![]() |
Procar-geruchten
Ik weet het : de meesten zijn niet te verleiden door de Procar, ook ikzelf niet, maar volledigheidshalve volgen hier wat geruchten...
VINCENT RADERMECKER, de Belgisch kampioen editie 2001 zou in 2002 deelnemen aan het Franse kampioenschap met een SEAT TOLEDO SILHOUET van bij Snobeck. Zijn budget zou nu reeds rond zijn voor de eerste 4 races. Daarbovenop wenst hij in België uit te komen. De beide kampioenschappen zijn trouwens compatibel. Hij hoopt op een seintje van OPEL. In Frankrijk zullen ze tegenstand krijgen van oa een nieuwe BMW, 3 Fords + mogelijk de Mondeo van De Sordi (die ook België + Frankrijk zal rijden), 2 Peugeots, 2 Opels, 1 Nissan. Ze rekenen op ongeveer 15 auto's. De races zullen live uitgezonden worden op de Franse TV. In België zou AUDI met de AUDI A4 LIGHT SILHOUET aan de start komen. Een AUDI in Divisie 1 zou hen te duur uitkomen. Aan het stuur vermoedelijk Hemroulle-Verbergt. Er zou echter reeds tegenkanting zijn tegen de inzet van Hemroulle-Verbergt in deze klasse. De NSK waakt erover dat deze Divisie 2 (LIGHT) eigenlijk voorbehouden voor de amateurs niet overvol gestopt worden door officiële teams. LO Racing komt uit met 2 BMW M3 SILHOUET, de wagens die in 2001 kampioen werd in Frankrijk. Mogelijk rijden ook zij Frankrijk + België. Jérome en Albert Thiry kondigden de komst van 2 JAGUAR X-TYPE SILHOUET aan. Deze bolides zouden uitkomen in onvervalst RACING-GREEN en dezelfde V6-blok hebben als de Mondeo van De Sordi. Patrick SLAUS van zijn beurt wil ook deelnemen aan de Procar en is op zoek naar een auto. Het zou mogelijk de CITROEN XSARA van MG Racing van vorig jaar worden. C U |
leuk overzichtje...
|
Als dit zo doorgaat ga ik Procar nog leuk vinden. :D :D :D
|
zolang die ouwe snuif blijft meerijden (oude procars + mx5) blijft het een kampioenschap van niks......................
Maar als die nieuwe procars in wat grotere getalen komen (haal die fransen naar hier) dan ziet het er wel leuk uit.......... Trouwens LO Racing is zijn alfa's nog steeds niet kwijt.... |
Was Jérome Thiry niet één jaar geschorst na zijn aandeel in de Clio-perikelen vorig jaar ?
|
hij is geschorst voor renault races denk ik.
|
Als dit waar is, ga ik staken als ze op Zolder rijden :D :D
bron autosport.be. Ook amateurs welkom in Procar | 23.02.2002 , 12:03 Het is geen geheim dat het Procar-kampioenschap 2002 bij gebrek aan deelnemers maar moeilijk van de grond komt. Bij de "Silhouettes" lijkt het vast te staan dat Opel zijn titel niet meer zal verdedigen; de Astra's zullen in Frankrijk verkocht of verhuurd worden. Ook de Citroën Xsara staat te koop. Dat maakt dat er nog enkel de Ford van Stelandre-de Sordi, twee BMW's (waarvan er één in handen van Didier Defourny het Frans kampioenschap zou kunnen betwisten) en een ietwat geheimzinnig Jaguar-project voor de jonge Jerôme Thiry overblijft. Audi kondigde wel twee "light"-versies aan waarvan één voor het duo Verbergt-Hemroulle. Voorts enkele Groep N, de VW Bora Tdi en een twaalftal Mazda MX-5. Geef toe, een mager beestje. De Nationale Sportkommissie van de KACB besloot dan ook een divisie 4 in het leven te roepen die open staat, zo vermeldt het persbericht, "voor toerismewagens van minder dan 2 liter die beantwoorden aan de vroegere technische voorschriften, meer bepaald de merken-cups zoals Renault Megane Cup, Peugeot 106 Trophy en BMW Compact." Geïnteresseerde rijders of teams kunnen zich melden bij technisch directeur Jean-Paul Dispas teneinde hun inschrijving te laten valideren. Zoals dat reeds voor de divisie 2 het geval is zullen ook hier de inschrijfrechten op het einde van het seizoen worden terugbetaald aan de konkurrenten die aan alle wedstrijden hebben deelgenomen |
All times are GMT +2. The time now is 16:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.