De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Media Corner (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Mag je interne bedrijfsinformatie plaatsen op het internet? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14972)

Z3Cp 15-02-2007 12:58

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 202238)
Misschien geen budget, misschien gewoon 1 seizoen even een tandje terug dat ze volgend jaar met een kompleet nieuwe auto komen.

De NL afdeling van het bedrijf waarvoor ik werk, heeft een tijdje de leveringen aan Spyker cars stopgezet, wegens het niet voldoen van facturen.
Mss daarom toch effe rustigaan doen ?
Bron : onze boekhouding...

Thomaske 15-02-2007 20:39

Quote:

Originally Posted by Z3Cp (Post 202299)
De NL afdeling van het bedrijf waarvoor ik werk, heeft een tijdje de leveringen aan Spyker cars stopgezet, wegens het niet voldoen van facturen.
Mss daarom toch effe rustigaan doen ?
Bron : onze boekhouding...

Sorry dat ik 't zeg maar zo'n dingen geef je niet prijs.

Mvg...

Dagobert II 16-02-2007 19:30

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 202320)
Sorry dat ik 't zeg maar zo'n dingen geef je niet prijs.

Mvg...

Idd; niet verstandig:no:

Bramzel 16-02-2007 20:30

Quote:

Originally Posted by Dagobert II (Post 202408)
Idd; niet verstandig:no:

Nu zie ik het ook pas, da's idd niet bijzonder netjes.

Mark 16-02-2007 21:34

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 202320)
Sorry dat ik 't zeg maar zo'n dingen geef je niet prijs.

Mvg...

Mwoah, iemand die zijn verplichtingen niet nakomt kan rekenen op bepaalde weerstanden in de samenleving. Niet meer dan logsich lijkt me. Als zo'n persoon/bedrijf dan ook nog mooi weer speelt in de pers, waarom zou een gedupeerde dan zijn stem niet mogen laten horen? Of een autosportforum dan weer de geschikte plaats is? Dat is wat anders ;)

Daarnaast is dergelijke informatie niet echt topsecret, binnen enkele seconden heb je zo een rapportje van Dun and Bradstreet te pakken :)

Bramzel 16-02-2007 23:29

In een dergelijke discussie andermans vuile was buiten gaan hangen is simpelweg niet netjes. Plus dat je de relatie met een dergelijke zakenpartner serieus op het spel zet; als iemand van Spyker leest dat een werknemer van een bedrijf waar het dingen van koopt dergelijke mededelingen doet aan mensen die het niks aangaat, dan zou ik me toch prima voor kunnen stellen dat zo'n iemand redelijk geirriteerd raakt.

En voor dat er nu het argument komt: wil je wel zaken doen met bedrijven die te laat of niet betalen? In elk bedrijf blijven wel eens rekeningen liggen, van enkele onbetaalde rekeningen de conclusie trekken dat de financiele zaken er bij de 'wanbetaler' niet goed voorstaan is volledig uit de lucht gegrepen en bijna absurd te noemen. Daarnaast is de marketingwaarde van bepaalde klanten soms meer waard dan een paar onbetaalde rekeningen.

Mark 17-02-2007 00:55

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 202435)
En voor dat er nu het argument komt: wil je wel zaken doen met bedrijven die te laat of niet betalen? In elk bedrijf blijven wel eens rekeningen liggen, van enkele onbetaalde rekeningen de conclusie trekken dat de financiele zaken er bij de 'wanbetaler' niet goed voorstaan is volledig uit de lucht gegrepen en bijna absurd te noemen. Daarnaast is de marketingwaarde van bepaalde klanten soms meer waard dan een paar onbetaalde rekeningen.

Je trekt het e.e.a. toch uit zijn verband. Rekeningen die niet of te laat betaald worden zegt niets over de financiele staat van een bedrijf. De welbekende Nederlandse manier van rekeningen betalen (veel te laat dus) kan een verkapte manier van kredietverschaffing zijn. In plaats van een krediet bij je bank kan je dat ook verplaatsen naar je leveranciers. (Krediet bij leveranciers is goedkoper dan een krediet bij de bank) Er kan natuurlijk een dispuut zijn over de geleverde diensten/produkten of de factuur. Echter als je op een "credit-check" van een klant ziet dat ze wat traag zijn met betalen dan kun je daar natuurlijk op anticiperen. Vooruitbetaling, tijdelijke leverstop of welk ander "drukmiddel" dan ook.

Wat betreft marketingwaarde en onbetaalde rekeningen? Kan daar voor een deel in meegaan, echter in het bovenstaande voorbeeld van Z3Cp lijkt me dat niet van toepassing. Een leverstop heeft meestal toch een diepere oorzaak.

Uiteraard blijft de vraag, is een forum de geschikte plaats hiervoor de geschikte plaats waar de meeste onder een dekmantel/nickname werken? Mijn inziens niet. Als ik iemand (zou ;) )willen pakken dan pak ik hem aan via een medium dat een groter bereik heeft.

Neo-242 17-02-2007 15:04

Dit deed me even zoeken naar de aandelenkoers van Spyker Cars over het voorbije jaar... hmmm:)

http://www.belegger.nl/koersen.php?p...=SPYKER%20CARS

Z3Cp 17-02-2007 16:42

Wow, wat een reakties ...
Bij 't lezen van al deze reply's komt er mij maar één ding voor ogen : jullie nemen het hier allemaal veel te serieus op. Denken jullie nu echt dat de halve wereld niks anders te doen heeft dan het lezen van dit forum ?
Wel, dream on...
En verder moet je lezen wat er staat en niet meer. De leveringen werden een tijdje stopgezet en niet meer dan dat. Volgens mijn mening heeft eea. te maken met het op een lager pitje zetten van de racebudgetten. En dacht nog altijd dat je een mening mag vertolken op een forum.
Had ik hier bedragen ed. vernoemd, dan kan je reageren. Hetgeen ik nu "verkondigde" is door heelwat mensen geweten in Nl.
En by the way, bij ons is het algemeen beeld zo, dat de Belgen de slechtste betalers zijn. Onze Nl en D. klanten zijn de stipsten. Maar dat mocht ik hier mss. ook niet vertellen:o
In ieder geval : voor mij hoeft het hier niet meer...:bye:


All times are GMT +2. The time now is 09:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.