De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Genomineerden RACB Awards (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14596)

Fonne 11-12-2006 22:57

Genomineerden RACB Awards
 
De genomineerden van de RACB Awards zijn vandaag bekend gemaakt.
Lijst op autosport.be http://www.autosport.be/news/8440.awm

JPMontoya 14-12-2006 10:50

Quote:

En de winnaars

RACB Driver of the Year : François Duval
Belgian Team of the Year : GLPK Racing
Rookie of the Year : Jonathan Thonon
Ladies Trophy : Melissa Debackere
Bijzondere vermelding van de jury : Vincent Vosse
Export Award : Bart Mampaey (RBM)
Challenge Frans Thévelin : Motor Club de Huy
Challenge Guy Nève : Roland Bruynseraede (Koersdirecteur DTM)
Media Prize Jacques Culot : Henri Sonveau (postuum, Turbo magazine)
John Goossens Trophy : Didier Willems (Skoda)
Persoonlijk begrijp ik de keuze voor Duval niet en ook de GLPK keuze lijkt me weinig doordacht...

Quid met bijzondere vermelding...Wat houdt dat in? Wat zijn de criteria hiervoor?

Mr.Dallara 14-12-2006 20:20

Totaal onbegrijpelijk dat GLPK de prijs van "Belgian Team of the Year " krijgt! :fight:

Hoe kan nu een team dat buiten de top 6 van de FIA GT eindigd teams aftroeven die beiden een wereldkampioen leverder (RBM en Kronos)...

Ik heb geen woorden voor deze overduidelijke vriendjes politiek... triestig!

Mampay word 2x achter mekaar wereldkampioen met een kleine privé struktuur en krijgt 2 jaar na mekaar niet de prijs van "Belgian Team of the Year ". snappen wie snappen kan... :rolleyes:


Ze hebben bij GLPK dringend geld nodig voor een mogelijk FIA GT campagne in 2007, denken ze nu echt dat ze met die onverdiende -volgens mij en vele anderen- titel van "Belgian Team of the Year" weer wat miljoenen gaan kunnen strikken...



Verder was het een toffe avond gisteren, al was de nieuwe locatie niet opperbest qua ligging zeker niet als achter de hoek een europeese top aan de gang is...

Met enkele grote namen (o.a. Malcolm Wilson en Stephane Ratel) terplaatse leek het wel op een kleine FIA price giving...
Ook tof om nog eens heel het autosport jaar terug mee-te-maken op enkele uren en zo dan te constateren dat het zeker niet slecht gaat (of ging in 2006) met onze autosport in België en Belgen in het buitenland... wetende dat we nog steeds een pietlullig landje zijn en zullen blijven... mss worden ons landje nog de helft zo klein? ;) :crazy:

Naast de openbare oproep van Longin naar een grote sponsor voor hun FIA GT project die best wel heel opmerkelijk was, ook een strafe reactie van Martens op een vraag over de Champ Cars in Zolder.
Roger Dejaeghere en Martens werden eerst gefelliciteerd met het lokken van z'n top serie naar Zolder en men vroeg ze naar meer teks en uitleg. Martens draaide over duidelijk rond de pot en liet overduidelijk blijken dat de Champ Cars deal nog niet 100% is afgerond...

Al hoop ik écht dat alles goedkomt én dat we de champcars gaan zien scheuren op Zolder!

Een foto galery: http://www.racb.com/nl/sport/sp_pict...r=2&GAL_ID=168

Bart.Vandecavey 14-12-2006 20:27

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 196355)
Totaal onbegrijpelijk dat GLPK de prijs van "Belgian Team of the Year " krijgt! :fight:

Hoe kan nu een team dat buiten de top 6 van de FIA GT eindigd teams aftroeven die beiden een wereldkampioen leverder (RBM en Kronos)...

Ik heb geen woorden voor deze overduidelijke vriendjes politiek... triestig!

Mampay word 2x achter mekaar wereldkampioen met een kleine privé struktuur en krijgt 2 jaar na mekaar niet de prijs van "Belgian Team of the Year ". snappen wie snappen kan... :rolleyes:


Ze hebben bij GLPK dringend geld nodig voor een mogelijk FIA GT campagne in 2007, denken ze nu echt dat ze met die onverdiende -volgens mij en vele anderen- titel van "Belgian Team of the Year" weer wat miljoenen gaan kunnen strikken...

Misschien omdat GLPK een team is met Belgische rijders.

Brecht 14-12-2006 20:35

Over de keuze van driver of the year is iedereen blijkbaar wel tevreden :rolleyes:

Dat kan ook totaal niet, een rallypiloot die totaal niks bereikt heeft dit jaar op internationaal niveau en dan driver of the year worden :crazy:

Driver of the year moest geworden zijn : Marc Goossens (Belcar, Nextel Nascar, Busch series, Grand Am) Jan Heylen (Champcar) of Vincent Vosse (GT1 kampioen LMS)

Mr.Dallara 14-12-2006 20:35

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 196357)
Misschien omdat GLPK een team is met Belgische rijders.

Als ik het goed voorheb, dan zijn bij de criteria voor "Belgian Team of the Year" alles wat met het team te maken heeft, het team zelf en zeker niet de piloten...

Het is juist een categorie om ook onze Belgische teams die internationaal aan de top meedraaien (met buitelandse piloten) te belonen voor hun knappe werk...

