De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP F1 2008: Turkije: Istanbul (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17461)

Ottooke 10-05-2008 12:07

GP F1 2008: Turkije: Istanbul
 
De derde trainingssessie is voorbij en Red Bull staat op 1 en 3 ! Knap gereden van Webber en Coulthard. Gisteren had Coulthard ook al net niet de snelste ronde gereden, de sessie werd juist afgevlagd.
De eerste 16 piloten staan binnen 1 seconde. Ik ben benieuwd of de qualifying ook zo spannend gaat worden. Er is kans op regen dus ook kans op een verrassende polesitter ?

GT2-R 10-05-2008 20:59

Het is uiteindelijk Massa geworden. Ik vind het wel verrassend dat de McLarens op P2 en P3 zijn kunnen eindigen. Misschien zullen ze er dit weekend in slagen om de Ferrari-hegemonie van de afgelopen weken te doorbreken?

Finish 11-05-2008 19:50

iemand dit gezien bij de voorbeschouwing op sporza ? Lammens beschreef het als 'Sammy Neirinck geeft nooit op', ik beschrijf het als een pijnlijke ervaring voor een reporter. + arrogantie van de geinterviewde, die weet dat zijn F1 niks te verdienen heeft aan het nietige, immer door politieke kwesties geplaagde België.

kort interview met Ecclestone

Nicki_Mks 11-05-2008 20:25

Mis ik iets, of had Hamilton een goede kans op winst gehad als hij bij zijn tweede stop volledig volgetankt was?

Ottooke 11-05-2008 21:20

Ik heb het laatste deel van het interview met Bernie gezien. Als je een afspraak met hem maakt om over de GP van België te praten, stel dan ook geen vragen zoals: "Welke personen noemen u 'vriend'? " en "Beschrijf uw karakter in één woord.". Ik begrijp de reactie van Bernie. Ik zou op vragen over mijn privéleven ook niet antwoorden. Helemaal niet als het gesprek over de GP van België zou gaan.
Voor mij is Neirinck volledig in de fout gegaan.

De GP was vandaag interessant. McLaren en Ferrari die even snel waren. Hamilton die opvallend goed kon volgen met de hardere banden. Spijtig dat Kovalainen een lekke band kreeg, maar zijn vroege pitstop had wel een mooie inhaalrace als gevolg.
En Kubica rijdt alweer met de BMW over de finish. Hij is toch altijd vlakbij het podium, ook al zie je hem weinig tijdens de race.

599gtb 11-05-2008 22:50

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks (Post 233590)
Mis ik iets, of had Hamilton een goede kans op winst gehad als hij bij zijn tweede stop volledig volgetankt was?

Hij moest nog eens binnenkomen om een stint af te werken met de andere soort banden.

Sennake 12-05-2008 10:16

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks (Post 233590)
Mis ik iets, of had Hamilton een goede kans op winst gehad als hij bij zijn tweede stop volledig volgetankt was?

Hamilton reed gewoon met een 3-stops strategie en de Ferrari's met 2 stops. Hierdoor was Hamilton op harde banden fenomenaal veel sneller maar moest hij uiteraard ook een keer meer binnenkomen. De strategie heeft half gewerkt (hij kwam na zijn laatste pitstop vóór Raikkonen uit) en schoot half tekort (omdat hij wel nà Massa de baan op kwam en er niet meer naartoe kon rijden). De zachtere banden die hij bij zijn laatste stint moest gebruiken liggen de McLaren blijkbaar op dit moment niet zo goed als de hardere.

Nicki_Mks 12-05-2008 11:32

Welja, maar als hij nu bij zijn tweede stop (in L29, toen hij Massa voorbij was) van strategie veranderd zou zijn, en met zachte rubbers en volle tank zou buitengekomen zijn. Barrichello heeft bewezen dat 30 laps mogelijk zijn met één tank. Dan zou hij een zeventiental seconden achterstand op Massa gehad hebben, terwijl die 10 ronden later nog binnen moest. Ik betwijfel of hij die voorsprong zou kwijtgespeeld zijn door de slechtere banden.

Ottooke 12-05-2008 11:36

McLaren had iets opgemerkt aan de band en in samenspraak met Bridgestone besloten ze om voor 3 stops te gaan.

