Spyker extra oranje kleuren ? De wagen was toch wel by far de lelijkste bolide op het veld, dit seizoen, dachtikzo.

marcel 24-10-2006 19:00

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 190904)


lijkt me niet logisch. die rode "barcode" is er alleen op circuits waar tabaksponsoring verboden is, en vervangt dus de hoofdsponsor. dus waarom zouden ze die behouden met een andere hoofdsponsor?

smiley 24-10-2006 20:58

hhhm late we ook nog onthouden dat de hele wagen eigendom is van de eigenaars van marlboro (kom niet op hun naam), andere merken moeten aan hun betalen om op de wagen te staan ! en het zou mij nix verbasen als er volgendjaar op de motorkap nog altijd een witte plek et rooie streepjes staat !

Grig-O 25-10-2006 19:56

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 190904)
-Mild Seven blauw weg bij Renault, en ING komt. Een oranje tintje ? In combinatie met het grijs-gele van Renault ? Dat wordt een walgelijke wagen, zoals dit ongeveer: http://img75.imageshack.us/img75/1465/r2702lb7.jpg.

oe! de michelinstickers! ;):D Al bij al toch geen mislukking:)


All times are GMT +2. The time now is 13:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.