![]() |
Donderdag 21 februari, vrije-trainings-dag
Donderdag 21 februari, vrije-trainings-dag
Jonge leeuwen. Nog steeds geen moto’s op het menu van de donderdag training. Geen geklaag hoor, formulekes genoeg. Om het een beetje veilig te houden i.v.m. de snelheid verschillen werden de touring- en de formule wagens gescheiden, beurtelings een uurtje spelevaren !!. Het circuit lag er nog behoorlijk nat bij als de eerste jonge leeuwen de asfalt kozen. In het voorseizoen is het altijd een beetje vervelend met deze eenzitter’s, geen nummer en geen naam op de wagen en soms zelfs met de zelfde body kleur met uitzondering van de spiegeltjes. Je moet dan al uit goed race hout gesneden zijn om iemand te herkenen alleen aan zijn helm. Met zeven König en evenveel Renault’s waren deze formulewagens in de meerderheid. Vijf F.Fords en drie Opel formule 3 wagens en het kon beginnen. Waarschijnlijk omdat het zo glibberig nat was bleven ze op enkele na, allemaal mooi tussen de twee witte lijntjes. De Touring Cars dan, geen bijzondere nieuwigheden, dan maar wachten tot na het middageten. 13.00 uur, als eerste zagen we de Honda Civic 1600 (Touring Cup), gevolg door twee mooie Donkervoort mobile. Eentje bestuurd door Martin Lanting (waar ken ik die naam van ?), de rest van de bende volgde. Twee ronden later staat de eerste brokken piloot al tegen de banden in de chicane. De Clio van het Nederlands duo Grouwels R + E verlies daarbij zijn linker lamp + pinker. De snelste deelnemer op de piste was toen ongetwijfeld de Ford Focus van Klenke gevolg door de schattige VW Beetle van Pohlen. Tussen 14 en 15 uur was het dan weer rustig, (bijna wou ik zeggen saai). En dan waren de mannen met de echte carrosserie’s er weer. Grouwels/Grouwels, Pierre Sevrin en Heeren met een Clio. Russel Racing was er met zijn trouwe nr. 26 maar ook drie Duitse Porsche’s maakte het mooie weer. Het laatste uur, alweer formulekes kijken. Het circuit was bijna overal droog, maar door de goede drainering ? bleven er hier en daar natte stukken waaraan sommige piloten zich lieten vangen. Om 16.30 verslikte een Formule König piloot zich (www.riempp.com) op post 8, gaat rechts de banden in en heeft gedaan met spelen. Hoogste tijd voor code rood. Met de depannage + twee interventie wagens (als afscherming) werd er richting post 8 gereden. Alle wagens vertragen, behalve enkele JONGE LEEUWEN, zij zagen nu de kans om ook eens een F3 voorbij te steken. Ter hoogte van post 7 kwam Ardi v.d. Hoek uit de slipstream van een veel tragere F3, zag te laat de uiterst rechts rijdende interventie wagens, probeerde nog een nood stop, maakte daarbij een 360° spin en knalde vanachter op de laatste interventie wagen (nr7), om vervolgens met zijn tweetjes in de muur te belanden. Het venijn zit hem gewoonlijk in de staart. Game over. Groetjes en tot donderdag. Voor de foto's KLIK hier |
toch niet dezelfde interventiewagen die vorig jaar het gehele jaar heeft rondgereden?
Trouwens die Adrie van der Hoek heeft volgens mij geen goede herinneringen aan Zolder. Tijdens de 24 uur is ie bij ons post 2 op onorthodoxe wijze tot stilstand gekomen :D :D :D |
zijn al een hoop Beru Top 10 deelnemers die daar rondtuffen...............
|
Rrubinio,
Dat fotoalbum van jouw wordt een een echte klassieker. ;) |
All times are GMT +2. The time now is 10:29. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.