Bron: GP Update

airco 12-05-2008 14:36

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks (Post 233625)
Welja, maar als hij nu bij zijn tweede stop (in L29, toen hij Massa voorbij was) van strategie veranderd zou zijn, en met zachte rubbers en volle tank zou buitengekomen zijn. Barrichello heeft bewezen dat 30 laps mogelijk zijn met één tank. Dan zou hij een zeventiental seconden achterstand op Massa gehad hebben, terwijl die 10 ronden later nog binnen moest. Ik betwijfel of hij die voorsprong zou kwijtgespeeld zijn door de slechtere banden.

Dit kon nooit gaan werken ... Eerst reden is dat hij dan voor vele ronden geblokkeerd zou zitten achter Kubica ... Met een loodzware auto (30 laps fuel) zou hij hier nooit voorbij geraken. Bovendien zou hij dan op de zachtste banden meer dan 30 ronden moeten gaan afleggen ... Met alle slijtage-risico's + tragere rondetijden vandien.

Sennake 12-05-2008 16:02

Quote:

Originally Posted by airco (Post 233645)
Dit kon nooit gaan werken ... Eerst reden is dat hij dan voor vele ronden geblokkeerd zou zitten achter Kubica ... Met een loodzware auto (30 laps fuel) zou hij hier nooit voorbij geraken. Bovendien zou hij dan op de zachtste banden meer dan 30 ronden moeten gaan afleggen ... Met alle slijtage-risico's + tragere rondetijden vandien.

Klopt als een bus.

Fonne 12-05-2008 19:36

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 233589)
iemand dit gezien bij de voorbeschouwing op sporza ? Lammens beschreef het als 'Sammy Neirinck geeft nooit op', ik beschrijf het als een pijnlijke ervaring voor een reporter. + arrogantie van de geinterviewde, die weet dat zijn F1 niks te verdienen heeft aan het nietige, immer door politieke kwesties geplaagde België.

kort interview met Ecclestone

Dat was een intervieuw voor het programma spraakmakers op Canvas dat wordt volgende week uitgezonden dacht ik .
Dat in de voorbeschouwing was maar een klein stukje uit het intervieuw.

senna's kingdom 13-05-2008 21:21

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 233589)
iemand dit gezien bij de voorbeschouwing op sporza ? Lammens beschreef het als 'Sammy Neirinck geeft nooit op', ik beschrijf het als een pijnlijke ervaring voor een reporter. + arrogantie van de geinterviewde, die weet dat zijn F1 niks te verdienen heeft aan het nietige, immer door politieke kwesties geplaagde België.

kort interview met Ecclestone


Er is maar 1 ding dat telt bij hem. hoe groot zijn pot is en Maxke roert er in:D .

Nicki_Mks 25-05-2008 22:54

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 233589)
iemand dit gezien bij de voorbeschouwing op sporza ? Lammens beschreef het als 'Sammy Neirinck geeft nooit op', ik beschrijf het als een pijnlijke ervaring voor een reporter. + arrogantie van de geinterviewde, die weet dat zijn F1 niks te verdienen heeft aan het nietige, immer door politieke kwesties geplaagde België.

Quote:

Originally Posted by Ottooke (Post 233594)
Ik heb het laatste deel van het interview met Bernie gezien. Als je een afspraak met hem maakt om over de GP van België te praten, stel dan ook geen vragen zoals: "Welke personen noemen u 'vriend'? " en "Beschrijf uw karakter in één woord.". Ik begrijp de reactie van Bernie. Ik zou op vragen over mijn privéleven ook niet antwoorden. Helemaal niet als het gesprek over de GP van België zou gaan.
Voor mij is Neirinck volledig in de fout gegaan.

Vandaag natuurlijk helemaal gekeken (gelukkig werd het interview uitgezonden gedurende de vijf minuten dat de VRT deze week niet in panne lag). Ik vind dat Bernie overschot van gelijk had en heel vriendelijk is gebleven. Moest ik in zijn positie zijn zou ik denk ik niet lang na het begin opgestapt zijn...


All times are GMT +2. The time now is 13:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.