De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   BMW Z4 M Coupe GTR, top of flop qua verkoop? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14918)

Mark 05-02-2007 00:49

BMW Z4 M Coupe GTR, top of flop qua verkoop?

Begin 2006 is deze wagen aangekondigd als de nieuwe klantenwagen van BMW Motorsport. Tot op heden kan ik zeer weinig nieuws ontdekken rondom dit model. Let wel, het gaat hier over de wagen die te koop is bij BMW Motorsport. Buiten de wagen van Duller heb ik er geen zien rijden.

De inzet van twee wagens in de ALMS is er nooit van gekomen, daarnaast lees je heel wat berichten van teams die bezig zijn met Z4's in wat voor specificatie dan ook. G&A bezig met een FIA GT4 spec, Kruse met een Langstreckenpokal Special Reglement wagen (de beoogde klasse door BMW Motorsport).

BMW Motorsport heeft natuurlijk wel last van de FIA GT3 conjunctuur, enkele mogelijke kampioenschappen hebben de poorten gesloten voor dergelijke automobielen.

Heeft iemand anders al ergens een BMW Z4 M Coupe GTR gespot?

Grig-O 05-02-2007 00:58

Over Belien zegt men wel eens dat hij een Z4 gekocht had.
Staat ook op PlanetLeMans, bij deelnemerslijsten.

Brecht 05-02-2007 01:00

Beliën heeft blijkbaar de BMW 1 reeks over gekocht van Daikin.
Hij heeft er vandaag mee gereden op Zolder en gaat er BTCS mee doen.

Dries DS 05-02-2007 16:17

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 201450)
Beliën heeft blijkbaar de BMW 1 reeks over gekocht van Daikin.
Hij heeft er vandaag mee gereden op Zolder en gaat er BTCS mee doen.

Volgens het team dat de Belcar-diesel te koop heeft aangeboden (VDV Motors), is deze helemaal niet naar Beliën gegaan. Beliën beschikt wel degelijk over een 120 diesel, doch rechtstreeks via Schubert Motorsport, dus niet over het VDV/Daikin exemplaar. Dat is immers verkocht aan een andere groep/persoon. Beliën zou ook willen aantreden in de Belcar Endurance Cup met deze BMW 120 diesel en niet in de BTCS.

Bron: mijn GSM ;)

Brecht 05-02-2007 17:20

Ok, bedankt Dries voor de opheldering.

Z3Cp 05-02-2007 21:53

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 201448)
Begin 2006 is deze wagen aangekondigd als de nieuwe klantenwagen van BMW Motorsport. Tot op heden kan ik zeer weinig nieuws ontdekken rondom dit model.
Heeft iemand anders al ergens een BMW Z4 M Coupe GTR gespot?

Ik dacht dat er hier meer gasten de VLN races op de Nordschleife volgden ?
Op 28/10 reed de Z4 M Coupe GTR van Schubert Motors met HJ Stuck/ Claudia Hurtgen en Mark Hennerici mee in de laatste race van deze serie.
Vanop een derde plaats vertrokken, reden ze constant top drie tot een wiellager afbrak. Men sprak echter zeer lovend over dit debuut en Schubert is van plan om zeker 1 en mss. twee wagens in Vln te laten racen dit jaar.

http://img186.imageshack.us/img186/5582/208mb1.jpg

Ik vind deze conclusie een beetje voorbarig, daar BMW een wagen gebouwd heeft die niet echt op één bepaald reglement is toegespitst. Maar goei produkten vinden altijd hun weg ;)

Mark 06-02-2007 00:18

Quote:

Originally Posted by Z3Cp (Post 201517)
Ik vind deze conclusie een beetje voorbarig, daar BMW een wagen gebouwd heeft die niet echt op één bepaald reglement is toegespitst. Maar goei produkten vinden altijd hun weg ;)

Tot een conclusie was ik persoonlijk nog niet gekomen, het viel me alleen op dat het zo rustig omtrent dit model. Goed produkt? Lijkt me wel, straight out of the box een 24-uurs race winnen is een goed voorteken.

Neemt niet weg dat kampioenschappen zoals Belcar, Brits GT en Italiaans GT verboden terrein zijn geworden voor deze wagen. M.a.w. de mogelijke doelgroep is een stuk kleiner geworden.

Viper GTS-R*** 06-02-2007 01:03

Er zijn al een paar Z4 GTR's gemaakt en verkocht hoor Mark.
Dit stond in een officeel bericht op racingworld.it een tijdje geleden.
Welke team's er juist kopen weet ik niet meer vanbuiten, en het bericht zelf vind ik niet terug aangezien ze enkel hun 20 laatste 'Sport & GT' berichten online laten...

Wel weet ik nog met zekerheid dat Duller er 2 zal hebben evenals Schubert.
BMW zou er ook 1 in het museeum zetten, en er sprake was van een totaal van 8 of meer verkochte wagens. Type? ging volgens mij allemaal over de GTR versie, de (halve) GT2 zou ik zeggen...

Echte GT2 is het naar mijn mening niet... mist gewoonweg het vermogen.
Kon wel goed mee in Bahrein en Dubaï, maar was natuurlijk door zijn topbemanning evenals de oudere concurent GT2's van beide 24 uur's racen.

Bramzel 06-02-2007 01:44

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 201525)
Tot een conclusie was ik persoonlijk nog niet gekomen, het viel me alleen op dat het zo rustig omtrent dit model. Goed produkt? Lijkt me wel, straight out of the box een 24-uurs race winnen is een goed voorteken.

Neemt niet weg dat kampioenschappen zoals Belcar, Brits GT en Italiaans GT verboden terrein zijn geworden voor deze wagen. M.a.w. de mogelijke doelgroep is een stuk kleiner geworden.

Dieter Quester heeft een maand geleden op DSC gezegd dat ze qua ontwikkeling nog niet klaar zijn met de auto en dat er ook nog een GT3 versie aan zit te komen. Het eind is dus nog lang niet in zicht voor deze wagen.

Z3Cp 06-02-2007 13:32

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 201531)
Er zijn al een paar Z4 GTR's gemaakt en verkocht hoor Mark.

Echte GT2 is het naar mijn mening niet... mist gewoonweg het vermogen.
Kon wel goed mee in Bahrein en Dubaï, maar was natuurlijk door zijn topbemanning evenals de oudere concurent GT2's van beide 24 uur's racen.

Denk ik ook, de wagen is benadeeld in power tov de Porsche en de Ferrari om echt mee te kunnen in GT2.
Maar met die betrouwbare motor kunnen ze wel aardig mee in echte Endurance races, genre 24 uren van Nurburgring.
En hopelijk is het waar van die GT3 versie, ik heb er echter nog niks van gelezen...

Mark 05-01-2008 15:51

Quote:

Nachdem Duller Motorsport und Schubert Motorsport ihre BMW Z4 M Coupe zum Kauf anbieten, fragen sich die Fans der BFGoodrich Langstreckenmeisterschaft, wie es den mit dem Sportcoupe der Münchner Firma weitergehen wird.

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=2132&Itemid=1
Echt lekker loopt het niet met dit model, er zijn wel nog een aantal teams die zelf iets aan bouwen zijn voor de VLN maar de verkoop van de fabriekswagens valt mijn inziens toch tegen.

FIRE 05-01-2008 18:42

Als men deze BMW vergelijkt met de Super2000 320i/320si en E46 "GTR" wagens dan kan ik niet anders concluderen dan dat het voorlopig nog geen succes story is. Als ik me niet vergis is de kit ook niet echt goedkoop.

All times are GMT +2. The time now is 02:41.