De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Kumpen in Daytona. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=1525)

Werner333 03-02-2002 20:22

Kumpen in Daytona.
 
Normaal was Anthony vetrokken op de #78 Norma (het oudere chassis), maar hij werd op het laatste moment gewisseld naar de #87 Norma (het nieuwe chassis).
Maar dan wordt het verhaal wat wazig.
Beide wagens hadden veel problemen en #78 wagen heeft opgegeven. De #87 heeft uitgereden.
Enkel: in het overzicht per team vind ik de naam Kumpen niet terug??????????

Quote:

Sezio Florida

#78, Norma-BMW M14 (U/8 LM2)

Yannick Roussel / John Mirro / Jon Krolowitz / Francois O’Born

STATUS: H1, 48/11 (29); H2, 58/13 (50); H3, 60/14 (72); H4, 56/14 (78); H5, 56/14 (119); H6, 61/14 (120); H7, 62/14 (126); H8, 61/14 (145); H9, 61/14 (153); H10, 62/15 (153)------

NOTES: damaged front bodywork, later low oil pressure

Sezio Florida

#87, Norma-Ford M-2000-02 (01)

Patrice Roussel / Georges Forgeois / Edouard Sezionale

STATUS: H1, 62/13 (25); H2, 61/14 (48); H3, 57/13 (74); H4, 67/16 (74); H5, 68/16; H6, 66/16 (78); H7, 65/16 (114); H8, 64/16 (119); H9, 62/15 (146); H10, 60/14 (167); H11, 57/13 (194); H12, 55/12 (219); H13, 54/12 (243); H14, 53/11 (270); H15, 48/11 (296); H16, 48/11 (301); H17, 46/11 (319); H18, 43/10 (344); H19, 42/9 (368); H20, 41/9 (395); H21, 40/9 (419); H22, 36/9 (442); H23, 34/6 (467); F,

NOTES: The team is very satisfied with what amounted to a long test session. They were focusing on reliability above all other aspects and that was a success.
Bron: http://www.dailysportscar.com
Wie lost dit raadsel op?
Anthony zelf misschien?

Werner333 04-02-2002 01:01

Re: Kumpen in Daytona.
 
Quote:

Originally posted by Werner333
Wie lost dit raadsel op?
Ondertussen weet ik al het nodige. ;)
Ziehier de persmededeling:
Quote:

Uitgestelde seizoensstart voor Anthony Kumpen

Het seizoen 2002 is voor Anthony Kumpen niet op de best mogelijke manier begonnen, dat is wel het minste wat we kunnen stellen. Kumpen was ingeschreven voor de 24 uur van Daytona, de openingswedstrijd van het Grand-Am kampioenschap in de Verenigde Staten, aan het stuur van een Norma-BMW van het team Sezio Florida, maar de Limburger moest al bij de kwalificaties vaststellen dat niet alle nodige ingrediënten voor een geslaagde race aanwezig waren…

De Floridaanse etmaalrace heeft als bijzonderheid dat de kwalificaties er voor de vrije trainingen worden verreden, en een gemotiveerde Anthony Kumpen zette in deze eerste sessie tegen de klok al meteen een uitstekende 20ste tijd neer. Het resultaat van noeste arbeid in een speurtocht naar de oplossing van een aërodynamisch probleem op de Norma. “De neus en de splitter gaven niet echt wat er van verwacht werd”, stelde Kumpen al donderdagavond. “Gedurende twee uur heb ik rondjes gereden in een poging deze situatie recht te zetten, en ik denk dat iedereen tevreden was over het werk dat ik heb verricht. Vooral omdat ik tijdens de vrije training die volgde zelfs een negende tijd algemeen reed!”

Op vrijdagmorgen werd dan de tweede kwalificatiesessie verreden, om de grid vanaf de 36ste plaats vast te leggen. Maar bij Sezio was er grote beroering. Kumpen had moeten vaststellen dat zijn teammaats niet van de snelsten waren, en besloot van wagen te wisselen en met de Norma met Ford-motor de 24 uur te rijden. Deze teamwissel had wel tot gevolg dat de tijden van beide wagens uit de eerste sessie werden geannuleerd. “Ik werkte dan ook de tweede sessie af, waardoor we de 36ste tijd algemeen wisten te klokken. Maar het lastigste moest blijkbaar nog komen, want ik kreeg last van acute bronchitis, waardoor ik me heel moeilijk kon concentreren.”

Een zieke Kumpen besliste dan ook om de eerste rijbeurten van de race over te laten aan zijn teammaats. Een ongelukkige beslissing, want de andere rijders van het Frans-Amerikaanse team wisten zich nog maar eens in negatieve zin te onderscheiden. “Een echt rampscenario. Alle drie mijn teamgenoten gingen tijdens hun rijbeurt van de baan. Iedere keer moesten er aan de wagen grote reparaties worden uitgevoerd. In die omstandigheden, en gezien mijn bedenkelijke fysieke toestand, verkoos ik het daar maar bij te laten, zonder achter het stuur te kruipen van een wagen die toch al naar de vaantjes was.”

Kumpen wachtte niet eens het einde van de 40ste editie van de 24 uur van Daytona af om terug te keren naar België. Gelukkig heeft deze valse seizoensstart geen invloed op de rest van het programma van de jonge belofte, die het FIA-GT kampioenschap zal rijden met een Chrysler Viper GTS-R van het Carsport Racing Box team. Daarnaast werkt hij ook een groot deel van het Belcar-seizoen af, eveneens met een Viper, maar deze keer één van GLPK Racing. En wat Daytona betreft, daarvoor heeft Anthony al beloofd volgend jaar terug te keren, om dan zeker wèl te rijden…

Scapa 04-02-2002 15:30

Daarnaast werkt hij ook een groot deel van het Belcar-seizoen af, eveneens met een Viper, maar deze keer één van GLPK Racing.

Dat wisten we nog niet....

Scapa 06-02-2002 15:08

GLPK kan je wat uitleg geven plzzzzzz

Raceboy 08-02-2002 19:16

volgens turbo magazine rijden kumpen en longin samen in een Viper. Ik heb dit echter nergens anders bevestigt gezien.

glpk_racing 09-02-2002 14:05

Ik heb al eventjes niet meer op jullie forum gekeken, sorry maar ik had het druk. Dries heeft me dan ook even gevraagd om nog eens wat uitleg te geven.

Daytona was niet al te goed maar beter nu dan tijdens mijn FIA GT programma.

Ik rijd dus in 2002:

FIA GT: Carsport Holland samen met Mike Hezemans

Belcar: GLPK samen met BerT Longin. Behalve de 1ste en voorlaatste wedstrijd want dan heb ik FIA GT.

Daytona 24: al voorbij

Sebring 12 Hours, 24 Le Mans en nog enkele ALMS Races

Scapa 09-02-2002 21:12

we zijn weeral gerustgesteld! waarvoor dank


All times are GMT +2. The time now is 07:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.