Kronos was in 2005 het "Belgian Team of the Year ", zonder één Belgische piloot... ;)

Mr.Dallara 14-12-2006 20:42

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 196358)
Over de keuze van driver of the year is iedereen blijkbaar wel tevreden :rolleyes:

Dat kan ook totaal niet, een rallypiloot die totaal niks bereikt heeft dit jaar op internationaal niveau en dan driver of the year worden :crazy:

Driver of the year moest geworden zijn : Marc Goossens (Belcar, Nextel Nascar, Busch series, Grand Am) Jan Heylen (Champcar) of Vincent Vosse (GT1 kampioen LMS)


Ik kan u "frustratie" als circuit (GT) freak moeilijk begrijpen...

Autosport is meer dan alleen circuit, er is ook nog rally, rally cross, enz enz...
Over het oordeel, Dudu wel of niet zal het een eewige discutie blijven denk ik...

Maar de pers was toch wel duidelijk denk ik 500p (Duval) tegen 363p (Goossens)...

Versta me niet verkeerd, Goossens heeft het meer dan schitterend gedaan in ongelooflijk veel verschillende disiplines dit jaar.
Ik had ook verwacht dat Marc de hoofdprijs kreeg dit jaar, zeker nu dit seizoen ook z'n "afscheid" was van België...

Mark 14-12-2006 20:59

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 196355)
Roger Dejaeghere en Martens werden eerst gefelliciteerd met het lokken van z'n top serie naar Zolder en men vroeg ze naar meer teks en uitleg. Martens draaide over duidelijk rond de pot en liet overduidelijk blijken dat de Champ Cars deal nog niet 100% is afgerond...

Dan heeft Martens precies gezegd hoe het er nu voor staat. Zelfde verhaal is van toepassing voor Assen. Bij FIA, RACB of KNAF (kan evt. ook een ADAC club) is nog steeds niets aangemeld. E.e.a. is uiteraard een formaliteit maar het is nog steeds niet gebeurd. Die partijen kunnen pas iets aanmelden als het definitieve plan ook bij hun bekend is.

Zolang Champcar Europe BV en eventuele promotors niks bevestigen gebeurd er niks. In februari is naar ik meen de eerst volgende vergadering van de World Motorsport Council, dan zullen we misschien meer weten.

Trouwens de grote man achter Champcar Europe BV is de komende weken aan het spelen met wat oude auto's in Nieuw Zeeland ;)

Mr.Dallara 14-12-2006 21:06

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196366)
Trouwens de grote man achter Champcar Europe BV is de komende weken aan het spelen met wat oude auto's in Nieuw Zeeland ;)

Wie zit er dan achter Champcar Europe BV ?

JPMontoya 14-12-2006 21:20

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 196361)
Ik kan u "frustratie" als circuit (GT) freak moeilijk begrijpen...

Autosport is meer dan alleen circuit, er is ook nog rally, rally cross, enz enz...
Over het oordeel, Dudu wel of niet zal het een eewige discutie blijven denk ik...

Maar de pers was toch wel duidelijk denk ik 500p (Duval) tegen 363p (Goossens)...

Versta me niet verkeerd, Goossens heeft het meer dan schitterend gedaan in ongelooflijk veel verschillende disiplines dit jaar.
Ik had ook verwacht dat Marc de hoofdprijs kreeg dit jaar, zeker nu dit seizoen ook z'n "afscheid" was van België...

Het verschil waarmee Duval dan nog wint snap ik helemaal niet...Tot daar aan toe dat het een close call was...maar met 140p voorsprong... blijkbaar is het geheugen (als er gestemd moet worden) kort...

Weet er iemand wanneer er een stemronde is (1 of 2 maal)

Mark 14-12-2006 21:31

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 196368)
Wie zit er dan achter Champcar Europe BV ?

Bart Rietbergen, en de rest via Google ;)

Viper GTS-R*** 15-12-2006 14:07

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 196358)
Driver of the year moest geworden zijn : Marc Goossens (Belcar, Nextel Nascar, Busch series, Grand Am) Jan Heylen (Champcar) of Vincent Vosse (GT1 kampioen LMS)

Ik zou resoluut voor Vincent Vosse gekozen hebben, hij is zoals Brecht aangeeft de enigste Belg die iets groot heeft gewonnen dit jaar...
Natuurlijk stellen de prestaties van Marc & Jan ook veel voor, maar een internationaal kampioenschap winnen... dat mag beloond worden naar mijn mening.

Ik ben dus ook niet echt zo tevreden met die uitrijking voor Duval:confused:

smiley 15-12-2006 22:13

och ja, welke waarde heeft zo een award dan als het toch niet meer echt om het presteren gaat.. das hetzelfde met eurosong..
mijn gedacht had RBM de award moeten krijgen van team van het jaar..
en jah duval als rijder van het jaar ??? omdat hij wat wk puntjes wist te sprokkelen ? geef hem dan aan iemand wat echt heeft gepresteerd.. zoals Vosse ofzo.. lmes kammpioen en vice kampioen btcs... dat is toch al wat meer waard dan 5 wk punten...

Raceboy 15-12-2006 23:02

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 196420)
hij is zoals Brecht aangeeft de enigste Belg die iets groot heeft gewonnen dit jaar...

En Van de Poele dan? :confused:


All times are GMT +2. The time now is 00:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.