![]() |
Review Belcar Midsummer Race & Preview 25 Uren Fun Cup: Niels Lagrange
Terug pech voor Niels Lagrange
Het seizoen begon goed voor Niels Lagrange & Patrick Smets. Het G&A-duo draaide tijdens de eerste twee manches in Zolder en Donington met de BMW Z4 GT4 goed mee in Divisie 2 tussen de snellere Porsches Supercup. De regelmaat voor een goede eindklassering moest hun grootste troef worden. Vanaf Francorchamps ging het echter mis. Patrick Smets schoof van de baan op aquaplaning tijdens een plotse regenbui. Afgelopen donderdag tijdens de Belcar Midsummer Race ging het terug mis toen de BMW Z4 met Niels Lagrange aan het commando plots vuur vatte en voor flink wat opschudding zorgde. Het waren hallucinante beelden toen de BMW veranderde in een grote vuurhaard. Niels Lagrange: “Ik had tijdens de kwalificaties reeds een abnormaal lawaai opgemerkt, maar men veronderstelde dat dit kwam van het sperdifferentieel. Desondanks kon ik een strakke chrono van 1’45”473 op de tabellen zetten en daar waren we tevreden mee. Het was wel even slikken tijdens de start toen de Lotus me doodleuk voorbijsnelde. Deze wagen is merkelijk sneller geworden, wat me aangenaam verraste. Er ontspon zich een mooi duel en het duurde tot de vijfde ronde alvorens ik hem te grazen kon nemen. Ondertussen kreeg ik ook de Porsche van Schulz in het vizier. Ik naderde toen ik opeens een vibratie voelde. Ik dacht aan een lekke band, maar over de radio melde men dat de wagen in de fik stond. Nog nooit eerder was ik zo snel uit de wagen. Zelfs niet tijdens een pilotenwissel. Ik heb niet gepanikeerd en dat heeft men mij destijds geleerd tijdens de cursussen van de Formule Renault Academy. Ik ben uiteraard ontgoocheld omdat we nu reeds twee 0-resultaten boeken na elkaar. Maar het team van G&A Racing treft uiteraard geen schuld. Zoiets kan gebeuren in een mechanische sport. Ik sta nu al te popelen om de 24 Hours of Zolder aan te vangen. Als we dan constant kunnen rijden zonder problemen, denk ik dat we hoog kunnen eindigen. We rijden immers met een zuinige wagen. En door het feit dat iedereen verplicht is om te tanken aan de manuele pomp, kunnen we op die manier véél tijd goedmaken”. Maar eerst gaat Niels komend weekend de 25 Uren Fun Cup betwisten in het team van CEO Racing die twee wagens in de strijd gooit met ondermeer kleppers als Bouvy, Mollekens en Van Rossem. “Ik weet momenteel nog niet op welke wagen ik zal worden ingeschreven”, gaat de jonge Limburger verder. “Het is de bedoeling om ervaring op te doen en als voorbereiding naar de 24 Hours of Zolder toe. Maar ik start wel met ambitie. Dit zijn wagens die quasi allemaal in dezelfde configuratie rijden en het is constant vechten voor iedere plaats. Iets dat ik momenteel wel een beetje mis met de GT4 in de Belcar. Maar afgelopen donderdag heb ik een flink robbertje gevochten met de Lotus. Hij is duidelijk sneller geworden en dat is een goed teken voor de toekomst van de GT4. Tijdens mijn eerste wedstrijd in de VW Fun Cup met CEO Racing op Circuit Zolder heb ik me goed geamuseerd. CEO Racing is goed gestructureerd en ik gok tijdens de 25 Uren op een podiumplaats”. |
All times are GMT +2. The time now is 17:05. |