De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Verstappen goes Le Mans / LMS '08 .......een nieuwe soap in de wording? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16754)

gwyllion 27-12-2007 11:50

De Hollandse Porsche RS Spyder zal door Verstappen bestuurd worden :(

http://www.planetlemans.co.uk/cmsv2/...k=view&id=3503

Mark 27-12-2007 11:57

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 225195)

Zelfs Le Mans begint te verpauperen! ;) :D Verstappen op Le Mans? Is dan niets meer heilig in deze sport? ;)

Als ik dan toch een wens voor 2008 mag uitspreken, hopenlijk gaat de Bleek de reputatie van Verstappen aan gort rijden. Uit PR-oogpunt heeft VM natuurlijk wel de beste naam te pakken. Hoe treurig het ook is maar Verstappen pakt als coureur nog steeds de meeste pers in Nederland.

Coach Ep 27-12-2007 12:02

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 225195)

http://www.planetlemans.co.uk/cmsv2/...k=view&id=3503

Dat is dus 1 probleem minder voor de organisatie: hoe krijgen we veel volk naar de LMS races - Spa zal in ieder geval volgeboekt zijn! :D

Mooi persbericht ook:
Quote:

For Jos Verstappen, the most successful Formula 1 driver ever from The Netherlands with two podium finishes and 17 world championship from 107 Grand Prix starts... :champagne:
Quote:

...while Jos Verstappen has made a great name for himself in motorsport... :rolleyes:

gwyllion 27-12-2007 12:18

Dit is grappig:
Quote:

De Limburger sloot zijn column af met de woorden: "Oh ja, nog even voor alle criticasters die dit nieuws met gefronste wenkbrauwen zullen lezen: ja, ik heb in het verleden inderdaad eens geroepen dat Le Mans voor 'oude mannen' is. En nee, dit betekent niet dat ik mezelf nu een 'oude man' vind. De 24 uren van Le Mans is een loodzware race vol spanning en competitie, omgeven door een waanzinnig circus. En ik kan niet wachten om daar weer ouderwets hard over de baan te racen!"
bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...n-op-comeback/

Ik vrees dat VM Motorsport (Jos Verstappen, Jeroen Bleekemolen, Peter van Merksteijn) zwaar het onderspit zal delven t.o.v. Team Essex (John Nielsen, Casper Elgaard) en Horag Racing (Fredy Lienhard, Didier Theys, Jan Lammers).

Coach Ep 27-12-2007 12:26

in de categorie "gentlemen drivers":
- Lienhard vs. v. Merkestijn

in de categorie "jong talent":
- Elgaard vs Bleekemolen

en tenslotte in de categorie "oude mannen":
- Nielsen vs Theys vs Verstappen

Let the games begin! ;)

GT2-R 27-12-2007 13:58

Ik zou Verstappen toch liever niet in mijn team willen hebben (moest ik er een hebben). Er is niet aan hem dat van hem een goede endurancerijder zou maken. Die man wilt zichzelf veel te veel bewijzen en dat gaat vaak ten koste van het materiaal. Toch hoop ik dat Joske mij aangenaam zal verrassen in juni!

JorritVD 27-12-2007 13:59

Ben al lang geen Verstappen fan meer, maar dit kan wel eens een goede boost geven dat Endurance races eindelijks de aandacht gaat krijgen in Nederland van wat het verdient.

FIRE 27-12-2007 15:30

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 224912)
mooie auto, maar er zijn toch aardig wat overeenkomsten met de Porsche RS Spyder, Audi R10 en Peugeot 908 HDI.

Ik denk dat dat (helaas :() logisch is. In het Formule 1 zie je b.v. hetzelfde. Ontwerpers en aerodynamica techneuten doen natuurlijk testen in windtunnels en tegenwoordig ook met software (CFD) en komen waarschijnlijk tot dezelfde conclusies en oplossingen.

FIRE 27-12-2007 15:46

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 225198)
Dit is grappig:
bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...n-op-comeback/

Ik vrees dat VM Motorsport (Jos Verstappen, Jeroen Bleekemolen, Peter van Merksteijn) zwaar het onderspit zal delven t.o.v. Team Essex (John Nielsen, Casper Elgaard) en Horag Racing (Fredy Lienhard, Didier Theys, Jan Lammers).

Waarom denk je dat? Wat betreft rijders zie ik daar nog geen directe reden voor, al is Van Merksteijn een vraagteken.

Op het gebied van engineering ligt het er aan of VM Motorsport ervaren mensen in dienst neemt. Budget is volgens mij geen probleem bij Van Merksteijn.

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 225206)
Ik zou Verstappen toch liever niet in mijn team willen hebben (moest ik er een hebben). Er is niet aan hem dat van hem een goede endurancerijder zou maken. Die man wilt zichzelf veel te veel bewijzen en dat gaat vaak ten koste van het materiaal. Toch hoop ik dat Joske mij aangenaam zal verrassen in juni!

Inderdaad. Endurance racen is niet alleen snelheid maar ook zorgen dat de wagen heel blijft. Verstappen is toch vooral 110% gas geven.

Maar zoals Jorrit al zegt dit zal endurance racen toch weer (even) in de spotlights brengen. Er staat inmiddels b.v. al een bericht op teletekst pagina 601. Dat krijgen een Jeroen Bleekemolen, Jaap van Lagen of Giedo van de Garde niet voor elkaar.

Ben benieuwd hoe lang deze verbintenis zal duren. :+

gwyllion 27-12-2007 16:18

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 225213)
Waarom denk je dat? Wat betreft rijders zie ik daar nog geen directe reden voor, al is Van Merksteijn een vraagteken.

Op het gebied van engineering ligt het er aan of VM Motorsport ervaren mensen in dienst neemt. Budget is volgens mij geen probleem bij Van Merksteijn.

Het duo Nielsen/Elgaard doet al sinds 2001 bijna jaarlijks mee aan de 24 uur van Le Mans. En John Nielsen heeft Le Mans al eens gewonnen.

Horag heeft ook al massa's ervaring in LMS. Voeg daar nog eens Jan Lammers aan toe.

FIRE 27-12-2007 16:36

Das waar, echter het onervaren Charouz Racing was ook direct snel.

JorritVD 27-12-2007 19:31

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 225213)

De auto wordt geprepareerd door Frans Verschuur met Equipe Verschuur.
Vooral bekend in de Megane Trophy.

FIRE 27-12-2007 20:12

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 225220)
De auto wordt geprepareerd door Frans Verschuur met Equipe Verschuur.
Vooral bekend in de Megane Trophy.

Dat weet ik, echter ervaring met prototypes hebben ze niet. Als ik me niet vergis was hun kortstondig verblijf in Formule Renault niet echt suscesvol.

gwyllion 27-12-2007 20:34

Het gebrek aan ervaring kan nadelig zijn. Hopelijk testen ze genoeg voor het seizoen begint.

De Porsche RS Spyder is niet zo'n eenvoudige wagen om af te stellen. Dat is een van de redenen waarom Dyson Penske niet kon volgen.

Jan 27-12-2007 21:27

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 225217)
Das waar, echter het onervaren Charouz Racing was ook direct snel.

Zo onervaren is Charouz Racing nu ook weer niet hé, aktief sinds 1985 ;), maar inderdaad niet in lange afstandsraces.
Trouwens, de endurance afdeling wordt geleid door Sam Hignett, en kennen we die ook weer niet ergens van? Juist, Team Jota van enkele seizoenen geleden met de prachtige en snelle Zytek. Charouz heeft dus wel het goeie volk in huis.:)

All times are GMT +2. The time now is 12:20.